minesota Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Oturligt nog bor man längst upp utan hiss ... Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 De stativ med en herrans massa skruvar skall på nått sätt packas ihop precis som dom kom. hur fasen fick de så lite plast att räcka till så mycket på fabriken. Säger hejdå till ett bar MBL 311e. Sorgligt ! Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 En ensam kabel ligger och väntar.... Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Innehållet i denna låda skall på den lösa änden ovan .... Quote
Timbre™ Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Oturligt nog bor man längst upp utan hiss ... http://i242.photobucket.com/albums/ff234/m...01/DSC01670.jpg Som bäddat för hifiminnen... Quote
calle_jr Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 En ensam kabel ligger och väntar.... http://i242.photobucket.com/albums/ff234/m...01/DSC01667.jpg Jag som inledningsvis trodde jag visste vad som var på gång Nåväl, desto roligare då. Quote
Bebop Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Jag som inledningsvis trodde jag visste vad som var på gång Nåväl, desto roligare då. Jag vet en sjundedel Jättespännande! Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 nja, MBL ut men en otippad tysk in... Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 men vad tusan finns då i dessa två kartonger ... Och i dessa 5 dubbla påsar som fick agera enbalage i fusulage, 15,8 kg enligt scaningmaskinen i på Bromma flygplats.... Quote
eliot Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Tidal - svarar eliot på flygbussen hem från Arlanda... Quote
minesota Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Nära knäpper ingen hare Eliot.... Quote
minesota Posted February 6, 2009 Author Posted February 6, 2009 Nuså ska det inte vara nått problem, eller ? Quote
minesota Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Någons som känner igen tysken? ..... Quote
decay Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Någons som känner igen tysken? ..... T+A, riktigt välljudande pjäser. provlyssnade dem på audioconcept för några månader sen, vart väldigt imponerad. en av de roligaste högtalarna jag har testat den senaste tiden! skulle själv gärna köpa om jag hade ett större rum och en hög med pengar liggandes Quote
calm Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Jag håller med om att T+A, låter mycket trevlig. För sitt ljud förefaller dom vara mycket större än sitt format. Snygga med sin vågformade sida. Lämna oss gärna en lyssningsrapport när du spelat in dig. Grattis! Calm Quote
minesota Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Ja där satt den. T+A Criterion TS 300 blev det till slut. Ville ha en högtalare som var snäll med rumsåterkopplingen men ändå hade en hyffsat stort frekvensomfång till rimliga pengar. Jag har fasen testat ALLT känndes det som inklusive några ganska mycket mer kostsamma rackare. Till slut stod det mellan kombatanterna Heil Kithara och T+A Criterion TS 300. " mycket olika högtalare egentligen med som båda gav mig upplevelsen "lättlyssnad" Det är min hifi filosofi , nämligen en strävan efter ett behagligt ljud. Min tjej röstade totalat ner Kithatra och man får acceptera sånt ibland.. Nåväl , för att få dessa att ljuda behövs signal .... En av de nya källorna skymtar längst ner till höger i bild.... Vad kan det vara ? Quote
hultin Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Bel Cantos slutsteg? Omöjligt att se om det är i stereo eller mono... Quote
minesota Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Det var iof rätt, men det är inte längst till höger i bild ! Och signal var melodin , inte förstärkare... Bel Cantos slutsteg? Omöjligt att se om det är i stereo eller mono... Quote
minesota Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Nope, ingen belcantoprodukt ... Titta noggranare till höger i bild.... Bel Canto DAC 3? //Magnus Quote
RC Ljud&Bild Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Aha, kan det vara ett ARC rack-handtag som sticker ut? ARC CD-5? //Magnus Quote
Timbre™ Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Aha, kan det vara ett ARC rack-handtag som sticker ut? ARC CD-5? //Magnus Den som löser det här måste få titeln hifidetektiv... Quote
Bebop Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Aha, kan det vara ett ARC rack-handtag som sticker ut? ARC CD-5? //Magnus Nu närmar vi oss den sjundedel jag känner till. Du tog för stort kliv, Ymen ... Quote
minesota Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Alldeles korekt Bebop. men så är du Dopad i grenen "cd spelar gissningar" också :-) Nu närmar vi oss den sjundedel jag känner till. Du tog för stort kliv, Ymen ... Quote
minesota Posted February 9, 2009 Author Posted February 9, 2009 Men du kan vara lugn Bebop, jag har nämligen en ny utmaning till dig.... Vi har ju ett par lådor till som är oöppnade. Quote
Bebop Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Men du kan vara lugn Bebop, jag har nämligen en ny utmaning till dig.... Vi har ju ett par lådor till som är oöppnade. Du är en hemlighetsfull man, Minesota ... men med tanke på att den översta texten är på tyska så får man väl anta att den kommer därifrån. Jag kan också se av texten att den handlar om en skivspelare. Så då är frågan om det är en Thorens, Clearaudio eller en Transrotor - dom tre mest sålda. För att utröna det behövs lite fler ledtrådar. Quote
Recommended Posts