calm Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Er dette den nye XV-1t fra Dynavector? (I tilfelle blir du neppe tilgitt for å ha uteglemt nærbilde og modell, for dette må nærmest være verdenspremiere). Skyttar brukar ibland ta sig en öl eller två för att bli stadigare på handen. Fast här är det lite fusk med ett enbent fotostativ. Din gissning var rätt Calm Quote
Käera Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 För er som inte har hört dessa skapelser så kan jag avslöja att det är en stor dynamisk upplevelse. Okej, det finns hornhögtalare men för undertecknad var det dynamik utan dess like Det blev ju lite kontrast när man kom hem och jämförde med sina små stativare Kan tro det,dom flesta har väl något mindre högtalare än dessa Quote
P-pan Posted February 15, 2009 Author Posted February 15, 2009 Skyttar brukar ibland ta sig en öl eller två för att bli stadigare på handen. Fast här är det lite fusk med ett enbent fotostativ. Din gissning var rätt Calm Tillsammans är vi starka, även utan öl Quote
Zalve Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Nu är det så många trådar om detta, så jag följer på i den som NU är längst. Nån undrade vad det stod på displayen, på min kamera på en tidigare tagen bild, i en annan tråd. Det var: ISO 100 F8, 2,5S på en av bilderna, vet inte vilken som var aktuell just då. Detta blev iaf resultatet. Ser att man skulle ha tagit lite mer tid åt att färgkalibrera lite mer. Quote
Zalve Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Källan som vi redan har sett på flera bilder, har mer inställningar och möjligheter än jag skulle kunna sätta mig in i, under 1 dag. Dock så hittade jag lite intressant material som man jag bara var tvungen att prova,, en dag som denna. The Spirit of Sound No 6 Quote
K-man Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Källan som vi redan har sett på flera bilder, har mer inställningar och möjligheter än jag skulle kunna sätta mig in i, under 1 dag. Dock så hittade jag lite intressant material som man jag bara var tvungen att prova,, en dag som denna. The Spirit of Sound No 6 ...och visst testade du att lyssna både via minnet och direktavläst...? \\K-man Quote
Zalve Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 ...och visst testade du att lyssna både via minnet och direktavläst...? \\K-man Oh ja!!! Jag testade Michael Russ istället.. Fanns ju ingen manual och vi hade en knapp halvtimme på oss. Quote
K-man Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Oh ja!!! Jag testade Michael Russ istället.. Fanns ju ingen manual och vi hade en knapp halvtimme på oss. Ajaj...konstiga prioriteringar! :D \\K-man Quote
Zalve Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Ajaj...konstiga prioriteringar! \\K-man Konstiga `? Enkelt val.... Musik eller inte musik! Quote
P-pan Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 ...och visst testade du att lyssna både via minnet och direktavläst...? \\K-man Jag sa ju åt dig att komma över ... för att "testa" själv :cool: Den finns nog kvar ett tag till så någon kanske hinner testa vad det lider. Quote
K-man Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Jag sa ju åt dig att komma över ... för att "testa" själv :cool: Den finns nog kvar ett tag till så någon kanske hinner testa vad det lider. Ja...det verkar som vanligt....skall man få något gjort får man se till att göra det själv! \\K-man Quote
calle_jr Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Ja...det verkar som vanligt....skall man få något gjort får man se till att göra det själv! Ja, eller allt är lätt ända tills man ska göra det själv Quote
K-man Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Ja, eller allt är lätt ända tills man ska göra det själv Hahaa...den vändningen har jag inte sett innan...men det ligger något i det med, helt klart! \\K-man Quote
Timbre™ Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 Trots den massiva framtoningen hos Grande Utopia EM visade slutsteget BP-1 MK-II från Bridge Audio Laboratory inga som helst tecken på andnöd. Tvärtom var det nog en ganska behaglig uppgift för BAlabo-förstärkaren som med sina drygt 74 kg själv meriterar för sumoklassen. Grande Utopia lastar med en nominell impedans på 8 ohm där BP-1 MKII kan lämna 800 W och kryddat med verkningsgraden 94 dB gav kvällens övningar säkert ingen anledning att ens lyfta på ögonbrynen. Lägsta Grande Utopia-impedans är 3 ohm och det är väl närmast att betrakta som en behaglig utförsåkning i franska alperna... :cool: Ostressad elektronik och ett stressfritt ljud. Quote
P-pan Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 "Ostressad elektronik och ett stressfritt ljud" . Bra beskrivning Kanske de här små pillerburkarna var lite av orsaken. Någon sorts strömrening eller "turbo" ... någon som vet mer Quote
conan Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 och kryddat med verkningsgraden 94 dB gav kvällens övningar säkert ingen anledning att ens lyfta på ögonbrynen. Lägsta Grande Utopia-impedans är 3 ohm och det är väl närmast att betrakta som en behaglig utförsåkning i franska alperna... :cool: Ostressad elektronik och ett stressfritt ljud. Åjo, några av basisternas lägre tonhöjders anslag kändes rätt bra i skinnsofforna - rätt många watt antagligen - dock en lätt match för slutsteget. Quote
P-pan Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 Det riktiga kraftverket fanns annars långt tidigare i kedjan. Audience's Adept Response Slänger med en liten bild på högtalarterminalerna också. Quote
Matrixen Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 "Ostressad elektronik och ett stressfritt ljud" . Bra beskrivning Kanske de här små pillerburkarna var lite av orsaken. Någon sorts strömrening eller "turbo" ... någon som vet mer Dessa manicker matar elektromagneterna i basarna. Notera att de hela tiden var inställda på lägsta nivån. Quote
P-pan Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 Dessa manicker matar elektromagneterna i basarna. Notera att de hela tiden var inställda på lägsta nivån. För "litet" rum då eller :cool: Quote
P-pan Posted February 16, 2009 Author Posted February 16, 2009 Det här har verkligen varit en "röd" tråd så jag tänkte försöka avsluta med några publikbilder och runda av mina bildbidrag från själva Euphoniaträffen. Jag återkomer senare med fler bilder på annat godis hos AudioConcept. Calm och hans "skjutgalna finger" Skulle väggarna någon dag växa sig för höga och rummet krypa sig på ... ..så rekommenderar jag varmt ett besök hos Robert, Likki & Gunnar på Audio Concept. Ta och sjunk ner i en stol och låt dig "smaka" en och annan välljudande ton lätta från något av det otaliga alternativ butiken har att bjuda på. Undertecknad skulle åter igen vilja tacka alla inblandade som gjorde denna träff möjlig (allra minst gänget på AudioConcept) och alla medlemmar som gjorde kvällen till den sociala fullträff det nu blev. Tack även till Pierre och Thomas för väl genomförda presentationer om allt från Bas till Beryllium. Och Kent: du får bli "träffgeneral" Mycket bra jobbat med förberedelserna, stort tack till dig också naturligtvis. Då var mitt bildarkiv från träffen i stort sett slut. På återhörande (ni som har fler bilder eller kommentarer kan väl fylla på vartefter) //Pan Quote
Bebop Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Härligt reportage från HighEnd-högborgen i Stockholm ... men hur lät det? Någon som kan beskriva ljudupplevelsen? Quote
calm Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 P-pan! Läckra bilder! Konstaterar för egen del att jag har en resa att göra om jag skall komma upp i denna bild- och kompositionskvalitet. Grattis till fotopriset Calm Quote
P-pan Posted February 17, 2009 Author Posted February 17, 2009 P-pan! Läckra bilder! Konstaterar för egen del att jag har en resa att göra om jag skall komma upp i denna bild- och kompositionskvalitet. Grattis till fotopriset Calm Tack Calm, det var vänliga ord. Men vi ska väl kanske ha i åtanken att Timbres kamera krånglade och att Eliot varit bortrest och inte hunnit posta sina bilder ännu Quote
Kent_n Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Och Kent: du får bli "träffgeneral" Mycket bra jobbat med förberedelserna, stort tack till dig också naturligtvis. //Pan Äsh då... Quote
conan Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Fina bilder, p-pan, kul med grodperspektiv och andra perspektiv också för den delen! Quote
eliot Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Tack Calm, det var vänliga ord. Men vi ska väl kanske ha i åtanken att Timbres kamera krånglade och att Eliot varit bortrest och inte hunnit posta sina bilder ännu Mycket fina och ovanliga bilder Här ser vi en välbekant person i lyssningstagen Quote
eliot Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Pierre från Focal berättade om Focal Grand Utopia EM ...och fick ibland hjälp av Robert Quote
eliot Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 På slutet spelades ett stycke på Kent Poon's Audiophile Jazz Prologue III som är exklusiv en box med Master File Discs: en CD-R (Orange Book) och en High Resolution File Disc med "Master Tape AIFF Files For Computer & Harddisk File Playback" - som man kunde köpa, vilket jag gjorde och fick SN: A01 Det blev lite tumult när boxarna visades Quote
Timbre™ Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Calm och hans "skjutgalna finger" http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...ACfeb090310.jpg Skulle väggarna någon dag växa sig för höga och rummet krypa sig på ... http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...Feb090284-1.jpg ..så rekommenderar jag varmt ett besök hos Robert, Likki & Gunnar på Audio Concept. http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...rWarnes0205.jpg http://i240.photobucket.com/albums/ff234/P...rWarnes0222.jpg Både kameragreppet, katten, stolen och kepsen har förutsättningar att bli rikskändisar... Quote
eliot Posted February 17, 2009 Posted February 17, 2009 Jag har några bilder på anläggningen också och börjar med de resliga Focal Grand Utopia EM som hade otaliga inställningsmöjligheter Quote
Recommended Posts