Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har siktat in mig på ett trehyllors 60cm Pagode-rack från Finite Elemente.

Jag insåg ganska snabbt att måtten 490x440 (Signature) på plattan troligtvis inte riktigt kommer att passa burmesters mått på 482x482.

Om någon äger ett Pagode signature så är jag väldigt intresserad av måtten mellan sidostöttorna. Samt vad ni har för mått på era produkter i racken.

En enkel lösning vore såklart att köpa ett master reference (515x465) men priset på 40´+ med specialfärg avskräcker mig lite.

Övriga erfarenheter med Pagode är av stort intresse. Hur är kvalitén överlag? Vilken ÅF har rack samt färgprover hemma?

Mvh Per

Posted

Jag insåg ganska snabbt att måtten 490x440 (Signature) på plattan troligtvis inte riktigt kommer att passa burmesters mått på 482x482.

Om någon äger ett Pagode signature så är jag väldigt intresserad av måtten mellan sidostöttorna. Samt vad ni har för mått på era produkter i racken.

En enkel lösning vore såklart att köpa ett master reference (515x465) men priset på 40´+ med specialfärg avskräcker mig lite.

Övriga erfarenheter med Pagode är av stort intresse. Hur är kvalitén överlag? Vilken ÅF har rack samt färgprover hemma?

Mvh Per

Pagode Signature kommer att bli mitt val också :) . Den enda återförsäljare jag vet som har färgprover hemma är Audio Concept. Det brukar stå ett Master Ref rack (i standard lönn finish) inne i Svanårummet.

Posted

Har varit inne på deras sida och kikat. Men jag antar att breddmåttet baseras på rack inkl. sidostöttor!?

Jag är intresserad av innermåttet mellan stöttorna.

Färgprover på internet i all ära men när det gäller betsat trä säger en jpg-bild inte mycket.

Har 40 mil till sthlm, det känns för långt för en färgkoll. Jag har kontaktat generalagenten och hoppas att det går att ordna med någon form av färgprov per post, som man sedan kan skicka tillbaks.

Posted
Har varit inne på deras sida och kikat. Men jag antar att breddmåttet baseras på rack inkl. sidostöttor!?

Färgprover på internet i all ära men när det gäller betsat trä säger en jpg-bild inte mycket.

Har 40 mil till sthlm, det känns för långt för en färgkoll. Jag har kontaktat generalagenten och hoppas att det går att ordna med någon form av färgprov per post, som man sedan kan skicka tillbaks.

Nej färgerna ser inte likadana ut i verkligheten som på bilderna. Vilken nyans är du ute efter?

Posted

Mvh Per

Måttet mellan "stolparna" är ganska exakt 590 mm.

Hyllmåttet 490x440 är innrekanten av hyllan s.a.s.

Räknar du med även den fasade ytterkanten får du måttet 550x500 .

Om bara apparatfötterna på Burmester håller sig inom 490X440 så borde det väl fungera :?:

Mina små Krell Kav lådor får plats utan problem (444x436).

Pagoderack0186.jpg

///P-pan

Posted

Hasse: Jag är ute efter en som matchar valnöten på mina QRS Supernova.

Färgen på denna bilden känns ganska bra men man kan bli lurad av ljuset med.

Arken06023.JPG

P-pan: Underbart! Det verkar ju som om att det skulle funka alldeles utmärkt med ett Signature!

Är du nöjd med ditt rack i övrigt? Känns det välbyggt och stabilt?

Posted

Jag är väldigt nöjd.

Stabilt men ändå lätt är nog en passande beskrivning.

Hyllskivorna är väldigt lätta i förhållande till hur de ser ut men det kanske är uträknat

för att hyllplanen ska klara av lite x-tra vikt ?

När jag monterade racket, vilket är ett pyssel i sig, så tänkte jag att här kommer det nog

bli till att efterdra (spikesen) rätt så ofta, men det håller sig fint på plats.

Några ljudliga förbättringar kan jag inte uttala mig om då jag samtidigt, som racket tillkom, gjorde

en del andra förändringar.

Men det finns säkert någon här på forumet som har erfarenhet på området.

Finishen är väl vad mattsvart inbjuder till ... inget som "sticker ut" ... enligt min smak.

En riktigt snygg träfanér, likt valnöten på bilden, ger nog en bättre känsla på det området ;)

Sammanfogningarna och metall detaljerna är dock av högsta kvalité.

Hoppas allt löser sig, jag har svårt att tänka mig annat än att du blir nöjd :)

Guest patrikcaesar
Posted

Vilket håll, bor du 40 mil från Stockholm söderut, kan du ta kontakt med Generalageneten Uniconnect och kanske träffa honom.

Ring Micke och tala med honom, det är en trevlig prick.

Mycket service medveten!

Jag tycker att Finite Elemente har otroligt hög kvalité på sina produkter, gillar utseendet väldigt mycket och tankemödan bakom.

Tydligen ska "Master reference" vara något helt utöver det vanliga.

Patrik