Jump to content

Akai

Kent_n

Recommended Posts

jag hade en Akai rullbandspekare med stora band för en herrans massa år sedan, lät riktigt bra. har för mig att dom var ganska stora på rullbandspelare.

I mina ögon verkar det som Akai försvunnit helt från HiFi himelen.

Är det någon som vet om dom fortfarande finns kvar o om så är faller i vilken form, tungt eller typ elgiganten ?

tacksam för svar..

/.../

Är det någon som vet om dom fortfarande finns kvar o om så är faller i vilken form, tungt eller typ elgiganten ?

/.../

Jag har sett en och annan pryl av dem på senare år - men det var ett tag sedan. Vill minnas att det senast var en lågt prissatt DVD/VCR-kombo på SIBA i början på 2000-talet. Att de gått den lätta vägen verkar för övrigt bekräftas av Akais hemsida.

:diss: /Jörgen G

PS

Efter litet botaniserande på hemsidan verkar de inte ha någon distribution i Sverige. /DS

Jag har sett en och annan pryl av dem på senare år - men det var ett tag sedan. Vill minnas att det senast var en lågt prissatt DVD/VCR-kombo på SIBA i början på 2000-talet. Att de gått den lätta vägen verkar för övrigt bekräftas av Akais hemsida.

:diss: /Jörgen G

PS

Efter litet botaniserande på hemsidan verkar de inte ha någon distribution i Sverige. /DS

Det verkar som dom inte har någon ren HiFi typ 2 kanal kvar...däremot bil, tv, tv-system, och övrigt för hemmet

• 3 weeks later...