A/Wing. Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Hej jag är ju ny i gänget men som jag har förståt så verkar det som ni träffas då då hemma hos varandra och på mässor. Jag har bara mina vanliga kompisar men dom har inte sama intresse som jag, så det blir lite ensamt ibland. Jag skulle vilja träffa några likasinnade som man kan sitta hemma hos er eller mig för att lyssna på musik diskutera HIFI ja ni fattar säkert vad jag menar. Jag bor i Göteborgsområdet. Quote
Schill Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Hej jag är ju ny i gänget men som jag har förståt så verkar det som ni träffas då då hemma hos varandra och på mässor. Jag har bara mina vanliga kompisar men dom har inte sama intresse som jag, så det blir lite ensamt ibland. Jag skulle vilja träffa några likasinnade som man kan sitta hemma hos er eller mig för att lyssna på musik diskutera HIFI ja ni fattar säkert vad jag menar. Jag bor i Göteborgsområdet. Välkommen till Euphonia. Quote
Matrixen Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Hej jag är ju ny i gänget men som jag har förståt så verkar det som ni träffas då då hemma hos varandra och på mässor. Jag har bara mina vanliga kompisar men dom har inte sama intresse som jag, så det blir lite ensamt ibland. Jag skulle vilja träffa några likasinnade som man kan sitta hemma hos er eller mig för att lyssna på musik diskutera HIFI ja ni fattar säkert vad jag menar. Jag bor i Göteborgsområdet. Ja du kompis, vi är nog flera som åtminstone i perioder upplevt samma som du. detta forum bland annat har hjälpt mig att avhjälpa detta. just Göteborgsmaffian är ganska stark så tillvida att vi är flera som umgås spontant och avslappnat med visst inslag av hifi. Jag har en hel del hifiumgänge utanför det som dokumenteras på forumet och delar av det delas med medlemmar och resten med ickemedlemmar. om man bjuder in till lite lyssning samt hänger på de mer officiella arrangemang som finns så kan man efter hand bygga upp en trevlig cirkel med hifikompisar. Jag har dovk varit med om att träffa hifikompisar i de mest oväntade situationer. Leta i musikintresserade led. Man kan ju alltid frälsa någon. Det är alltid väldigt roligt och belönande. Quote
conan Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Det är lite tunt med hifipolare i Linköpingstrakten också. Jag känner bara några enstaka. Sedan tycker jag att vi inte är ensamma, bara lite avsides varandra. Quote
Leif Eriksson Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Jag ser att du är Göteborgare det finns många entusiaster i sta'n som har gett mig goda musikstunder och professionell hjälp när jag suttit med problem som jag inte riktigt vetat hur jag skall hantera. Så jag bjuder gärna tillbaka med vad jag har att ge, det är bara att PM'a. Quote
K-man Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Japp...i Gbg är vi ett rätt bra gäng som "stöter på" varandra rätt som det är. Själv har jag dock det senaste året varit rätt "avsides" då det varit mycket jobb utomlands...och familjen har fått fokus när jag väl varit hemma...men nu är det projektet klart, så det skall förhoppningsvis bli ändring! Alltid trevligt att träffas och finna ny musik! \\K-man Quote
Kent_n Posted December 31, 2008 Posted December 31, 2008 Sen finns möten typ Euphoniamöten, möten vid mässor, samt att man kanske kan dra ihop ett eget möte där man lär känna HiFi nördar som delar samma intresse.. Quote
A/Wing. Posted December 31, 2008 Author Posted December 31, 2008 Sen finns möten typ Euphoniamöten, möten vid mässor, samt att man kanske kan dra ihop ett eget möte där man lär känna HiFi nördar som delar samma intresse.. Jag får fundera på att kanske göra ett litet annrop till medlemmar här på forumet och se om det finns ett intresse att träffas hemma hos mig. Men det får bli in på det nya året. Quote
lech Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Jag får fundera på att kanske göra ett litet annrop till medlemmar här på forumet och se om det finns ett intresse att träffas hemma hos mig. Men det får bli in på det nya året. Bor ett stenkast från Särö. Hör av dig på PM MVH Lech Quote
K-man Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Jag får fundera på att kanske göra ett litet annrop till medlemmar här på forumet och se om det finns ett intresse att träffas hemma hos mig. Men det får bli in på det nya året. Låter som en trevlig idé!!\\K-man Quote
Hermes Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Hej jag är ju ny i gänget men som jag har förståt så verkar det som ni träffas då då hemma hos varandra och på mässor. Jag har bara mina vanliga kompisar men dom har inte sama intresse som jag, så det blir lite ensamt ibland. Jag skulle vilja träffa några likasinnade som man kan sitta hemma hos er eller mig för att lyssna på musik diskutera HIFI ja ni fattar säkert vad jag menar. Jag bor i Göteborgsområdet. Morsning! Du ar inte ensam - som sagt. Jag brukar anordna musiklyssningar hemma i Goteborg nar jag ar dar. Tyvarr ar jag i Kiel just nu. Men under senvaren eller sommaren koommer det bli musik och mer musik. Hifi ar intressant men mest intressant ar de nar man glommer stereon och bara lyssnar. Da har Hifi-anlaggninen gjort sitt jobb! :-) /Hermes Quote
A/Wing. Posted January 25, 2009 Author Posted January 25, 2009 Morsning! Du ar inte ensam - som sagt. Jag brukar anordna musiklyssningar hemma i Goteborg nar jag ar dar. Tyvarr ar jag i Kiel just nu. Men under senvaren eller sommaren koommer det bli musik och mer musik. Hifi ar intressant men mest intressant ar de nar man glommer stereon och bara lyssnar. Da har Hifi-anlaggninen gjort sitt jobb! :-) /Hermes Trevligt Hermes det låter intresant man väntar ju på våren av olika anledningar men denna anledningn är ju alltid intresant hör gärna av dig då. Quote
SorenG Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 Hej jag är ju ny i gänget men som jag har förståt så verkar det som ni träffas då då hemma hos varandra och på mässor. Jag har bara mina vanliga kompisar men dom har inte sama intresse som jag, så det blir lite ensamt ibland. Jag skulle vilja träffa några likasinnade som man kan sitta hemma hos er eller mig för att lyssna på musik diskutera HIFI ja ni fattar säkert vad jag menar. Jag bor i Göteborgsområdet. Hehe, samma här fast i stockholm då Quote
Kent_n Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 Kanske kan starta mini euphoniaträffar där man möts hemma hos varandra, lyssna på varandras anläggningar, ljudbilder, få ideér, ha kul ? Quote
Bebop Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 Kanske kan starta mini euphoniaträffar där man möts hemma hos varandra, lyssna på varandras anläggningar, ljudbilder, få ideér, ha kul ? Så gör vi i södra Sverige. På lördag är det dags igen. Malmömedlemmar tar sig en tur till Blekingekusten ... Det blir andra träffen i gränslandet Skåne/Blekinge. Den förra hade vi i somras, vilket är dokumenterad: Euphoniaträff Syd Quote
Kent_n Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 Så gör vi i södra Sverige. På lördag är det dags igen. Malmömedlemmar tar sig en tur till Blekingekusten ... Det blir andra träffen i gränslandet Skåne/Blekinge. Den förra hade vi i somras, vilket är dokumenterad: Euphoniaträff Syd Låter förb-askat trevligt.. Quote
Kent_n Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 jag skulle gärna starta i Sthlm med att arrangera ett mini euphoniamöte, men kan inte just nu beroende på olycksfall i hemmet. tanten bröt höft o arm straxt före jul.. Någon annan som känner sig manad ? Quote
Bebop Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 olycksfall i hemmet. tanten bröt höft o arm straxt före jul.. Usch då, en blomma och en kram till henne från dina Euphoniakollegor. Quote
Kent_n Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 Usch då, en blomma och en kram till henne från dina Euphoniakollegor. tack, skall framföras Quote
Guest om.s Posted February 10, 2009 Posted February 10, 2009 Kanske kan starta mini euphoniaträffar där man möts hemma hos varandra, lyssna på varandras anläggningar, ljudbilder, få ideér, ha kul ? Dette er en god ide, slike sammenkomster har lärt meg mer enn mange timer alene med anlegget takket väre ärlige kommentarer og tilbakemeldinger ... mvh Quote
streamer_ Posted March 31, 2009 Posted March 31, 2009 Tjena A/Wing ! Peter från Mölndal här ! Har ochså samma problem med hifi polare här i Göteborg, Du har fått mina telefon nummer när vi träffades sisst. Så det är bara att höra av sej... Snart E det dax för högtalar bygge. /Mvh Peter Quote
Recommended Posts