Jump to content

Hifiträff i Piteå


Merkurius

Recommended Posts

Hejsan allesammans!

Eftersom det här verkar vara ett forum där flera norrlänningar har sin hemvist så tänkte jag annonsera om en hifiträff hemma hos mig :shy:

Jag är inte säker på att sommaren är den bästa tiden för en träff med det är den enda tiden som finns att tillgå. Jag har nämligen bott i Kalmar de senaste tre åren och nu till hösten ska jag flytta till Göteborg. Under sommaren så bor jag hos mina föräldrar här uppe och passade då på att ta upp anläggningen över sommaren eftersom jag ändå ska flytta till västkusten i höst (lååångt blir det).

Hursomhelst, finns det några som är intresserad av att komma till mig det datumet? Jag fixar fika eller krubb beroende på hur många som är intresserad.

Anmälan sker till min epost (ej PM, läser dessa sällan) mortalic@hotmail.com Frågor odyl. kan givetvis skrivas i denna topic, men för slutgiltig anmälan skicka ett mail. Det känns inte som nödvändigt att sätta ut en gräns för hur många som får komma eftersom det delvis är semester men sedan är det ju ganska glest med hifi knuttar såhär norr om dalälven.

Min utrustning finns att skåda under hififorum.nu (dock har det byts en del) men kortfattat så ser det ut så här:

Högt: Jmlab electra 920.1

Slutst: Meridian 557

Först: Meridian 502

CD: Modifierad Yamaha CDX 1060

D/A: Harmony Design DA9

Kablar HT Pro 11, HT Magic, AZ Silver ref.....

Ni får gärna ta med era egna prylar så vi kan ha ett litet test.

Jag kommer att uppdatera lite senare med vägbeskrivning osv.

Ha en bra sommar tills dess :cool:

Link to comment
Share on other sites

Timbre, jag bor i Härnösand om du vet var det är, det ligger ca 5 mil ovanför sundsvall om du vet vart det ligger och iomed att jag fortfarande bor hemma och inte är 21 än så får jag inte fara hur/var jag vill :diss:

Link to comment
Share on other sites

Timbre: Du har oxå mail :)

Neodynium:

21? Trodde man bestämde över sig själv när man är 18?

Det trodde jag oxå :black:

DIYamps: Härnösand.... hmm, från låga kusten till pite är ju bara ett stenkast :D;)

Det vet jag eftersom jag kört bil från Kalmar till pite. Samma vecka körde jag oxå från Kalmar till Göteborg och tillbaka. Allt som allt blev det 220 mil. Och inte nog med det, den bilen jag körde var inte rolig att köra för fem öre (Volvo 144 -69 fyrväxlad). Kör man bara vid 60 km/h så känns det som om man vill lägga in en till femansväxel, med det finns ingen! :o Fatta hur lång tid hela resan tog.... samtidigt hade jag hela anläggning med mig (ingen liten precis) i framsätet, baksätet och skuffen.

Vad jag ville komma till; Jag tror (hoppas) att din mormor lånar ut sin bil till dig, eftersom resan från Hörnösand till pite ter sig ganska sansad gentemot min vansinnesfärd kors och tvärs genom hela Sverige. Dessutom med en anläggning i bilen, som i nypris är värd mer än 50 gånger än vad bilen nu är värd!!! (OBS. nollan hamnade inte bakom femman av misstag). Det hade alltså varit trevligt om du kunde komma :)

Link to comment
Share on other sites

Nej... det är väl sant att de inte hade vågat låta dig köra sådana sträckor! Det har jag full förståelse för.

Det handlar bara om hur man lägger upp det. Jag t ex fick låna min mors splitternya bil för en resa till tyskland för några veckor sedan,.. då hade vi iofs redan åkt halvvägs,..

Fick ringa till min mor; "-hej, vår bil har gått sönder, kan du köra ner en ny till oss?"

Men men, "råkar" man lämna lite godsaker av drickbar sort i handsfacket när man lämnar tillbaka bilen, så är det inga problem nästa gång heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Aaaaaaaaaaaaaargh!

Den veckan är jag på bilsemester med familjen i Dalarna! :(

Jag vill, vill, vill så det värker vara med på denna hifiträff!

Ingen chans att flytta den till veckan före alternativt efter???!?

/ stargazer, lessen i ögat - gråter sig troligen till sömns ikväll -

Link to comment
Share on other sites

stargazer: Inte roligt alls :diss:

Eftersom ingen anmält sig än går det kanske att flytta träffen. Anmäler sig ingen kan jag definitivt flytta den till någon annan helg :D;)

Eftersom vi ändå är inne på lite OT:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Sverige i EM kvartsfinal genom 2-2 "vinst" mot Danmark. Fan va gött asså!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma

Jag har precis bokat tågbiljetter till mig och Timbre upp till Luleå den 14,e Juli och vi åker hem den 19,e igen..

Vi har funderat på att hälsa på i Piteå den 17,e om det går bra.

Det är ju inte så långt från Luleå till Piteå.

Mvh Jorma

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma
Vilket celebert besök vi får här i stan då. Vad kan herrarna tänkas ha för angelägenheter här ??

Vi hade planerat att åka upp till Luleå där vi har en inbjudan av Peder 47 som vi träffade på Stockholmsmässan. Och vi hade väl tänkt att hälsa på hos en del andra däruppe också, så Piteåträffen kunde ju passa in när vi ändå är däruppe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om någon har något förslag på ett bättre datum för träffen är såna förslag välkomna. Dock så bestämmer jag att vi genomför träffen (vilket datum det nu må bli) även om det bara kommer en eller två personer :blush

Det bör ju inte vara så svårt att få med åtminstone en eller två med tanke på det dåliga vädret :cool: För att locka mer folk så har jag tänkte vända mig till hififorum.nu..... Jag kommer som sagt med mer info när det börjar närma sig.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt :app: :cool:

Måste förvarna er för mitt rum. Dimensionerna är (ca) 6.30 meter (längd) och 3.34 meter (bredd). Innan jag satt upp något på väggarna så var det en massa fladdereko, nu låter det bättre men jag har aldrig fått till det lika bra som i Kalmar (och då var även det ganska dåligt) Väggarna är av gips och på golvet ligger en tunn heltäckningsmatta och under den ligger troligtvis spånnplattor :o Även när man spelar på låg volym känner man med fötterna att golvet vibrerar :dead: Taket har ohyvlad träpanel och det ser jag bara som positivt :) Rummet är dessutom i en källare.

Både golv och väggar fungerar alltså som ett enda stort element som förstärker alla möjliga frekvenser. Innan jag berättar på vilken sida jag spelar (kort eller långsidan), på vilken sida har ni fått bäst resultat? Självklart är det olika från rum till rum, men det skulle vara intressant att veta. Ska iaf försöka mixtra så gott det går fram tills träffen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...