Jump to content

Euphonia på besök hos REHIFI

calle_jr
 Share

Recommended Posts

• Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag navigerade helt fel, så det var bara att vända om halvvägs till Landskrona och styra Golfen mot Hjärup och Jakriborg.

DSC_1722.JPG

Detta blir nog en tråd om både 2-kanal och hembio, men framför allt nostalgi för en del.

Iroise har fått nog av den bistra kylan på den skånska slätten. Han greppar butiksdörren och vi ska ta er med på en rundtur bland begagnad hifi hos:

DSC_1720.JPG

DSC_1723.JPG

DSC_1720-.JPG

http://rehifi.se

Här en god vän och hifi kollega som bor i Jakriborg, ett väldans trevligt område :)

Ett tämligen ny byggt område, exteriört enligt gamla anor, typ gamla stan !

Lägenheterna är tjusigt gediget välbyggda i en modern stil !

//-- Tompa --

...man kan ju inte alltid vara på rätt spår.... ;):D

Denna gång var det jag som spårade ur. Men vi kom på banan igen, som syns :D :clown:

Ibland kan en och annan produkt hamna fel. Sonus Faber Signum stod i lyssningsrummet för midfi, och är förvisso snyggare utan frontskydd

DSC_1754.JPG

DSC_1755.JPG

Jag har aldrig varit på Repsam i Lund men efter vad jag förstått så jobbade Lars Hansson där. Lars känner jag från den tiden då han ägde Ljudprodukter på Mariedalsvägen som sedan köptes av den nuvarande ägaren Carl Hagerman, a.k.a. Calle :)

Jag har besökt Jakriborg flera gånger då det är så pittoreskt :mm:

- och inbjuder till fotografering ;)

Tror att butiksytan var ca 200kvm så det är en stor lokal i ett fö mycket vackert område som är värt ett eget besök. Dessutom tillkommer stora lagerlokaler samt reperationsrummet. Killarna som har butiken är alltid trevliga och deras affärside verkar funka mycket bra, det trillar hela tiden in folk för att handla. Hifisverige verkar vara en ganska stor begagnatmarknad!