Jump to content

Recommended Posts

Posted

XXHighend är en mediaspelare av hifinördar för hifinördar.

Den finns som gratis demo och köpversion. Denna skall enligt kreatören och många hängivna användare erbjuda bättre dynamik och ännu perfektare bitar än "bitperfect".

Om jag förstod skaparen rätt så blev han förbannad på att program som Winamp & Foobar lät olika men hävdade att dom levererade ljudfilen i helt perfekt skick. Så han skapade ett eget program som enligt honom låter ännu bättre och källan till ljudskillnaderna är minnenshanteringen. Men det är väldigt ostabilt(enligt min erfarenhet) troligen för att systemresurserna skall omprioriteras för att leverera ljudfilen med så extremt lite jitter som möjligt, vilket sällan är ett problem vid vanlig dataanvändning.

Om ni får lite tid över under ledigheten kan det vara en kul mjukvara att prova. Men räkna med att det strular lite... :blush:D

Posted

Det måste man ju kika på...

Men det kräver lite mer minne än jag för tillfället har.

Hmmm..och jag som just lyckats confa foobar...och ASIO.... :D :D...

Kul!

Foobar och ASIO fungerar mycket bra på en XP-installation jag gjorde på en dedikerad laptop.

Jag använder inte laptoppen till något annat och den startar lika snabbt som mitt försteg.

Foobar ges realtidsprioritet.

Posted
Kul!

Foobar och ASIO fungerar mycket bra på en XP-installation jag gjorde på en dedikerad laptop.

Jag använder inte laptoppen till något annat och den startar lika snabbt som mitt försteg.

Foobar ges realtidsprioritet.

Japp, det är kul att pilla lite...man blev ju lite extra sugen efter din tråd...och nu var det så dags att testa sig fram lite...inväntar nu som sagt bara convertern...

...sen kanske en liten feedback kan vara på sin plats. :o

\\K-man