Hans-Tommy Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 jag kan bara instämma om MBL9011, de är verkligen stora, och låter otroligt bra tillsammans med 101:orna tommy Quote
Kent_n Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Undertecknad var nere under dagen för besök, jag hade klart för mig att slutstegen skulle vara stora, men herre jä-lar..Snudd på två folkabussar stod framför högtalarna..Suck..stort var bara förnamnet..ca: 90 kg per folkabuss...2 st 180 kg slutsteg.. Förstår jag saken rätt så är dessa slutsteg framtagna av MBL just för 101 högtalarna..Lät det bra..gissa, mjukt, rundare ljud med punsch, för att inte prata om vilken bas dom grävde fram ur högtalarna..Skulle inte tveka en sekund o byta mina slutsteg mot dessa..vad hindrar mig..ingenting förutom en pytteliten detalj...stålar..inte gratis om man säger.. Får ni chansen..lyssna ..för det låter suverent bra... Quote
calm Posted January 29, 2009 Posted January 29, 2009 Var en sväng förbi AC för att kolla in de nya slutstegen MBL 9011 och de är imponerande med sin storlek. Men storleken är ganska ointressant, jag är mer intresserad av ljudet. Kan konstatera att MBL 101 börjar spela ut ordentligt som jag aldrig hört dem tidigare. Det första som slår en är vidden och djupet i ljudbilden med ett betydligt större panorama med mer luft i. Det andra är att jag tycker den nya elektroniken pinpointar instrumenten på ett tydligare sätt utan att lämna vassa kanter runt dessa, om uttrycket tillåts. Diskanten är tydligare utan uns av vasshet eller stress. Basen har fått en mer distinkt botten utan att tappa värme. Mellanregistret fångar pianotoner på ett närvarande sätt. Körde min Karel Boehlee-platta och konstaterar att den blir bara bättre och bättre och får ytterligare rymd i detta system. Alltid roligt att få nya hifi-intryck. Calm Quote
Recommended Posts