Neodynium Posted September 7, 2004 Posted September 7, 2004 Det kan nog bli en höjdare ja... Jag är nog bara där Lördag... men vi har väl ett gäng personer som tar photon så vi borde nog få in alla dagarna! Quote
MartinH Posted September 8, 2004 Posted September 8, 2004 Tänkte visa lite vad vi på HiFiArt tillsammans med Creative Audio ska visa nere på Arken.... Högtalare Totem Model 1 Signature, ståndes på Partingtons stativ. Living Voice Phonar Credo S100 Elektronik Naim AVID Sen kommer det så klart finnas lite kablar och annan kul elektronik, såsom Magnum Dynalabs underbara tuners, Roksans nya Caspian serie, MOONs läckra skapelser.. Kablar kommer finnas från Kimber, AVID och ett nytt toppmärke från Tyskland Fadel Art !! Sen är det Sverige premiär för nya vibrationsdämpare i den riktigt välbyggda och exklusiva skolan, dom har fått riktigt bra kritik i USA och hela världen och nu är det dax för Sverige att uppleva Stillpoints !! Musik kommer det självklart att finnas och Wolfgang har med sig alla Stockfisch skivorna för lyssning och försäljning.. Sen kommer det också finnas skivor från Naim & Kirkelig Kulturverksted... Hoppas alla besökare får en trevlig mässa.. VÄLKOMMNA Quote
Ranefjord Posted September 8, 2004 Posted September 8, 2004 Hur är det med Regas ny spelare (p5, p7)... Kommer de att spela på mässan? Vilket rum isåfall? ClearAudio... Nånstans? Martin på HiFiArt: Hoppas få höra MD 208an! Sen ser jag mycket fram emot att få höra Livingvoice med nån söt rörstärkare! mvh (en planerande) Ranefjord Quote
MartinH Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Ranefjord... Tyvärr har vi inte med oss MD208, men däremot så finns en MD106T där för beskådning... Otroligt läcker rör tuner !! Vi hadde tänkt att du skulle få lyssna till Living Voice på Naim i år.. testade det igår och det var KANON !!! Så välkommen till oss och NJUT... /Martin & Kent Quote
Neodynium Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Mums... skivor får det bli några stycken tror jag allt!! Detta skall bli skoj.. vill ju nästan vara där hela helgen. snyft!! Quote
Ranefjord Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Martin: Ska bli skoj att höra (även om jag hade hoppats på någon Rogue ). Quote
new order Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Men VAD!Kommer PL audio att ha Inpol2 på mässan !? Och jag som inte ska ner på arken Men vad är en Hifimässa!Den kanske är långtråkig och hemsk och ...och alldeles underbar! ALLA som tänkts sig att åka på Arken-mässan måste lyssna på denna förstärkare och rapportera in era intryck av den!!Gissa om den väcker mitt ha-begär Mvh New Order Quote
Jan Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Men VAD!Kommer PL audio att ha Inpol2 på mässan !? ALLA som tänkts sig att åka på Arken-mässan måste lyssna på denna förstärkare och rapportera in era intryck av den!!Gissa om den väcker mitt ha-begär Mvh New Order Helt rolig "New Order" - jeg skal helt sikkert höra de underbare italienske stärkere. I övrigen kommer der snart en besöksartikel - HF resor til Pathos her i hösten. Senare ochså en test av deres forstärkere. Sandsynligen först i det nya året. Quote
K-man Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Den besöksartikeln ser vi fram emot Jan! Ännu ett nummer av High Fidelity att vänta på! \\K-man Quote
Guest Zalve Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Nästan värt att starta en prenumeration baar för att inte missa det repoaget. Quote
Timbre™ Posted September 9, 2004 Author Posted September 9, 2004 Överraskningarnas tid är inte förbi... På Arken kommer vi förmodligen att få beskåda en digitalkabel utrustad med Harmonic Light Analog Modules, LAM. LAM omvandlar redan i uppstarten (kontakten) signalen till ljus och här finns stora fördelar att hämta enligt Harmonic Technology. Mer om detta plus övriga modeller i Cyberserien på Bildforum. Quote
new order Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Helt rolig "New Order" - jeg skal helt sikkert höra de underbare italienske stärkere. I övrigen kommer der snart en besöksartikel - HF resor til Pathos her i hösten. Senare ochså en test av deres forstärkere. Sandsynligen först i det nya året. Det tackar jag för,Jan! Jag ser fram emot de kommande nummer av High Fidelity Quote
Neodynium Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Det skall bli skoj med Arken... undra bara om man orkar bära runt på stativet och kameran.. och väskan.. och datorn?... många kilo.. fy bubblan!! Quote
Timbre™ Posted September 9, 2004 Author Posted September 9, 2004 Det gäller också att inte snubbla på fiberoptik... 25 m skall det bli har jag hört... Quote
Guest Zalve Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Datorn får stanna hemma,,, på hotellet. (Hoppas att de har fått in min kameraväska i morn bitti ) Quote
Ranefjord Posted September 9, 2004 Posted September 9, 2004 Jaha... Sista inlägget innan arkenmässan. Vi ses om vi råkas! :cool: Quote
Jan Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Köpenhamnn - 05:37 - Alt er pakket er klart! Danskerne er på väg! Ser frem til en trevlig week-end och väldig mycket bra hifi Quote
Audionet Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Nu lämnar jag Malmö för att tillfredställa min HiFifeber som är på stark uppgång. Vem vet, kanske hittart man något kul att ta med hem. Vi ses i Göteborg, Mvh Audionet Quote
chg Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Har besökt Arkenmässan sedan starten -94, i år verkar det vara extra spännande.. Lämnar Lund om en timme, vi ses..! Quote
EAR Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Jag Johan och Dominik väntar med att köra upp till imorgon bitti för hemfärd Söndag nångång Quote
plundin™ Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 hallå? hallå, vad tomt det är, strår alla redan utanför Arken och köar eller.. kollade på listan för utställare och kunde inte hitta Classic Design, varför det? Är Smålänningarna för ekonomiskt fördragsamma för att ställa ut eller, jag som hade hoppats på att få höra lite Musical Fidelity... Jag är väll inte där förren framåt halv ett kan jag tänka... Och för er som i sista minuten kollar efter kollektiva lösningar : från centrum, ta spårvagn 5, 6 eller 10 till Eketrägatan, där byter man till buss 32 (I Göteborg gäller också att köpt biljett gäller för hur många byten som helst under 90 minuter från stämplat klockslag!) - - obs! inte buss 27 eller 128 som det står på Arkenmässaninfo sidan under Hififorum.nu -- dessa är förra årets linjer - - http://www.vasttrafik.se/ är din guide i Göteborgs vimmlet! Quote
Neodynium Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Hade varit roligt att komma dit redan idag... men det får bli först imorgon.. Hoppas ni har det sköj idag med!!! Quote
marbrink Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 För mig blir det nog ingen Arkenmässa.... J#¤la förkylning! Hoppas man får se en massa fina bildreportage i alla fall! Quote
plundin™ Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Dyker upp i morgon med, men jobbar på söndag så då är jag beklagligt nog förhindrad... /ptr Quote
Neodynium Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Är också lite förkyld.. men det skall inte stoppa mig!! :cool: Quote
sampix Posted September 10, 2004 Posted September 10, 2004 Sitter själv med en kraftig fökylning och svullna bihålor..men jag åker! Förvänta er inga några seriösa lyssningsintryck från min sida iaf.. Quote
Recommended Posts