Jump to content

MBL klubb ?


Kent_n

Recommended Posts

vad sägs att starta en MBL klubb, vi kan mötas, utbyta erfarenheter, lyssna, lära och framför allt ha trevlig, vihälsar på hos varandra..

Vi kanske t.o.m. kan övertala AC att vi kan få löpande information, hjälp eller varför inte lyssningskvällar.

Jag vet att klubb kanske låter lite högtravande, men har inget bättre ord för det..

Skulle det vara intressant ? eller är jag ute o cyklar ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vad sägs att starta en MBL klubb, vi kan mötas, utbyta erfarenheter, lyssna, lära och framför allt ha trevlig, vihälsar på hos varandra..

En anledning god som någon. Hur stor är den potentiellea medlemssiffran? Inbillar mig att det blir en liten exklusiv klubb, ungefär som om vi som sett världens ljus via VTL skulle organisera oss. Vi blir i alla fall två, Sladd kan ju bli överste präst med jag och Jast som församlingsmedlemmar. Kanske det finns några till som haft förstånd nog att passa på MBL till förmån för VTL. :D:dead:

Link to comment
Share on other sites

En anledning god som någon. Hur stor är den potentiellea medlemssiffran? Inbillar mig att det blir en liten exklusiv klubb, ungefär som om vi som sett världens ljus via VTL skulle organisera oss. Vi blir i alla fall två, Sladd kan ju bli överste präst med jag och Jast som församlingsmedlemmar. Kanske det finns några till som haft förstånd nog att passa på MBL till förmån för VTL. :D:dead:

Förstår inte vad du menar ?

Överstepräst har jag nog inte tänkt i mitt förslag, utan som jag skrev, ha det trevligt och mötas..

Blir det av, då stör vi väl ingen annan, eller hur.

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte vad du menar ?

Överstepräst har jag nog inte tänkt i mitt förslag, utan som jag skrev, ha det trevligt och mötas..

Blir det av, då stör vi väl ingen annan, eller hur.

Jag menar precis samma sak som Du, Kent. Menar också att det blir nog inte så stor klubb i förhållande till om t ex B&W, Sonus Faber eller Dynaudio ägare skulle organisera sig. Dessutom retar jag dig lite om VTL kontra MBL. Hör liksom till. Överstepräst i MBL-klubben får väl bli Peo eller Robert. Kan även kallas ordförande, president, sammankallande ...

Det var det jag menade ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Bebop,

där har du lyckligtvis fel - det bli nog en rätt stor och trevlig kubb numera - om alla MBL kunder skulle vara intresserade av att vara med. Personligen tycker jag att detta är en utmärkt idé oavsett vilket märke det handlar om - som man samlas kring. Det finns t.ex redan en intresseförening för Tannoy. I fallet MBL ställer vi givetvis också gärna upp som support och med lokaler för mötesaktivitet, presentation av produkter mm.

Vi får ta detta som en utmaning och bjuda in till ett första möte för MBL entusiaster någon gång under våren.

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Bebop,

där har du lyckligtvis fel - det bli nog en rätt stor och trevlig kubb numera - om alla MBL kunder skulle vara intresserade av att vara med. Personligen tycker jag att detta är en utmärkt idé oavsett vilket märke det handlar om - som man samlas kring. Det finns t.ex redan en intresseförening för Tannoy. I fallet MBL ställer vi givetvis också gärna upp som support och med lokaler för mötesaktivitet, presentation av produkter mm.

Vi får ta detta som en utmaning och bjuda in till ett första möte för MBL entusiaster någon gång under våren.

Mvh, Audio Concept

Det är ju kanon ... hoppas att VTL-fantasterna också växer, men förutsättningarna är nog större för MBL. Audio Research och McIntosh har nog bätte förutsättningar att organisera massorna för amerikansk HiFi. Dynaudio, B&W och Sonus Faber ägarna är förmodligen för många för att känna samhörighet. Dessutom är modellprogrammet för brett. MBL-köparna är troligen betydligt homogenare som grupp.

Hur många MBL-ägare tror Du det finns i Sverige idag?

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Bebop,

du har absolut rätt i att förutsättningarna för MBL är större. Med tanke på alla lovord och utmärkelser som företaget höstar för sina produkter, samt den repsons vi får från glada kunder kan vi skriva under på det. Uppgraderingsvågen går kraftfullt från alla möjliga håll spikrakt mot MBL's sortiment. MBL är ett synnerligen uppskattat kvalitetsmärke, med produkter i 3 prisklasser.

Vi skulle få arrangera flera träffar för att få plats om alla ville komma samtidigt.

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

MBL 101 Extreme

ext10.jpg

Kan passa på eftersom temaet är MBL....:-) Första ordern på MBL 101 Extreme är lagd. De landar dock här 2010. Men tiden flyger som bekant när man väntar på något riktigt trevligt.....

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Bebop,

du har absolut rätt i att förutsättningarna för MBL är större. Med tanke på alla lovord och utmärkelser som företaget höstar för sina produkter, samt den repsons vi får från glada kunder kan vi skriva under på det. Uppgraderingsvågen går kraftfullt från alla möjliga håll spikrakt mot MBL's sortiment. MBL är ett synnerligen uppskattat kvalitetsmärke, med produkter i 3 prisklasser.

Vi skulle få arrangera flera träffar för att få plats om alla ville komma samtidigt.

Mvh, Audio Concept

Av de tidningar jag läser så är väl förmodligen The Abosulte Sound den tidning som hyllar MBL mest (Jonathan Vallin). Senast med 101 X-treme som inte imponerade då han hörde dom på en mässa men blev helt betagen när han kunde lyssna på dom i kontrollerad former (= uppsatta ordentligt). Det är kul att Europa lyckats smälla amerikaner och japaner på fingrarna i det avseendet.

Jag gläds också åt att VTL's Siegfried har nått nästintill samma höjder ... får man säga det i en MBL-tråd? ;) Vi blir nog inte så många i vår klubb, inte här i Sverige. ;)

Link to comment
Share on other sites

MBL 101 Extreme

ext10.jpg

Kan passa på eftersom temaet är MBL....:-) Första ordern på MBL 101 Extreme är lagd. De landar dock här 2010. Men tiden flyger som bekant när man väntar på något riktigt trevligt.....

Mvh, Audio Concept

Åh f-n..att den kommer till Sverige..häftigt..

Link to comment
Share on other sites

Av vad jag har förstått så ställer AC upp med lokaler och övrig hjälp som ev skulle behövas..

Då finns det en chans..

Vi är i vilket fall en 2-3 st hittils som utryckt intresse, jag är övertgad om att fler kommer höra av sig. Vi kan väl kanske försöka få till en sammankomst framöver i vår ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Det blir kanske enklare om vi "kallar" till första MBL träffen, eftersom enbart ett fåtal är forum-aktiva. Svårt att mao nå alla enbart vid förfrågan här....

Bara en tanke...:-)

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Det blir kanske enklare om vi "kallar" till första MBL träffen, eftersom enbart ett fåtal är forum-aktiva. Svårt att mao nå alla enbart vid förfrågan här....

Bara en tanke...:-)

Mvh, Audio Concept

Taget..Vi pratar mer på Fred.

Link to comment
Share on other sites

MBL 101 Extreme

ext10.jpg

Kan passa på eftersom temaet är MBL....:-) Första ordern på MBL 101 Extreme är lagd. De landar dock här 2010. Men tiden flyger som bekant när man väntar på något riktigt trevligt.....

Mvh, Audio Concept

Jösses!

Dax att börja spara.... :)

Link to comment
Share on other sites

Ser det ut som högtalare...nej..som konstverk..klart ja, tycker dom är läckra..Skulle lätt kunna leva med dom..har inte fått lyssna på dessa ännu, gissa om jag är nyfiken. Enligt utlänska tester så skall dom vara någonting i hästväg bra..Kul med någonting annorlunda utseendemässigt

Link to comment
Share on other sites

I sanning imponerande ingenjörskonst. Layoutmässigt passar dom utmärkt i Frankensteins laboratorium. Sorry för att jag inte imponeras av utseendet. Ljudmässigt är de säkert en killer.

Kan hålla med om att designen är lite...extrem.

Jag skulle ifs nöja mig med att få hem det som står mellan högtalarna. Skulle nog få mina högtalare att studsa..:-)

Link to comment
Share on other sites

Vänta bara tills ni ser och hör dem.... :-) De är helt enastående häftiga och ljudet - i en egen division....

Mvh Audio Concept

mbl039.jpg

Jag lyssnade på prototyperna förra sommaren och jag kan bara instämma i att man verkligen har lyckats :mm:

//Eliot

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...