Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

Vet inte riktigt var jag skall skriva detta men jag försöker.

Pudlens kärna: Jag har flyttat.

Jag mailade Fidelity och bad dem om att ändra min adress då eftersändningen inte kommer hålla på ett år till.

Nu har jag hållit på i snart 2 månader och skickat en hel del mail.

Får påminnelser från fidelity via eftersändningen att min prenumeration kommer upphöra först en räkning sedan påminnelse 1 och sen påminnelse 2.

Jag kan ju inte betala för då kommer tidningen till fel adress och visst jag hade kunnat låta prenumerationen gå ut och sen skapa en ny prenumeration men skall det behövas?

Har prenumererat i en del år nu och vill ju ha kvar tidningen trots deras usla postgång (hittar alltid tidningen en vecka minst i förväg innan jag finner den i min brevlåda).

Har mailat Knut med men inget svar efter jag små spammat fidelitys kundtjänst. Ringde dem idag men fortfarande bor jag på min gamla adress, sa till dem att jag istället kommer lägga ut en tråd på alla forum jag är medlem på för att se om jag kan få ett svar på detta sätt för via mail och telefon det går inte.

Några idéer?

//asimov66

Posted

Har hatt noe den samme erfaringen som deg, og det enkleste er en telefonsamtale og forklare situasjonen for sekretæren deres, hun har fixet dette.

Gi dem en adresse å forholde seg til, så ordner det seg sikkert, og ang postgangen så har denne, endelig ordnet seg noe etter all pepper de har fått for det, nu har jeg t.o.m fått det før her i Gbg enn noen som bor rett utenfor Oslo...

Postgangen i de Nordiske lendene er jo mer eller mindre en historie for seg...

mvh

Guest asimov66
Posted

Jag ringde dem. Sa till dem efter att blivit kopplad runt och runt att jag skickat övermånga mejl och de svarande med att de ej fått många mail från mig (jag tänkte att ett räcker väl? men sa inget). Jag sa till sekreteraren att jag får skriva en topic i alla forum jag är medlem på och ser om man kan få ett redigt svar där då iaf. Mejl och telefon fungerar icke.

..men nu fortsätter jag med mina Mirsch och Carlsson burkar (så går det när man inte kan läsa om hifi då köper man en massa istället) :D

Posted

Jag anmälde mej för ett års prenumeration på hemsidan, hade en hel del strul med att betala eftersom vissa nödvändiga uppgifter saknades i informationen. Sånt händer fortfarande vid gott humör.

Ingen Fidelity dyker upp på ett tre-fyra månader... Mailar och undrar varför det inte kommer någon.... Dom tycker att jag ska hålla ut, det tar ett tag innan prenumerationen snurrar igång.

Första nummret dyker upp efter ett halvår. Yippie! (visserligen några veckor efter den kommit till pressbyrån, men ändå)

Med andra eller tredje nummret kommer en nytt inbetalnings kort "Dags att förnya prenumerationen" :diss: ... Tack! Men nej tack! Någon jäkla motta får det vara!

Tyvär så är Fidelity, som tidning, kubik bättre än alla andra hifitidningar i Skandinavien. Verkligen roligt att läsa då man kommer över något lösnummer, synd att de inte kan ordna logistiken för oss som vill prenumerera i Sverige. Vid en prenumeration går ju pengarna direkt till tidningen, medans vid lösnummerförsäljning ska ju butik & distubutör ha en stor del av kakan. Kan inte förstå att Fidelity inte anstränger sej för att ordna så det flödet fungerar som det ska.

Posted

Så olika det kan vara ... Jag flyttade till Kanada - no problem. Behövde inte ens betala extra. Flyttade hem efter 3 år. Ett litet mail och det fungerade utmärkt igen.

Missade ett nummer vid något tillfälle. Mailade och fick ett vänligt meddelande tillbaka och det missade numret inom en vecka. Jag vet att dom ibland haft problem med distributören vilket dock inte skall tillskrivas Fidelity. Knut brukar ta tag i problem som uppkommer.

Posted
Så olika det kan vara ... Jag flyttade till Kanada - no problem. Behövde inte ens betala extra. Flyttade hem efter 3 år. Ett litet mail och det fungerade utmärkt igen.

Missade ett nummer vid något tillfälle. Mailade och fick ett vänligt meddelande tillbaka och det missade numret inom en vecka. Jag vet att dom ibland haft problem med distributören vilket dock inte skall tillskrivas Fidelity. Knut brukar ta tag i problem som uppkommer.

Mye den samme erfaringen jeg har med å få orden på abonnementet igjen, det har ofte värt nok med en telefon, når dette er sagt så skal vel også den Norske posten ha mye av kritiken her, for elendig distribusjon...

mvh

Posted

Hade liknande problem med Audio för ett antal år sedan och när jag till slut skippade prenumerationen kom den hur punktligt som helst. Mot slutet damp det dessutom ner spridda exemplar av eyefi så det hela gick nog jämnt upp... :)

Guest asimov66
Posted

Har fortfarande inte fått svar från Knut eller någon annan där.

Synd men nu får det vara med prenumerationen.

Bra tidning annars som jag alltid varit nöjd med (förutom leveranstiden).

Posted

En anledning att prenumerera är att få tidningen per automatik när den kommer ut, att hitta den i affär och inte få den automatiskt hade irriterat mig! Jag köper den färför i butik! Hifi-musik kommer alltid när den skall och jag tycker om den i motsats till många andra som tycker den är kass!

Ändat stavning

Guest asimov66
Posted

Hifi-musik har alltid kommit i tid och jag tycker den är underhållande att läsa därför prenumererar jag på den och har gjort det ett bra tag med. En tidning som man kan läsa allmänt och se diverse trender både inom just hifi och musik. Djupläsning gör man ju med en annan tidning men den fyller sitt syfte.