Jump to content

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Guest patrikcaesar
Posted

Kings.jpg

Ja, vi ska se vilket humör jag är på, om det blir en seriös Patrik Caesar som kommer upp eller om det blir ngt annat. :D

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

I och med att jag är uppe i Jönköping då, så kommer det inte att kunna demonstreras ngt i Limhamn.

Men nästa Lördag den 7/2 är jag där.

MVH

Patrik

Posted

Det börjar dra ihop sig!

Jag var inne på butiken idag och såg allt "roddande" inför morgondagens specialdemo. Det flyttades och möblerades med Leben, SA, Bladelius, Marantz, Primare, Tannoy, Audionet m fl för att lämna plats för Trigon Audio och Vivid Audio.

Det är imponerande hur många spelbara "riggar" denna butik har kapacitet för. Ni som har det allra minsta intresse för design och estetik i tillägg till ett genuint musikintresse rekommenderas ett besök under morgondagens specialdemo.

DSC00863.jpg

Posted

Har just kommit hem från en heldag hos Balance Ljud & Bild.

Besökarna fick bl a uppleva Vivid Audio, en högtalare som absolut alla har en uppfattning om. Det råder inget tvivel om att det finns ett stort intresse för högtalare som med detta formspråk blir en inredningsdetalj i ett vackert hem. . Trigonelektronikens utseende upplevs i sammanhanget som återhållet med sin klassiska design och strama linjer.

Musiken då?

Det råder inget tvivel om att denna kombination är ytterst musikalisk. Bland lyssnarna nämndes, spelglad, bredd, djup, transparens,musikalisk o s v. Många förvånades över högtalarnas djupbasegenskaper, det handlar ju i sammanhanget om en liten och smäcker högtalare.

DSC01354.jpg

DSC01329.jpg

Denna kombination finns för demo fram till 13/2.

Guest patrikcaesar
Posted

PICT2633.jpg

PICT2634.jpg

Tycker nog att "Balance" är en av de butiker i Sverige man bör besöka om man är i krokarna.

Det är en stor, välsorterad och snygg butik.

Men viktigast av allt, man får ett trevligt bemötande där.

Det var en sådan familjär stämning, folk som kom in var också otroligt trevliga även om de inte hade en aning om vem jag var så hälsades det glatt.

Sen var det ett genuint intresse från besökarna, jag har aldrig berättat så mycket om Vivid som igår.

Jag ställde högtalarna och åkte därifrån, så fram till den 13/2 så kan den som vill höra på V1.5 köra in om.

Tack för en trevlig dag!

Patrik

PS. fick inte till några bilder för det var ett skönt dämpat ljus, men "the famous Lidl camera" av det märket "Nytech"som avundsjukt önskas av Hasselbladsägare vid varje jul, klarade inte av det den här gången. DS :D