Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har snackat med Jack Bybee ikväll och han håller på att få nya tillverkare som kommer att använda Bybee Quantum Purifiers i sin produkter.

En av dom är Talon Audio som skriver såhär om Bybee,sarna:

E-Talon Audio Technologies

mail: mike@talonaudio.com

Web: www.talonaudio.com

We utilize Bybee Purifiers for all of our Reference Series Products and encourage all customers to upgrade to these purifiers in our Performance Products. From the beginning of 2004 all Talon Audio loudspeakers will utilize these amazing devices. We find that these devices correct the timing of the signal, and have experienced gain in output while purifying the signal. We have exhausted ourselves searching for any negatives to using these devices and have found none. The Bybee Purifiers simply get you closer to the music.

Bybee har också en ny hemsida som har finns här:

Bybee Technologies, Inc

Sidan OEM MANUFACTURERS & RETAILERS finns Jorma Design med på nuförtiden.

Bybee Quantum Purifiers finns sedan i somras ute i version2, men Jack Bybee har valt att inte kalla dom för Mk.2 eller liknande. Det är en liten skillnad som ger en extra skärmning. Och resulterar i lite mindre bakgrundsbrus och ger en svartare bakgrund. Ett kolfiberskikt som är inlagt i ytterisoleringen.

Ni som har köpt Bybee,s av mig from. 2003-08-01 har fått dom nya Bybee.sarna.

Detta införde jag själv redan från början med det rör som jag monterar Bybee,sarna i vid tillverkningen av kablarna :) Så ni som har köpt mina No.1kablar har detta i kablarna oavsett när ni köpt dom.

Posted
:) Kan man se någon skillnad på de nya och de gamla?

Nej inte utanpå.

Posted
:) Av dig Jorma, någon gång förra sommaren/hösten, jag kommer banne mig int eihåg exakt, hur som helst är jag fullt nöjd med dem då de ger de förbättringar som beskrivits. Däremot vore jag nyfiken på om de var senaste modell och om det, som sagt, gick att kontrollera.
Posted

Om du läser mitt första inlägg lite noggrannare så hittar du svaret där Bravo :)

Posted
:) Nja, du missförstår mig nog, går det att ta reda på menar jag, givetvis utan att förstöra produkten, att det inte syns är ju en annan sak eller har jag missat något?