palm Posted June 24, 2004 Posted June 24, 2004 Hej är det någon som har erfarenhet av dessa märken samt jämnfört mot varandra. Har just nu Transparent nätkablar och kimber signalkablar och funderar på att testa Transparent rakt igenom Många säger att Transparent är mörka i klangen men hur är det med MIT??? MIT är ju dessutom riktigt billiga på begagnatmarknaden, har tittat på MI750 CTV och 350 CTV. Transparen är intressant på grund av deras förmånliga uppgraderingsmöjligheter då man får 70-75% av nypris när man byter till dyrare Trensparent kablar Är tacksam om ni vill dela med er av era erfarenheter. Quote
drkim Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Hej! Jag har oxå hört att Transparent ska vara mörka i klangen - men om jag ska vara uppriktig så är det ingen större skillnad på den Transparent MW Super MM som jag har nu, mot Harmonic Tech Pro 11 Plus som jag hade innan. Båda är väl utsträckta såväl uppåt som nedåt. Vad det gäller 3D och perspektiv så vinner dock Transparent klart. Men det skiljer ju en del i pris oxå Mvh Jocke Quote
palm Posted July 7, 2004 Author Posted July 7, 2004 Jag fick tag i Transparent Music link ultra RCA till bra pris är enorm skillnad mot mina gamla sladdar, 3d och upplösning samt en tyst bakgrund är vel vad som utmärker sig Har just kopplat in min nya högtalarkabel "PAD Museaus" och vill påstå att det blev ännu bättre 3D och upplösning samt rumsinformation på inspelningarna. Är så himla nöjd men hur länge varar det Quote
Kero Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Jag har provat Transparent Plus högtalar kabel, senaste versionen. Provade oxå en en del annat ungefär vid samma tidpunkt och i ungefär samma prisklass, bl.a Nordost, Kimber och Synergistic Research. Jag upplevde inte Transparent kabeln som mörk utan väldigt välbalanserad, allt satt som där det skulle. Kimber kabeln jag provade var oxå bra och kändes liksom Transparent ganska välbalanserad i mitt system, dock var den ca 5000:- dyrare. Synergistic kabeln var billigast, låg på kring 5000:-, den lät klart "mörkast" av dom. Nordost lät kul till en början men kändes mer "påträngande" efter ett tag och framförallt vid jämförelsen med Transparent kabeln. Quote
drkim Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Hej igen! Kan tillägga att min Transparent Cable MusicWave Super MM Singlewire (senaste versionen) - trots att den låter mkt bra, är till salu! För mer info Klicka här! Mvh Jocke Quote
Timbre™ Posted July 8, 2004 Posted July 8, 2004 Inför hösten blir det Transparentövningar i form av ett test på Euphonia. Konsekvent uppkoppling hela vägen från väggkontakterna till högtalarterminalerna. Quote
Vogue Posted July 8, 2004 Posted July 8, 2004 Jeg tror ikke at der er så stor forskel på klangbalancen. MIT (som jeg selv har) og Transparent er begge rimeligt balancerede mod toppen ... og udviser ikke samme massivitet som Nordost kan gøre i nogle sammenhænge. MIT MH750 (forløberen for shotgun), som jeg selv har, har ligesom andre MIT kabler en forholdsvis volumiøs bund. Jeg vil ikke kalde den slap, men den er fyldig. Jeg spiller selv på Proac 3.8, og der vil jeg sige at de passer fint. Mine erfaringer med Transparent siger mig at de måske nok er mere slanke i bassen ... men her er jeg på lidt usikker grund. Vogue Quote
Cyber Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Inför hösten blir det Transparentövningar i form av ett test på Euphonia. Konsekvent uppkoppling hela vägen från väggkontakterna till högtalarterminalerna. Skulle vara kul att få höra Quote
Timbre™ Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Ja, vi kan väl se om det går att skruva ihop... Quote
Recommended Posts