Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej.

En gammal klasskompis har sålt sin g:la Bose anläggning, vill ha hjälp av mig att sätta ihop en ny.

Lite osäker på budgetten, men en vild gissning är närmare 10 000 än 15 000.

Lite stalltipps tas tacksamt emot..

MVH

Kent_n

Posted

Ett "roligt" problem - för om budgeten är obegränsad finns det så mycket mer valmöjligheter... (det blir lite mer av en utmaning att skapa ett bra system med en begränsad budget...)

Men vi antar att det är cd, förstärkare och högtalare.....

Ett tips är ju Audio Pro Stereo Two (för ganska precis 10k), annars skulle jag också titta på Cambridge ...har haft hemma 640C V2 och tyckte att den lät bra för de pengar den betingar. En lämplig förstärkare till det och sedan ett par bra beggade Dynaudio A42 till det. Borde kunna klämmas in under 10k...

(Altenativ källa - SB3....billig i förhållande till vad den presterar).

/Andreas

Posted

Det mest kritiska är väl som vanligt högtalarna. Första frågan blir golvare eller stativare. Mer väljud på stativare. Mer bonka bonka med golvare.

Jag skulle satsa på stativare i denna prisklass. Begagnade så klart, då kan det bli välljud.

Calle B

• 2 months later...
Posted

Kan skvallra att nu står det mellan Onkyo CR-L5 reciver med Tannoy Revoution Signature Series DC4 högtalare och Dynaudio Focus 110 och Musical Fidelity X-T100 med dito cd.

Kul att se reaktionen, för kompisen har avgudat Bose, "f-n det här låter ta me f-n skitbra" var kommentarerna i båda butikerna..

Spänd på vad han kommer att välja, för jag har inte en susning..ännu..

Guest B-200
Posted

oj helt olika ljud mellan de 2.

Har större tilltro till Dynaudio med MF.