Schill Posted December 26, 2008 Posted December 26, 2008 Vad skulle ni då vilja att tomten hade kommit med för system. Var inte blyga att ta ut svängarna och var barnsliga i juletider. Helt enkelt Beskriv erat drömsystem. Quote
Kent_n Posted December 26, 2008 Posted December 26, 2008 Värstingförstärkaren som finns på Audio Consept, Jormas värstingkablar, Boulder värsta cd spelare. Högtalarna jag har får vara som dom är. Det skulle vara en riktigt poppis tomte det... Quote
hultin Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Maxad Linn LP12, Linn Klimax DS, Linn Klimax (pre) och sedan ett par aktiva Akkurate 350.....en nätt summa på runt 700k.... (sedan behöver man ju en trevlig musikserver också...men något i stil med Netgear ReadyNas skulle fungera - givetvis färdiginstallerad med alla mina favoritskivor....Toto, Journey, Chicago, Gino Vanelli, Steely Dan, Donald Fagen, Bill Champlin osv....). Men jag skulle kunna tänka mig ett MBL-system också.... (Även om jag ännu aldrig lyssnat på ett - men de ser ruskigt läckra ut....och med det utseendet kan det inte låta så illa....speciellt med tanke på de lyriska presentationerna som finns på forumet...) /Andreas Quote
Schill Posted December 27, 2008 Author Posted December 27, 2008 Om tomten var rikare än gud och sjukligt snäll så skulle han köpa 200 renar till så dom orkade dra släden hem till mig med följande: Frontar: YG Acustics, Anat Referense II Vinylspelare : Simon Yorke Series 10 Puppa: Koetsu Coral stone platinum Riaasteg: Nagra VPS CD-spelare: Burmester CD-player 069 Försteg: BAlabo – BC-1 MK-II Slutsteg: Interconnects: Kimber Kable KS-1130 Högtalarkablage: Kimber kable KS-3038 Nätkablar: Nordost, Supreme referense Nätfilter: Shunyata Research, Hydra V-ray Version II Kanske en DAC på detta bara för säkerhets skull. DAC: Nagra Vad detta kostar vill jag inte täka på med det är inte det "dyraste" som finns. Quote
Guest Peo Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Hoppas Tomten läser detta nu då! Högtalare: MBL 101 X-treme Försteg: MBL 6010D Slutsteg: 4st MBL 9011 Digitalt: MBL 1621/1622/1611 (CD/SACD/DAC) Analogt: Clearaudio Statement + Goldfinger v2 Kablage: Tara Labs Zero eller Synergistic Research Apex. Tomten får välja. Ström: Audience adeptResponse AR12 version 2 och strömkablar från Synergistic eller Black Sand Statement One med Acrolinkpluggar. Quote
Schill Posted December 27, 2008 Author Posted December 27, 2008 Hoppas Tomten läser detta nu då! Högtalare: MBL 101 X-treme Försteg: MBL 6010D Slutsteg: 4st MBL 9011 Digitalt: MBL 1621/1622/1611 (CD/SACD/DAC) Analogt: Clearaudio Statement + Goldfinger v2 Kablage: Tara Labs Zero eller Synergistic Research Apex. Tomten får välja. Ström: Audience adeptResponse AR12 version 2 och strömkablar från Synergistic eller Black Sand Statement One med Acrolinkpluggar. Tänkte också på Clearaudio Statement men valde en lite mer ner "pimpad" svarv samma gällande Goldfinger v2. Skulle vara kul att se ett test av Statement och Koetsu Coral stone platinum. Quote
Timbre™ Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 Om tomten var rikare än gud och sjukligt snäll så skulle han köpa 200 renar till så dom orkade dra släden hem till mig Det spelar ingen roll hur rik tomten än må vara - jag skulle ändå hålla mig till tvåkanal... Han fick gärna ha med sig något i vintagestil, t.ex. en fullastad släde Sovtekrör från CCCP-epoken... :cool: Quote
calle_jr Posted December 27, 2008 Posted December 27, 2008 en fullastad släde Sovtekrör från CCCP-epoken... :cool: Jag tänkte skicka denna lista till tomten: Pickup: Lyra Olympos Tonarm och drivverk: Walker Proscenium Black Diamond Riia och försteg: Lyra Erodion och Audio Note M1000 Slutsteg: Lamm ML3 Högtalare: Ascendo M-S Kablar, rör, bänkar osv skulle man behöva ett gäng att prova sig fram med. Man vill ju inte bli klar heller :clown: Quote
Engelholm Audio Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Tomten har redan varit förbi med en pall godsaker och förväntas göra återbesök inom nån vecka med ytterligare en pall. Quote
Schill Posted December 28, 2008 Author Posted December 28, 2008 Tomten har redan varit förbi med en pall godsaker och förväntas göra återbesök inom nån vecka med ytterligare en pall. Kan inte jag få nummret till din tomte. För min tomte är inte lika snäll :angry: :angry: :angry: Quote
decay Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 denna skulle gärna tomten få komma med bladelius embla Quote
Timbre™ Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 En välbeställd, blindtestintresserad tomte skulle gärna få plocka med sig några aktiva nätregeneratorer från Japan. Clean Power Supplies PS-510 plus PS-1210 och därefter skulle det säkert bli en utsträckt, intensiv och omtumlande evaluering... Quote
Jörgen_G Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Har lite svårt med såna här trådar. Det finns så mycket där ute som man inte har en aning om. Samtidigt vill jag gärna veta var grejorna kan stå - hemma här hos mig eller i någon ny 50 miljonerskåk specialdesignad för ändamålet. Eftersom jag bor där jag gör och inte har råd med någon 50 miljonerskåk får det bli de grejor jag tror skulle ge bästa välljudet här. Dessutom grejor som jag har en relation till, alltså inte de bästa eller dyraste jag känner till. Det blir oerhört förutbestämt och tråkigt - nja kanske inte förresten... Men lika det andra redan önskat, nämligen en just mbl-rigg med samma innehåll som peo:s: Högtalare: MBL 101 X-treme Försteg: MBL 6010D Slutsteg: 4st MBL 9011 Digitalt: MBL 1621/1622/1611 (CD/SACD/DAC) Och sen lite grammofon och sånt - men det har jag ingen koll på. God fortsättning! /Jörgen G Quote
Zalve Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Ett bra rum,, men det tror jag alla vill Nya Focal Grand Utopia Elektronik från Classes Delta serie. (Eller ASR) En SB givetvis Nån enklare svarv för nostalgiska stunder Quote
Schill Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Ett bra rum,, men det tror jag alla vill Nya Focal Grand Utopia Elektronik från Classes Delta serie. (Eller ASR) En SB givetvis Nån enklare svarv för nostalgiska stunder ASR är så fin.... :mm: Quote
stargazer Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Nu när Tomtefar tillfredsställt alla barn, så kan han och Rudolf baxa hem till mig till digitalt lagrad musik, vattnas munnen av Modwright Transporter för det svarta guldet så blir det en Linn LP12 SE med Keel, Ekos SE och nya Trampolin (fast helst i Maple, men d fixar du Tomtis?) Himmelsk design och tillika ljud från Italien, allt i en kompakt förpackning - Pathos Inpol 2 och till sist... en gammal flamma som gått genom ett "extreme make-over" - Totem The One Som Herr-Röd-Särk ser, så är mitt paket mycket billigare än mina Euphonia-kompisars... så tänk på finanskrisen Santa-snubben och styr kosan norrut God fortsättning på helgerna önskar / stargazer Quote
Engelholm Audio Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Kan inte jag få nummret till din tomte. För min tomte är inte lika snäll :angry: :angry: :angry: Har väl inte att göra med tomten utan hur snäll man själv varit? :evil: Quote
Schill Posted December 30, 2008 Author Posted December 30, 2008 Har väl inte att göra med tomten utan hur snäll man själv varit? :evil: ooops....vare så de var......ohh shit :o Quote
Hans-Tommy Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 Hoppas Tomten läser detta nu då! Högtalare: MBL 101 X-treme Försteg: MBL 6010D Slutsteg: 4st MBL 9011 Digitalt: MBL 1621/1622/1611 (CD/SACD/DAC) Analogt: Clearaudio Statement + Goldfinger v2 Kablage: Tara Labs Zero eller Synergistic Research Apex. Tomten får välja. Ström: Audience adeptResponse AR12 version 2 och strömkablar från Synergistic eller Black Sand Statement One med Acrolinkpluggar. jag är lite mera modest och nöjer mig med de vanliga 101:orna samt bara två stycken 9011 och skippar den analoga biten. när det gäller kablar är det helt OK med nanotech rakt igenom. jag kan vänta på detta till julen -09. det bästa av allt är att man under tiden kan gå ner till Audioconcept och lyssna på anläggningen eftersom de precis har fått in 9011:orna jag rekommenderar en provlyssning, fantastiskt bra! tommy ps Till tomten: jag kan maila vart det ska levereras ds Quote
Absolute Audio Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Denna underbara förförstärkare kan gärna få flytta in i mitt vardagsrum. Många år på nacken men fortfarande en av de allra snyggaste Givetvis med matchande slutsteg. Någon liten Rockport spelare & kanske ett par Avalon Isis kan han oxå komma med. Quote
Matrixen Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Mer pengar skulle inte ge mig väsentligt bättre ljud, om det inte innefattade köp av hus, med medvetet dimensionerat ljudrum. Pride of ownership är dock inte att förakta och jag hade gärna haft ett par VITUS monoblock eller ett par GRYPHON Anthileon signature monos. I övrigt sitter jag nöjd. Quote
Matrixen Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 ...och nej, tomten var inte på samma våglängd som mig detta år heller.... Quote
calle_jr Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Nån enklare svarv för nostalgiska stunder Du sällar dig inte till de fallna människornas ovilja att sätta andliga önskningar före kroppsliga. Du kunde väl slå till med en Brinkmann iaf? Det är ju ändå jul Quote
Ekman Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Det jag har på önskelistan till tomten just nu är ett nytt slutsteg alternativt monoblock från krell och då gärna något ur FPB-CXserien så det matchar cd och försteg och jag kan köra CASTkopplat hela vägen. ett par 450MCx eller ett 400cx skulle absolut inte sitta fel Quote
Zalve Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Du sällar dig inte till de fallna människornas ovilja att sätta andliga önskningar före kroppsliga. Du kunde väl slå till med en Brinkmann iaf? Det är ju ändå jul Om det nu fortfarande skulle vara Jul så får man väl skriva upp en Michell Gyrodec spelare av nåt slag, på listan Quote
Bebop Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Det var värst vad ni är ute tidigt med önskelistorna inför julen... Quote
Recommended Posts