Jump to content

Recommended Posts

Posted

"Another company new to me—another high-end integrated. Actually, I'm in favor of both. I think HE integrateds make a lot of sense and new blood is always good for the breed. Actually, Mike Bladelius is not a new name in audio, having designed for Threshold in the early 1990s, but Bladelies Design Group certainly seemed like a new kid on the block."

By Wes Phillips

Bladelius har väl funnit på CES flera år ?! Fast kanske inte blivit testad i Stereophile och där med inte finns på världskartan !?

Posted

I Stereophiles reportage kan folk lägga in kommentarer.

Många beklagar sig över priserna på det som visas.

Har finanskrisen satt sina spår i HighEnd världen?

Posted

De reagerar mot att the Lars kostar $100,000 (enligt SoundStage kostar den $48,000 paret) :o

thelars.jpg

...kostade den inte 140,000kr när den presenterades i Sverige :?:

Posted

Det beror nog mycket på att det är just konsumenter som står för åsikterna. Ett trevligt redaktionellt drag från Stereophile och det räcker med namn plus mailadress för att lägga in en kommentar.

Posted

Citat från SoundStage; "But the tanking economy has hurt the high-end-audio industry. The attendance at CES is down, and I heard stories of some hurting businesses out there"

Posted

Finanskrisen har nog satt sina spår i många företag. Jag kända av en kraftig nedgång i 3 månader - augusti-oktober.

Sedan kom november som blev den bästa månaden någonsin och det har fortsatt bra sedan dess. Totalt sett var 2008 bättre än 2007.

Liknande har jag hört från en del andra som jag snackade med på CES, men det fanns dom som har fortsatt att gå dåligt och nästa års

CES kommer nog att krympa en del i storlek tror jag.

Posted
Det verkar som dom dyra produketerna säljs som förut, men de lägre pris alternativen säljer inget vidare just nu

Är inte detta ganska representativt för den moderna finanskrisens struktur och medföljande konsumtionseffekter... :?:

Det gäller säkert vitt skilda slag av kapitalvaror.

Guest justaudiomagic
Posted
De reagerar mot att the Lars kostar $100,000 (enligt SoundStage kostar den $48,000 paret) :o

thelars.jpg

...kostade den inte 140,000kr när den presenterades i Sverige :?:

Jo, iaf när vi hade denna i vårt utbud låg priset på 130 000 - 150 000 SEK

Det är en mäkta stor skillnad till 800 000 SEK :o:black:

Posted

800 000 kronor, prata om att transporterna över atlanten har ökat i pris.

Med det priset finns väl en chans att försäljningen blir noll sålda, för jag tyckte att svenska priset för denna förstärkare var löjligt högt prissatt.

Posted
800 000 kronor, prata om att transporterna över atlanten har ökat i pris.

Med det priset finns väl en chans att försäljningen blir noll sålda, för jag tyckte att svenska priset för denna förstärkare var löjligt högt prissatt.

Nja jag tror snarare att med just det höga priset så finns en chans att sälja ett eller kanske 2 par. Tror det är betydligt svårare att kränga 5-10 par för 150'/paret :o

Posted
Nja jag tror snarare att med just det höga priset så finns en chans att sälja ett eller kanske 2 par. Tror det är betydligt svårare att kränga 5-10 par för 150'/paret :o

Kan så vara, men dom skall då jämföras med motsvarande förstärkare för samma pengar..Boulder, MBL, Krell o.dyl som antagligen har högre status...men det är klart, säljer man två st så är väl saken biff för Lars...

Posted

det märks att finanskrisen har tagit hårt over there..På Eliots bilder, bland dom första. tjejen har inte råd med längre kjol, men snygga underbyxor..

Posted
Av reportaget att döma är kvinnornas kjolar kortare och decolltagen djupare och kanske nyheterna färre? :D;)

Jag har en känsla av att damerna inte är i Vegas för CES utan snarast är utställare på samtidigt rullande AEE!

Och fråga inte, jag råkar bara besitta en massa redundant kunskap... ;) :cool: :cool:

/ptr

Posted

Jag har en känsla av att damerna inte är i Vegas för CES utan snarast är utställare på samtidigt rullande AEE!

Och fråga inte, jag råkar bara besitta en massa redundant kunskap... ;) :cool: :cool:

/ptr

mmm..eller hur !

Posted

/ptr

Det finns uppenbarligen fler vuxenhobbies än hifi, värda egna mässor. ;)

Bara man inte blandar demostrationerna. :D:)

Calm