Neodynium Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Sladd: Detta var en MYCKET trevlig nyhet!! Bara att gratulera till ett bra märke. Jag har lyssnat till en anläggning med Burmesters värsta pryls kopplat till Transparent Ref och Jm Lab Utopia i ett 70+kvm rum! Det var inte fel om vi säger så. Fetare fjärrkontroller får man leta efter Quote
Mattias Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Oh, jösses Burmester Kommer hålla ögonen öppna på arken Mycket trevlig nyhet sladd! /Mattias Quote
Jonas Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Sorry grabbs.. men jag va först. Goldmund raggar i sverige också.. Quote
Neodynium Posted August 25, 2004 Posted August 25, 2004 Goldmund.. oj oj... ja de kan ju göra dyr hifi iaf! Någon som har lyssnat på något ifrån Goldmund? Quote
K-man Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 ...ahhhh! Ännu en TUNG anledning att åka till Alingsås!! \\K-man Quote
Timbre™ Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Ryktet förtäljer att PL Audio bl.a. kommer att spela på JMlab Utopia Be. Quote
Guest Zalve Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Ryktet förtäljer att PL Audio bl.a. kommer att spela på JMlab Utopia Be. Utopia Be?? Då lär de ha fått ett hyfsat stort rum... Jummi! Quote
Timbre™ Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Ja, den heter t.o.m. Nova Utopia Beryllium om vi skall ta med för- mellan- och efternamn... Quote
Timbre™ Posted August 30, 2004 Author Posted August 30, 2004 Bekräftade rykten: Johan Lindroos kommer att föreläsa vid sidan av LTS. Dom blir emellertid inte ensamma. Jim Aud har lovat ställa upp och så blir det Sverigepremiär för Burmesters Udo Besser. Tunga namn i seminarieprogrammet således... Quote
Mattias Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Vilken mässa detta kommer bli alltså En kul sak till tycker jag är att Subas audio kommer med lite Nelson Pass grejer. Länge sen man hörde till sådana pryls. /Mattias Quote
arcam Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Ja det blir säkert en kul mässa med en del nya härliga nyheter Quote
Ekman Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 konstigt det här med världens tyngsta förändras väldigt ofta tycker jag har hört goldmund vid ett tillfälle och det lät inte helt illa heller. Quote
Neodynium Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Trevligt det här! Skall bli skoj!!! Quote
Neodynium Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 När tänker folk ta sig dit? Hur många stannar där flera dagar? Jag har själv bestämt mig hur jag skall göra.. och vilken dag/dagar. Quote
peber Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 ...ahhhh! Ännu en TUNG anledning att åka till Alingsås!! Ibland är det bara såå trevligt att bo i Alingsås! Mässan ska bli kul, man känner sig som barn på nytt! Förväntningarna är höga! /P Quote
new order Posted September 3, 2004 Posted September 3, 2004 VTL då?Kommer detta märke att finnas på Arken-mässan?Kanske Pathos nya Inpol2? Blir ingen Arken-mässa för mig,tyvärr.Men jag hoppas att ni får det trevligt! Mvh New Order Quote
Timbre™ Posted September 5, 2004 Author Posted September 5, 2004 Lustigt att du nämner just INPOL2... Den är på väg in tillsammans med en Cinema-X och allt hänger på om italienarna hinner landa. Cinema-X är en integrerad förstärkare på fem kanaler med samma look som Logos och INPOL2. INPOL2 är en tvåkanalsförstärkare med "INPOL-technology" och bl.a. därför arbetar den i ren klass A. 2 x 50 W med utsträckt bandbredd och noll feedback. En hybridkonstruktion med rör i förstegsdelen och mosfet-transistorer i effektsteget. Denna blandning av rör/transistorer har ju flera av oss positiva erfarenheter av och Pathos är förmodligen helt rätt ute. Hoppas nu bara att dom kommer fram i tid! Output power: 2 x 50 W Frequency response: 5Hz to 100kHz within 0.3 dB THD: <0.3% Signal/noise ratio: 100dB Input impedance: 100kOhms Input: 5 line and two balanced Quote
Matrixen Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 "hur många stannar där flera dagar?" Jag tänkte gå hem o sova lite mellan dagarna, Neo Antagligen blir det minst två besök, för min del. Quote
Kero Posted September 5, 2004 Posted September 5, 2004 Pathos i fem kanaler.. Låter oerhört intressant och jag vill veta mer, handlar det om en integrerad surroundförstärkare med processor och hela kittet eller handlar det om en analog förstärkare med analoga 5.1 ingångar ? Mest troligt den sistnämnda. Har mailat PL Audio för mer info, kanske lika och dra iväg ett till Pathos i.o.f.s. Synd att man inte kan åka på den här mässan.. Quote
Timbre™ Posted September 6, 2004 Author Posted September 6, 2004 Arkenresenär på uppvärmning... De nya monoblocken från Lamm Industries, M 2.2 är på gång. Quote
K-man Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Dessa Lamm är klart värda att ge en stund på mässan....de spred inte direkt oljud runt sig när jag lyssnade till dem... \\K-man Quote
Sanoj Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Det här börjar snart likna ett av de tyngsta mässåren.. Ska bli kul att träffa alla. //Jonas Quote
Neodynium Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Ja..verkligen feta prylar och nyheter på G!!... skit skoj!!! Quote
eliot Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Jag kommer inte att övernatta utan jag kommer att besöka Arken på lördagen. Vi lämnar Kungliga Huvudstaden tidigt på morgonen och kommer hem sent - en utflykt i HiFi'ns tecken. - Med så många bra fotografer så behöver jag väl knappt ta med kameran Skall bli spännande att träffa gamla vänner och personer man bara känner genom Euphonia - samt förhoppningsvis höra något som låter riktigt, riktigt bra Quote
Timbre™ Posted September 6, 2004 Author Posted September 6, 2004 Försteget LL2 kommer naturligtvis med och Vladimir Lamm svävar inte på målet... "Quite simply... the world's best audio electronics" Quote
FBK Posted September 6, 2004 Posted September 6, 2004 Har för mig att High Fidelity testat Lamm någon gång, de var i alla fall mycket imponerade. Quote
Sanoj Posted September 7, 2004 Posted September 7, 2004 Försteget LL2 kommer naturligtvis med Har den separat volym för höger och vänster kanal och ingen fjärr... Men den låter nog bra, men verkar vara lite opraktisk. //Jonas Quote
K-man Posted September 7, 2004 Posted September 7, 2004 Japp, Sanoj, separat vred för höger/vänster utan sammankoppling....mitt kontrollbehov hade gått i taket.... ...men som du skrev så låter det mycket trevligt! \\K-man Quote
carsten_chr Posted September 7, 2004 Posted September 7, 2004 Hej alle !......... Nu må det vist godt se at blive weekend, så vi kan komme igang med den her messe !........... Vi er to repræsentanter for "Viborg Musik & HiFiklub" der kigger forbi på messen på lørdag - glæder os utroligt meget !............ Har personligt droppet de danske messer (indtil videre), da standarden simpelthen er for ringe. Bedste messe jeg har besøgt var Frankfurt (4 år siden) - her var sgu stil over drengen (utroligt meget særdeles vellydende grej). Glæder os til at komme til sverige ! Vel mødt ! Quote
Timbre™ Posted September 7, 2004 Author Posted September 7, 2004 Hejsan Carsten! Tack för senast och det skall bli mycket trevligt att träffas igen! Jag tror att denna mässa kan bli en riktig höjdare... Vi ses på Arken! //Timbre Quote
Recommended Posts