calle_jr Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Euphonia på besök hos REHIFI Begagnad hifi i Jakriborg :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Landskrona 13? Då är vi fel på det Linje 3 i Landskrona vet jag vad det är - men 13... /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 ..inte vet jag...men det var iallafall en snygg och spännande bild...med kyla och värme...och en hel del till fantasi om vad som kan ske nedanför..och innanför! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Jag navigerade helt fel, så det var bara att vända om halvvägs till Landskrona och styra Golfen mot Hjärup och Jakriborg. Detta blir nog en tråd om både 2-kanal och hembio, men framför allt nostalgi för en del. Iroise har fått nog av den bistra kylan på den skånska slätten. Han greppar butiksdörren och vi ska ta er med på en rundtur bland begagnad hifi hos: http://rehifi.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Dåså, vi hänger med! Väldigt snygg gata förövrigt! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 ..inte vet jag...men det var iallafall en snygg och spännande bild...med kyla och värme... Stämningsfullt vinterljus... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Det var en fantastisk vinterdag i Skåne idag. Men kallt som sagt, och på slätten blåser det alltid på en aning. Micke tar emot oss i dörren: Edit: Och därmed ändrar jag trådtitel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Han får knappast vår uppmärksamhet. Det står en gigantisk sub som fångar blicken i lyssningsrummet bakom honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 I samma rum står den stabbiga stativaren Sansui Reference L100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yip_man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Fan vad smickrande man ser ut på kort, som vanligt då / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Här en god vän och hifi kollega som bor i Jakriborg, ett väldans trevligt område Ett tämligen ny byggt område, exteriört enligt gamla anor, typ gamla stan ! Lägenheterna är tjusigt gediget välbyggda i en modern stil ! //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EAR Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Är inte detta Repsam i ny skepnad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Fan vad smickrande man ser ut på kort, som vanligt då / Micke Hehe, om det kan vara till tröst så kan jag informera att det är ungefär så du ser ut Vi håller oss kvar en stund i midfi-rummet, med det här; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 Är inte detta Repsam i ny skepnad? Jo. Micke kanske kan ge en kort historik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yip_man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Visst är det så. Repsam passade på att byta namn och ombilda till AB i samband med flytten. Hittade ett foto som jag kan leva bättre med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yip_man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 btw, lägg märke till de små vivid audio i mid-end rummet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Hehe, om det kan vara till tröst så kan jag informera att det är ungefär så du ser ut Vi håller oss kvar en stund i midfi-rummet, med det här; http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...02/DSC_1734.JPG Midfi-rummet... Vi har ju ett par Sonus faber Signum uppkopplade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Misstänkte att associationerna i mitt första inlägg var helt uppåt trådarna och att ämnet skulle bli Euphoniskt - rulla på... /Jörgen G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Misstänkte att associationerna i mitt första inlägg var helt uppåt trådarna och att ämnet skulle bli Euphoniskt - rulla på... /Jörgen G ...man kan ju inte alltid vara på rätt spår.... ...men skall ju hålla sig till SIN linje! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 2, 2009 Author Share Posted January 2, 2009 ...man kan ju inte alltid vara på rätt spår.... Denna gång var det jag som spårade ur. Men vi kom på banan igen, som syns :clown: Ibland kan en och annan produkt hamna fel. Sonus Faber Signum stod i lyssningsrummet för midfi, och är förvisso snyggare utan frontskydd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Jag är lite svag för Luxman, av nostalgiskäl. Sonus Faber spelades med försteget C-383 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 btw, lägg märke till de små vivid audio i mid-end rummet Går även under namnet Sony Ultimate Luxury Audio System SS-LA500ED, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Denna doldis har troligtvis stått i ett hem som bara spelade Roy Orbison; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Jag gissar dessa stativare är från Ino Audio, men rätta mig gärna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Någon modell av betonghögtalarna Rauna Leira Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Sonustalaren får min utseenderöst bland talarna...hittils... ...och Luxmannen är härligt gedigen! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 3, 2009 Author Share Posted January 3, 2009 Sonustalaren får min utseenderöst bland talarna...hittils... Jag är böjd att hålla med dig, K-man Urvalet är mycket stort, och på hyllorna trängs nyare elektronik med spännande vintage: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Jag har aldrig varit på Repsam i Lund men efter vad jag förstått så jobbade Lars Hansson där. Lars känner jag från den tiden då han ägde Ljudprodukter på Mariedalsvägen som sedan köptes av den nuvarande ägaren Carl Hagerman, a.k.a. Calle Jag har besökt Jakriborg flera gånger då det är så pittoreskt - och inbjuder till fotografering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Tror att butiksytan var ca 200kvm så det är en stor lokal i ett fö mycket vackert område som är värt ett eget besök. Dessutom tillkommer stora lagerlokaler samt reperationsrummet. Killarna som har butiken är alltid trevliga och deras affärside verkar funka mycket bra, det trillar hela tiden in folk för att handla. Hifisverige verkar vara en ganska stor begagnatmarknad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 Jodå det stämmer jag har tidigare träffat Lars där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts