Matrixen Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Nattfoto utan blixt?? julstämning kräver bas!! Quote
Matrixen Posted January 8, 2009 Author Posted January 8, 2009 urk va svårt det är att fota mitt i natten.... go fortsättning på er!! Quote
kim Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Nattfoto utan blixt?? julstämning kräver bas!! Der må have väret HØJ julestämning hos dig .... bas har du vel rigeligt af. Hyggelige (trevelige) bilder! Quote
Matrixen Posted January 8, 2009 Author Posted January 8, 2009 Der må have väret HØJ julestämning hos dig .... bas har du vel rigeligt af. Hyggelige (trevelige) bilder! Ja, det är bra bottendrag på julpsalmerna Quote
Timbre™ Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 Nattfoto utan blixt?? julstämning kräver bas!! http://files2.bredband.net/cpuser_henagr/M...i/jul08_019.JPG Det kan bli långa slutartider och hög känslighet för bas... Julstämningen passar bra med befintligt kvällsljus. Quote
K-man Posted January 8, 2009 Posted January 8, 2009 ...absolut....och dessutom ser jag att du har ett par fina hörnsmycken! \\K-man Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Vad är det för juligt med detta då??? hmmm.... ...ingenting...direkt. Oj, det är visst min mest spelade skivrad, åtminstone från Januari till November. Men det är något framför Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Prylen i fråga har gjort intrång på hifibudgeten, men å andra sidan sitter man ju inte med LTS-välsignade grejer, så det känns inte som ett problem. Om någon vill gissa vad prylen ur fokus är, så är en ledtråd att den är bland de svårare att ta skarpa bilder på. Om denna ledtråd är för kryptisk, så kan jag ytterligare förtydliga att svårigheten med skärpan inte har något som helst med prylens estetiska utformnig att göra, utan är en bieffekt :clown: Quote
zood Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 Skulle gissa på ett stativ som du måste fota på frihand :clown: Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Skulle gissa på ett stativ som du måste fota på frihand :clown: Du är lurig du, Johan O andra sidan väljer jag en strimma dagsljus o handhållet framför de tragiska försöken till julbelysningsfoto jag gjorde häromnatten. Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 ...o andra sidan är jag glad om en bild på tre blir skarp. Tiden mellan jag lägger ut bilderna är inte ett försök till spänningshöjare, utan helt enkelt den tid det tar att bläddra på minneskortet för att hitta något användbart Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 ....för de som tycker fotoprylfotografering är astråkigt, kan man ju smyggranska delar av min skivsamling. Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Snart dags att städa ut julen. Här en julkorg, med något för alla och envar Quote
K-man Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 En härlig blandning av lite allt möjligt...och allt i ljuva juliga färgtoner... \\K-man Quote
Absolute Audio Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 Otroligt häftiga burkar de där B&W Matrix. Om du placerar dom rätt så får du ju en bas i fyra av åtta hörn i rummet vilket borde ju hjälpa akustiken en hel del. Kan inte tänka mej att B&W slutade med detta av något annat än estetiska skäl. Snygga bilder med ett härligt ljus Quote
Matrixen Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Otroligt häftiga burkar de där B&W Matrix. Om du placerar dom rätt så får du ju en bas i fyra av åtta hörn i rummet vilket borde ju hjälpa akustiken en hel del. Kan inte tänka mej att B&W slutade med detta av något annat än estetiska skäl. Snygga bilder med ett härligt ljus Det var nog kostnaden som satte P. Dåvarande 800 kostade mer i absoluta tal 1991 än vad den senaste 800D gör 2008. Quote
Recommended Posts