Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sladd: Detta var en MYCKET trevlig nyhet!! Bara att gratulera till ett bra märke. :mm: Jag har lyssnat till en anläggning med Burmesters värsta pryls kopplat till Transparent Ref och Jm Lab Utopia i ett 70+kvm rum! Det var inte fel om vi säger så. Fetare fjärrkontroller får man leta efter :D:mm:

• Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Ryktet förtäljer att PL Audio bl.a. kommer att spela på JMlab Utopia Be.

Utopia Be?? :o:mm:

Då lär de ha fått ett hyfsat stort rum... Jummi! :app:

Posted

Bekräftade rykten:

Johan Lindroos kommer att föreläsa vid sidan av LTS.

Dom blir emellertid inte ensamma. Jim Aud har lovat ställa upp och så blir det Sverigepremiär för Burmesters Udo Besser.

Tunga namn i seminarieprogrammet således... :mm:

Posted

Vilken mässa detta kommer bli alltså :mm:

En kul sak till tycker jag är att Subas audio kommer med lite Nelson Pass grejer. Länge sen man hörde till sådana pryls.

/Mattias

Posted
...ahhhh! Ännu en TUNG anledning att åka till Alingsås!!

Ibland är det bara såå trevligt att bo i Alingsås! :app:

Mässan ska bli kul, man känner sig som barn på nytt! Förväntningarna är höga!

/P

Posted

VTL då?Kommer detta märke att finnas på Arken-mässan?Kanske Pathos nya Inpol2? :mm:

Blir ingen Arken-mässa för mig,tyvärr.Men jag hoppas att ni får det trevligt!

Mvh New Order

Posted

Lustigt att du nämner just INPOL2... :D

Den är på väg in tillsammans med en Cinema-X och allt hänger på om italienarna hinner landa. Cinema-X är en integrerad förstärkare på fem kanaler med samma look som Logos och INPOL2.

cinamaX.jpg

INPOL2 är en tvåkanalsförstärkare med "INPOL-technology" och bl.a. därför arbetar den i ren klass A.

2 x 50 W med utsträckt bandbredd och noll feedback. En hybridkonstruktion med rör i förstegsdelen och mosfet-transistorer i effektsteget.

Denna blandning av rör/transistorer har ju flera av oss positiva erfarenheter av och Pathos är förmodligen helt rätt ute.

Hoppas nu bara att dom kommer fram i tid! :mm:

INPOL2-2.jpg

Output power: 2 x 50 W

Frequency response: 5Hz to 100kHz within 0.3 dB

THD: <0.3%

Signal/noise ratio: 100dB

Input impedance: 100kOhms

Input: 5 line and two balanced

Posted

Pathos i fem kanaler.. :mm:

Låter oerhört intressant och jag vill veta mer, handlar det om en integrerad surroundförstärkare med processor och hela kittet eller handlar det om en analog förstärkare med analoga 5.1 ingångar ?

Mest troligt den sistnämnda. Har mailat PL Audio för mer info, kanske lika och dra iväg ett till Pathos i.o.f.s.

Synd att man inte kan åka på den här mässan.. :diss:

Posted

Jag kommer inte att övernatta utan jag kommer att besöka Arken på lördagen. Vi lämnar Kungliga Huvudstaden tidigt på morgonen och kommer hem sent - en utflykt i HiFi'ns tecken.

- Med så många bra fotografer så behöver jag väl knappt ta med kameran :?:;)

Skall bli spännande att träffa gamla vänner och personer man bara känner genom Euphonia - samt förhoppningsvis höra något som låter riktigt, riktigt bra :mm:

Posted
Försteget LL2 kommer naturligtvis med

Har den separat volym för höger och vänster kanal :?: och ingen fjärr... :o

Men den låter nog bra, men verkar vara lite opraktisk.

//Jonas

Posted

Japp, Sanoj, separat vred för höger/vänster utan sammankoppling....mitt kontrollbehov hade gått i taket.... :D ...men som du skrev så låter det mycket trevligt!

\\K-man

Posted

Hej alle !.........

Nu må det vist godt se at blive weekend, så vi kan komme igang med den her messe !........... Vi er to repræsentanter for "Viborg Musik & HiFiklub" der kigger forbi på messen på lørdag - glæder os utroligt meget !............

Har personligt droppet de danske messer (indtil videre), da standarden simpelthen er for ringe. Bedste messe jeg har besøgt var Frankfurt (4 år siden) - her var sgu stil over drengen (utroligt meget særdeles vellydende grej).

Glæder os til at komme til sverige !

Vel mødt !

Posted

Hejsan Carsten!

Tack för senast och det skall bli mycket trevligt att träffas igen!

Jag tror att denna mässa kan bli en riktig höjdare... ;)

Vi ses på Arken!

//Timbre