Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Ett par dagar innan julafton kom det nästan likt storkens leveranser ett par paket. Quote
Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Lådan är på plats efter att jag likt Monty Pythons "Parrot sketch" åkt fram och tillbaka mellan Air France, Tullen, speditör....you name it I did it! Fick inte in alla lådor som kom i min bil, så Mats från Caroli Musik & Bio fick upplåta sitt garage ett par timmar. Tillbaka till Air France igen. Den kvällen förkortade mitt liv betydligt och tunnade ut de sista resterna på min redan glest behårade skalle. Jag stank av svett, hjärtat slog ojämn och astman levde jävel :evil: Ding dong! Framför mig står "Danske" Professorn, "Amerikanska" fotografen & den "mixade" Kjesarinnan (eller stavas det Kejsarinnan?) viftande vilt med svansen. Vill ni kolla underbara bilder som inte har med Hifi att göra? Vilken dum fråga att ställa på ett Hifi forum. Klicka på länken under om ni ändrar er AMY ARCHER min FFF (favoritfotograf) Quote
Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Som ni ser var jag så uppjagad att få med mig på bild var stört omöjligt. Nej, faktum är att Amy ville ha en actionbild och Jesper och jag lydde. Vi tyckte det var otroligt roligt att bli fotade som bilden tydligt visar Quote
Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 En bildserie som beskriver 2 glada män, där en av dem har fått hem stora paket innan julafton. Jag står med en en av de nya dealjerna på Vivids V.1.5, denna kommer att dyka upp senare i bildtråden på ett för mig föga smickande sätt. Men vi hade kul den natten, fastän vi började med tidig kväll Quote
Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Så kom äntligen den där "Kejsarinnan" med på bild. Till vardags går under namnet Nelly. Hon vill ha uppmärksamhet, vilket man gärna ger henne. Själv gillar jag egentligen bara hundar som ser ut såhär,men Nelly har vunnit mitt hjärta helt och fullt. De här 2 töserna på 60kg styck, har jag haft, de var stora för sina raser båda två, men speciellt den bruna. Det märkliga var att ingen hälsade på mig efter ett tag, inte ens mina närmsta vänner. Med Nelly har matte och husse inte de problemen. Quote
Guest patrikcaesar Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 "Kejsarinnan" satt för bildens syfte, vilket inte är solklart i alla fall kanske, men ni kan ju gissa.... Jag gillar att slå slag för klassisk musik och anordnar därför små tävlingar för er. Så denna tävlingen går ut på att hitta 4 saker som är synliga som förändrats av Vivid Audio på den nya modellen. Det har skett förändringar inne i också, men nu är det utanpå som gäller. Det finns klara bildbevis och ni år titta i hela tråden för att lösa gåtan tror jag. 4 saker är förändrade, men vilka? Priset den här gången är en CD som Lars Mårtensson ligger bakom. (jag delar showroom med honom, Wendl & Lung och en och annan Steinway mfl. SHOWROOM) Quote
P-pan Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Vill ni kolla underbara bilder som inte har med Hifi att göra? Vilken dum fråga att ställa på ett Hifi forum. Klicka på länken under om ni ändrar er AMY ARCHER min FFF (favoritfotograf) Vilka fantastiskt fina bilder Och inte var det några få heller, det tog en stund att gå från 1 - 412 ... puh. Men det var det mer än värt. Fina högtalare också förstås Förändringar ... Större basport, mindre lite mer rundad stativfot, silvrig liten V-formad "tånagel" på foten och spikes ? Quote
erik_n Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Hej Patrik! Måste hålla med om att hennes bilder är helt underbara. Inte utan att man undrar hur proffsen bär sig åt. En annan som håller sig på en högst amatörmässig nivå kämpar för att lyckas ta åtminstone en ok bild på tusen. Man har en bit kvar :P Och givetvis, Vivid Audio V.1.5 är precis lika läckra som vanligt och väcker verkligen habegär. Fortsätt posta bilder :P!! Mvh Erik N Quote
Timbre™ Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Vill ni kolla underbara bilder som inte har med Hifi att göra? Vilken dum fråga att ställa på ett Hifi forum. Klicka på länken under om ni ändrar er AMY ARCHER min FFF (favoritfotograf) Där finns ju en samling riktiga pärlor som t.ex. Take a seat eller Lund Lights... :cool: Quote
Guest justaudiomagic Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 De högtalarna ser mycket stiliga ut, kanske skulle ta ett besök i Limhamn.. Quote
Guest asimov66 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Högtalargaller större dustcap, silvrig fotsak :clown: , lite förändrad blåsport skulle jag gissa på Quote
calle_jr Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 http://i50.photobucket.com/albums/f344/pat...ar/IMG_0097.jpg Jag gissar att det är den högra som är den nya modellen. Quote
Guest patrikcaesar Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Högtalargaller större dustcap, silvrig fotsak :clown: , lite förändrad blåsport skulle jag gissa på Jag kanske ska klargöra att det är den som står till höger på bilden som är ny. Faktiskt är det så att ni som gissat har fått ihop det rätta svaret, fast ihopa, den som skriver ner de 4 rätta svaren får CD:n. Patrik Quote
Guest patrikcaesar Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 De högtalarna ser mycket stiliga ut, kanske skulle ta ett besök i Limhamn.. Du är välkommen ner varjer Lördag från 12.00-16.00. Det är ni alla andra med. Man vet aldrig vem man "springer på" I lördags var John Sang, den 14 årige vinnaren av Steinway tävlingen i Stockholm. Calle Jr tog en bild på honom på invigningen. En annan lördag stod jag och diskuterade sång med huvudrollsinnehavaren i "Wozzeck" på "Det Konglige Teater" "Med sin tunge krop og stærke stemme er John Lundgren en fremragende og rørende Wozzeck." Politiken Patrik Quote
Guest justaudiomagic Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Du är välkommen ner varjer Lördag från 12.00-16.00. Patrik Jag tar mig nog ner dit en dag, alltid kul med intressant design Quote
Guest asimov66 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Gissar igen då: Annorlunda fot helt klart, Högtalargaller större dustcap, lite förändrad blåsport Quote
Guest patrikcaesar Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Gissar igen då: Annorlunda fot helt klart, Högtalargaller större dustcap, lite förändrad blåsport Det var 3, varav en fel, sen vill jag att man berättar vilket som är större, den nya är som sagt den till höger på bilden. Jag tycker mig se att ni ihop, har alla rätt, nu gäller det bara att sätta samman dem. Det kommer fler bilder som är roliga, ju senare natten blev, desto mer lät Jesper och framförallt jag oss styras av Amys idéer som var otroligt roliga. Den natten skrattade vi otroligt gott, se om ni ser det i de följande bilderna. Tack, det kommer mer, var hemma hos Tompa och lyssnade igår till långt in på natten på hans BAUTA rigg, så det kommer mer i kväll. Quote
Guest asimov66 Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Sista gissningen nu: Dustcapen var större på den förra modellen. När det gäller den sista saken så ger jag mig, 3 av 4 kan jag leva med. Om den nya är den högra sett på bilden så ser jag iaf att dustcapen är mindre på den nya modellen, foten är förändrad (troligtvis av stabilitets/design faktor), Blåsporten är förändrad (troligtvis för att minimera blåsljud), Högtalargaller har tillkommit (skydds/funktionsfaktor) och sen skulle det kunna vara en möjlighet att skruva i riktiga spikes? Oavsett vad tycker jag att den lilla 1.5an lät bra redan i sin tidigare version så man är lite nyfiken hur det låter nu... Mvh Morgan Quote
Greensleeves Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 ... De här 2 töserna på 60kg styck, har jag haft, de var stora för sina raser båda två, men speciellt den bruna. Det märkliga var att ingen hälsade på mig efter ett tag, inte ens mina närmsta vänner... Eh... din andedräkt..? (ursäkta det brutala skämtet från min sida... trots det skräckinjagande utseendet på din French mastiff/Dogue de Bordeaux, gillar jag egentligen hundrasen alltsedan jag såg filmen Turner & Hooch från 1989... ) Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Eh... din andedräkt..? (ursäkta det brutala skämtet från min sida... trots det skräckinjagande utseendet på din French mastiff/Dogue de Bordeaux, gillar jag egentligen hundrasen alltsedan jag såg filmen Turner & Hooch från 1989... ) Hehehe, ja, eller att den bruna hade DAMP och den svarta även hon älskade människor, fast betydligt lugnare, så tolkade nog de flesta detta älskande på samma sätt man älskar en oxfilé. Den hanen du ser i Turner & Hooch är förodligen mindre än Vilma var, det finns ett par uppfödare som fått otroligt stora hundar. En av hennes hundar har träffat och blivit älskade av många filmstjärnor, som tex "Pippin" från sagan om ringen, mfl. Tänk att då jag startade denna tråden, så trodde jag inte att jag skulle påbörja den ett år och först fortsätta den nästa år. Men nu ska jag skärpa mig. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Klockan var väl 23.00 då Amy ville testa sin studio, jag var överlycklig och Jesper var väl också uppspelt för ut i studio bar det och nu ska ni snart få se på knasiga bilder. Ju längre in på natten ju mer peppade vi varandra och "tönna" bilder blev det. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 -Take off the protection. CLICK! Föga smickrande bild på mig, men märk att JAG och Jesper är "TVINGADE" att vara med på bilderna Jag är som ni alla vet en blyg person som inte hoppar på knasiga ideér så detta är under "tvång" :clown: Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Sit down beside the speaker. Can you make it funnier or sillier Patrik? CLICK! Sitter som om jag vore gay på 1700-talet med dålig förklädnad på väg till en maskerad. -HAHAHAH Jepser dör av skratt, Amy ännu värre och jag bryter ihop av skratt! Fler knasiga bilder på väg. Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 I studion som för övrigt är MINST 2ggr större än min nuvarande lägenhet, fanns den ena accessoaren efter den andra. CLICK! Quote
calle_jr Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 Hehe, Med den formen på högtalare kan man hitta en och annan association i naturen. Väldigt hög bildkvalitet! Vet du något om studion, vilken utrustning som använts? Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 -Patrik wear them. -What the wings you mean? -Yes and hug the speaker. CLICK ! Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 -When models POUT their mouth they look really silly, espesially male ones. -Do it Patrik. CLICK ! Quote
Timbre™ Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 -Dreamy eyes CLICK ! http://i50.photobucket.com/albums/f344/pat...G_0204-Edit.jpg Var det fast fotolampsken eller blixtar... Quote
Guest patrikcaesar Posted January 1, 2009 Posted January 1, 2009 -When models POUT their mouth they look really silly, espesially male ones. -Do it Patrik. CLICK ! Den mest mästerliga på fenomenet POUTING Quote
Recommended Posts