Jump to content

Euphonia på besök hos REHIFI


calle_jr

Recommended Posts

Jag är böjd att hålla med dig, K-man

Urvalet är mycket stort, och på hyllorna trängs nyare elektronik med spännande vintage:

Ja, du nämnde nostalgikänslor...och inte kan man låta bli att få det när man ser sådana hyllor! Känner igen många prylar från förr! :mm:

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest patrikcaesar
btw, lägg märke till de små vivid audio i mid-end rummet :shy:

Vivid? ^_^

Titta efter igen. :D

Det finns ett par högtalare som jag varit mycket intresserad att lyssna på när det gäller högtalare som har en annorlunda form.

Eclipse

Dessa ska vara rätt så bra.

Ngn som hört dem?

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Det finns såklart en anledning till att jag nämnde QUAD 306 steget :)

Tillsammans med försteget och radiodelen bildade de en enhet som det fanns en speciell vägghylla till som blev väldigt läckert ihop(estetiskt sett)

Man skulle mycket väl kunna tänka sig att de försökte sno marknadsandelar ifrån B&O med det designkonceptet.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en föraning om att innehållet i dessa hyllor skulle slå an en nostalgisträng hos en del :)

Själv stannade jag upp vid en Luxman L-430, som en gång varit i min ägo. Dock inte detta ex.

DSC_1785.JPG

Det har spelats en del rock'n'roll med den kan jag lova...

Link to comment
Share on other sites

OT

Jag har nu nyårsstädat datorn; rensat bort all oanvänd mjukvara, dammat den invändigt, smörjt fläktarna och så passade jag på att installera Photoshop CS4, sätta i 2GB minne och byta nätaggen till 500W.

Ett lyft!

/OT

Iroise har satt sig för att lyssna;

DSC_1751.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det blev bara någon minuts fototid i Highend-rummet, för det var ständigt folk där. Och de spelade så att foto-stativet skakade :D

DSC_1730.JPG

DSC_1747.JPG

DSC_1746.JPG

Jag tror för övrigt att gränserna med klassindelningen för elektronik och högtalare snabbt mixas. Kunder som vill höra något ihop får såklart sina önskningar igenom.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade en föraning om att innehållet i dessa hyllor skulle slå an en nostalgisträng hos en del :)

Själv stannade jag upp vid en Luxman L-430, som en gång varit i min ägo. Dock inte detta ex.

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...02/DSC_1785.JPG

Det har spelats en del rock'n'roll med den kan jag lova...

Åttiotalshifi... :)

Link to comment
Share on other sites

Härligt grönt repotage med riktigt snygga bilden!

En fråga poppar upp i huvudet, och det är att dessa apparater ser ju sprillans nya ut. Vart är alla flottiga fingeravtryck och gammal hudavlagring från år av användning?? Här måste det ju finnas en rengöringsmetod som inte gå av för hacke! Är det någon som vet hemligheten??

Link to comment
Share on other sites

Härligt grönt repotage med riktigt snygga bilden!

En fråga poppar upp i huvudet, och det är att dessa apparater ser ju sprillans nya ut. Vart är alla flottiga fingeravtryck och gammal hudavlagring från år av användning?? Här måste det ju finnas en rengöringsmetod som inte gå av för hacke! Är det någon som vet hemligheten??

Vet inte men fotografen är ju ok! :) Angående Kenwooden, är inte den från tiden när accuphase-folket var inblandade och då undrar jag hur en sådan skulle stå sig ljudmässigt i jämförelse med något nytt likvärdigt :?: kanske timbre har någon teori :?:

Link to comment
Share on other sites

Vet inte men fotografen är ju ok! :) Angående Kenwooden, är inte den från tiden när accuphase-folket var inblandade och då undrar jag hur en sådan skulle stå sig ljudmässigt i jämförelse med något nytt likvärdigt :?: kanske timbre har någon teori :?:

Bara en observation :) och det var att den otroligt läckra Supreme-serien avvecklades mot slutet av sjuttiotalet efter att kapten Kasuga & Co hade stigit av Trioskeppet.

Link to comment
Share on other sites

hej!

Snyggt reportage. Susade förbi Jakriborg med X2000 häromdagen. Har alltid haft lust att går runt där en stund. Intressant ställe och nu finns det tydligen ett gott skäl till att åka dit ;-)

Var det förrsten ett par större SNELL som skymtade till höger i högtalarbilden???

/Shaft

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...