Kent_n Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Skulle det inte kunna gå att tippsa om bra cd skivor med bra inspelningar, för att undvika missnöje, en skiva kostar dock pengar och kan man då få stalltipps om bra inspelningar underlättar det för alla ? Quote
Kent_n Posted January 3, 2009 Author Posted January 3, 2009 Låten hallelulja med leonard Coen, inspelad live som finns på samlingsskivan med herr Cohen..kanonimspelning. har den ofta med mig när jag lyssnar på anläggningar. Quote
calle_jr Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Allt jag hört från ACT låter bra. Allt är dock inte bra musik, men Rigmor Gustafsson, Nils Landgren, E.S.T, Joe Sample och Solveig Slettahjell är säkra kort. Quote
Timbre™ Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Blue Note Records känns som säker mark men även här får ju musiksmaken avgöra. Eliane Elias Sings Jobim och Bossa Nova Stories är två praktexempel på bra CD-ljud. Även Patricia Barber finns med i katalogen. Quote
Kenneth_P Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Channe Classics og Chesky Records, leverer fremragende optagelser. Også Harmonia Mundi kommer med nogle perleoptagelser engang imellem, f.eks. har jeg lige købt Tarik O'Regan, Threshold of Night (hybrid-sacd). Den er rigtig god, den har faktisk fået Stereophiles "Recording of the month". Quote
calm Posted January 4, 2009 Posted January 4, 2009 Skulle kunna lägga till ett bolag till i vart fall när det gäller modern jazz och det är naturligtvis ECM. När Manfred Eicher producerar och Jan Erik Kongshaug leder inspelning brukar det uppstå ljuv musik. Sen om man gillar stilen eller inte är mer en smakfråga. Allt är inte njutbart, inte ens för mig, men alltid bra inspelat. Calm Quote
yawner Posted January 5, 2009 Posted January 5, 2009 någon som har testat denna sida: http://www.higherfi.com/media/ man ska tydligen ha IE som webbläsare, är det värt att installera IE tro??? det är visserligen ingen skiva, men det kanske kan vara intressant i alla fall. Quote
Recommended Posts