Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mer västkusthifi med packat kabelbagage. Sol, vind och vatten men en landkrabba tar helst landsvägen... :)

Bato010.JPG

Med KimberKable vid havets rand skulle man kunna säga. Dags för en ny sommarutflykt och nu blir det hifi av det (o)-avgjort emotionella slaget.

Italienarna fick packa ner bollen men här spelar dom upp för fullt. Dessutom blir det en het japansk anrättning som jag tidigare bara har sett på bild.

Häng med från början... ;)

Bato039.JPG

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tillbaka in i värmen och till en premiär. Euphonia har det stora nöjet att kunna presentera Accuphase E-530 under mycket ordnade förhållanden... :mm:

2 x 30W ren och äkta klass A.

Posted

Härligt att se att ni är igång på morgonen!

....jag såg massa hifi bland alla master.....även om jag gillar båtar.....men det räcker ju med en... :D

\\Anders

Posted

En båt eller en bild... :?::D

Tillbaka till hifin. E-530 har varit med ett tag men räknas väl fortfarande som en nyhet på våra breddgrader. Här finns inkopplingsbara tonkontroller, compensator (en loudness a la Accuphase), ett stort utbud ingångar samt dubbla högtalarutgångar för biwiring.

Posted

Chassit på 530an är lite högre än vad min E-460 var. Det är en rätt stor stärkare med andra ord. Vacker är bara förnamnet om ni frågar mig.. :app:

Posted

En båt var tanken..... :D

Bilder på båtar i sjön med tillhörande master, alltid trevliga, avslöjar skoningslöst både fotograf och kamera... :app:

...Accuphase.....kul att se att de finns runt om i landet! Skönhet får man aldrig för mycket utav.

\\K-man

Posted

Ja, den är rejäl och överraskande nog blev den inte alls så varm som jag hade befarat. Precis som A-50V är värmeutstrålningen koncentrerad kring kylflänsar eller som i detta fall två punkter längst bak på vardera sidan. Resten är svalt (:)) och skönt. Detta måste vara ett tecken på en termiskt sett genomtänkt och effektiv konstruktion.

Vi lyssnade även på DVD-Audio... ;)

Posted
En stärkare som är hyllad världen över! Någon(ra?) tyska tidningar har den som Nr1 bland de integrerade förstärkarna i världen!

I tyska Audio är E-530 etta och i Stereoplay är den etta bland analoga integrerade förstärkare. Dock så rankas Sharps digitala värstingförstärkare SM SX 100 lite högre än E530 men så kostar den också 150000 kr!! Jag har dock sett att man köpa Sharpen för 30000 kr på ett ställe nu!! :mm::mm: Ett kap eller vad?? :D

Posted

Krell KPS 28c. Det är inte så ofta jag har hört Krell och Accuphase i samma uppställning. Den japanska standarden för absolut fas skulle kanske kunna vara ett teoretiskt hinder vid balanserad uppkoppling men det här lät väldigt bra.

Denna integrerade spelare tar HDCD-skivor, det finns tre par analoga utgångar (Cast/RCA/XLR) plus en digital coax ut.

Den blev efter en stunds inledande lyssning uppkopplad med Kimber Select KS-1130 rakt in i den integrerade Accuphasen.

Posted

Nu börjar det bli riktigt intressant! Tunga grejer rakt igenom och kablar som inte skäms! Återstår att se vad som hänger längst ut :mm:

Tack Timbre, för att du sprider ljus o glädje i regnrusket!

Posted

På spaning efter högtalare... :)

Vi piggar upp oss med en sommarbild så länge - mest för att få en känsla av hur det kan vara... :cool:

Här klarar man sig även med en aktersnurra och alla sätt är bra utom dom omöjliga... ;)

Posted

Som tur var fanns det inte så mycket folk och det hela passerade relativt obemärkt förbi... :cool:

Inspirationen i sin ursprungliga form. Vad kallades nu detta instrument Neo... :?:

Bato023.JPG