Mattias Posted June 20, 2004 Posted June 20, 2004 Elever på Mediaprogrammet i Malmö har gjort ett reportage om Audiofili. Dels intervjuas en Audiofil i sitt hem, folk intervjuas på stan och man ställer frågan: Vad är en audiofil? På en känd butik i Malmö intervjuas butiksinnehavaren. Programmet är ~ 23minuter. Reportaget: http://www.lars52.net/Audiofili.Reportage.2003.wmv Trailern: http://www.lars52.net/Audiofili.Trailer.2003.wmv Detta var riktigt kul! 23 underhållande minuter och jag måste bara dela med mig Man känner sig riktigt träffad på vissa punkter :clown: Musiken man hör är inte heller helt okänd. Länk till Faktiskt, där jag hittade detta: http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Fo...iewtopic&t=2800 Länk till Sweclockers: http://forum.sweclockers.com/showthread.ph...threadid=290397 Tydligen finns det att läsa på Prisjakt också, som verkar vara ngt forumliknande. /Mattias Quote
Neodynium Posted June 20, 2004 Posted June 20, 2004 Tackar för länken.. skall kolla på den senare! Quote
sampix Posted June 20, 2004 Posted June 20, 2004 Trevligt reportage! Dessutom nyttigt, då jag under ljudbilds-testet märkte att jag kopplat höger och vänster datahögtalare tvärtom Quote
DIYamps Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Sampix, jo det har man gjort många gånger i sina dagar Väldigt förvirrande i spel Quote
Neodynium Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 När jag trycker på länkarna så blir det bara ett "pling" ljud från datorn... samma när jag kopierar urlen och pastar in den i browsern... pling pling... någon som vet vad det kan vara? Quote
plundin™ Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 När jag trycker på länkarna så blir det bara ett "pling" ljud från datorn... samma när jag kopierar urlen och pastar in den i browsern... pling pling... någon som vet vad det kan vara? Den borde öppna sig i Windows media player - vilket den gör hos mej.. Har du WMP instalerad, annars får du ladda ner den från Microsoft -- finns för både PC och Mac.. kan annars va att din WMP är för gammal?? /ptr Quote
Neodynium Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Oj... det har jag nog inte... ny dator. Skumt att den inte var med i installationen från början. Tack för tipset.. skall kolla upp det! Quote
Niclas Posted June 21, 2004 Posted June 21, 2004 Den är klockren Har iof. sett den förr men jag drog på smilbanden denna gången &så. Quote
whiskyman Posted July 7, 2004 Posted July 7, 2004 Jag gillade avslutningen med whisky. Var dock lite synd att den verkar lite gammal eftersom de inte tar upp de nyaste formaten, DVD Audio och SACD. Men annars klart kul. Mvh Kristofer :cool: Quote
Suncross Posted May 21, 2006 Posted May 21, 2006 Mycket trevlig Hade inte sett den innan men det var väll inte direkt nått nytt men ändå trevligt. Gillade spec whiskeyn på slutet :P Quote
lindvall Posted May 22, 2006 Posted May 22, 2006 Jag önskar att jag hade den ambitiösa norska filmen om audiofiler, nån som kommer ihåg den? Quote
bambadoo Posted May 23, 2006 Posted May 23, 2006 Hei, Jeg kan ikke legge linken ut helt fritt, men send meg en pm så skal du få. Regards Quote
matte76 Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Vilken galning, han som sa att "en äkta audiofil får inte dra sig för att göra sånt som är livsfarligt" Quote
eliot Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 Jamen det stämmer väl - Jag kommer ihåg när jag testade med lufttrycket till min luftlagrade tonarm och vid ett övertryck på 2,5 bar så exploderade utjämningskärlet //Eliot Quote
Kent_n Posted May 24, 2006 Posted May 24, 2006 jaha ja..nu vet jag vad jag lider av Audiofili..dock än så läng light.. Kul idé ...bra gjort.. Delar helt uppfattningen om Whisky....man tar sig.. Quote
bambadoo Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Har dere fått sett på den Norske? Ganske morsom reportasjo :cool: Quote
lindvall Posted May 26, 2006 Posted May 26, 2006 Den norska filmen är ju riktigt professionellt gjord, den är både morsom och lite sorglig. Mycket trist att Arnes hus brann ner. Även där verkar det ju finnas hifi förknippad med livsfara, de där heliumhögtalarna verkar ju inte vara att leka med. :-) Quote
EuphoniC Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Ingen som har en länk till den här norska filmen det snackas om? ..man blir ju alldeles.. nyfiken! Quote
Guest asimov66 Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 när nu får länken til lden norska PMa mig vill med se den. Quote
bambadoo Posted May 27, 2006 Posted May 27, 2006 Den norske gikk på Norsk TV en Lørdagskveld for ca 2 år siden. (Nrk) Quote
shaft Posted May 29, 2006 Posted May 29, 2006 Tack bambadoo för länken till det Norska Programmet! Jag brände ner det som en DVD och tittade på TVn. Fungerade utmärkt. Reportaget var mycket mer proffsigt än den svenska lilla filmen - drygt 50 minuter långt där vi får följa norska audiofiler i deras strävan efter bättre ljud Den var gjord med "kärlek" även om audiofilerna framställdes som lite "töntiga" ibland. Höjdpunkter: 1. När efter flytten sladden till den väggmonterade skivspelaren blev för kort (en klassiker;-) 2. Paret som byggde en rörsförstärkare och det bara kom brum ur det nya försteget.... 3. Snubben som lyssnade på heavy metal med hörlurar och buttkickers.....samt hade ramsatta bilder av sina gamla produkter.......(ridå) 4. Frugan som hävdade bestämt att en förstärkare som kostar lika mycket som en bil omöjligt kan vara prisvärd eftersom den bara har en knapp. Maken är lurad! Ja resten får ni se själv! /SHaft Quote
Guest asimov66 Posted May 31, 2006 Posted May 31, 2006 Den norska reportaget var toppen, skrattade så jag vek mig (vet precis hur det känns). Fan vad synd med huset... Quote
bambadoo Posted June 1, 2006 Posted June 1, 2006 Hei, Jeg kan ikke legge linken ut helt fritt, men send meg en pm så skal du få. Regards Slik får du linken Quote
Duck77 Posted June 3, 2006 Posted June 3, 2006 Hello! Kan jag också få länken....börjar bli super nyfiken på Norsken! Mvh Sjösse Quote
Recommended Posts