miike Posted February 14, 2009 Posted February 14, 2009 Jag måste tyvärr byta ut mina Tara Labs AIR2 XLR kablar då dom blev för korta, nu har jag väldigt få kablar jag kan låna hem och lyssna på.... Så lite hjälp skulle jag behöva, tänkte köpa ett par begagnade! Några lyssningsintryck på lite finare kablar?! Anläggningen i övrigt Advantage S1 samt monoblocken Advantage S 250 ,högtalare Helicon 400mk2 , Högtalarkabel Tara Labs Air 1 är någon intresserad byter jag gärna mina AIR2 Gen 2 0,6 m mot ett par längre i likvärdig klass/ jag kan lägga pengar imellan Quote
Sound and Magic Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Hej foreslag til kabel kunne være Argento,har lige fået dem i shoppen og det er kabler i en kvalit og lyd i topklasse,køre super med Threshold,Vitus og Peak Consult,har fået super anmedelser i hele verden www.argento.dk en anden muglighed er Purist audio som bare laver kabler der passer til alt og lyder kanon hos mig det jeg husker om de forstærker du er de er lidt skarpe i toppen så det skal være et kabel der ikke giver tilskud i toppen du må gerne komme og lytte eller låne med hjem Quote
Timbre™ Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Jag måste tyvärr byta ut mina Tara Labs AIR2 XLR kablar då dom blev för korta, nu har jag väldigt få kablar jag kan låna hem och lyssna på.... Så lite hjälp skulle jag behöva, tänkte köpa ett par begagnade! Några lyssningsintryck på lite finare kablar?! Anläggningen i övrigt Advantage S1 samt monoblocken Advantage S 250 ,högtalare Helicon 400mk2 , Högtalarkabel Tara Labs Air 1 är någon intresserad byter jag gärna mina AIR2 Gen 2 0,6 m mot ett par längre i likvärdig klass/ jag kan lägga pengar imellan Elektroniken är ju inte helt ovanlig i Sverige och jag hade kollat med ägare och butiker som har erfarenhet av just denna kombination. Visst skulle jag kunna föreslå mina Kimber Select men har med tiden upptäckt att resultatet skiljer sig väldigt mycket beroende på vilken elektronik som är uppkopplad. Matchning är nog A och O. Quote
underspell Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Försök att hitta ett par likadana igen vore väl det bästa? Eller håll dig till Tara åtminstone om du ska behålla dina högtalarkablar men blanda inte kabelmärken om du vill ha koll på vad du håller på med. Quote
Perka Posted February 19, 2009 Posted February 19, 2009 Försök att hitta ett par likadana igen vore väl det bästa? Eller håll dig till Tara åtminstone om du ska behålla dina högtalarkablar men blanda inte kabelmärken om du vill ha koll på vad du håller på med. Jag har förvisso, just nu i alla fall, samma märke på signal- och högtalarkablarna. Men jag har haft andra kombinationer som jag vait helnöjd med och har också lyssnat hos kompisar som har fått till riktigt bra ljud genom att kombinera olika högtalar- respektive signalkablage. Så jag tvivlar lite på att du måste hålla dig till samma märke. Det är bra mycket viktigare att låna hem och lyssna. Quote
Recommended Posts