Jump to content

Recommended Posts

Posted

Diverse bilder från första dagen, många kända ansikten och en hel del nya flanerade runt i lokalen. Det fyndades CD och LP-skivor och det demades frisk på olika system.

MusikhelgpBalance08-12-13007.jpg

MusikhelgpBalance08-12-13012.jpg

MusikhelgpBalance08-12-13015.jpg

MusikhelgpBalance08-12-13006.jpg

Är det någon som Ni känner igen?

I morgon kommer fler och framför allt mer detaljerade bilder på hårdvaran.

Guest patrikcaesar
Posted
Diverse bilder från första dagen, många kända ansikten och en hel del nya flanerade runt i lokalen. Det fyndades CD och LP-skivor och det demades frisk på olika system.

http://i421.photobucket.com/albums/pp298/s...08-12-13007.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp298/s...08-12-13012.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp298/s...08-12-13015.jpg

http://i421.photobucket.com/albums/pp298/s...08-12-13006.jpg

Är det någon som Ni känner igen?

I morgon kommer fler och framför allt mer detaljerade bilder på hårdvaran.

Otroligt snygg och stor butik med ett bra urval riktigt bra produkter. :)

Sen var det också trevligt att träffa er igen och ni som bor i Jönköpings 10 mils radie.....verkligen värt ett besök.

Det fanns otroliga godbitar att köpa i backarna, köpte Eliots och min favorit "The Dolphin" med Stan Getz pga att jag inte kunde vänta på den som Eliot har med sig till mig, tänkte göra en för tidig julafton till mig själv.

Snabbt iväg och vad glömde jag? :dead:

Får snällt vänta på den som Eliot har med sig till mig ändå :black:

Men vad säger ordspråket? Den som väntar......

Posted

Vilket genomtrevligt arrangemang. De som kom blev bjudna på en helhetsupplevelse med demonstrationer av anläggningar och frossande i god musik. Dagen till ära hade "Klasses" dukat upp med skivbackar av såväl CD som vinyler och det spelades på ett antal olika "svarvar" denna helg.

Kan någon se vilka?

MusikhelgpBalance08-12-14013.jpg

Bild1-2.jpg

MusikhelgpBalance08-12-14025.jpg

Posted
Rega, Kuzma, Thorens :?:

Hej Calle Jr! IMPONERANDE

Thorénaren var ju ganska enkel och kan man sina skivspelare känner man ju igen Kuzman men jag är imponerad av att Du kunde plocka Regan. Det var ju bara armen som syntes och vad jag förstår finns ju denna på ett antal olika verk.

En applåd till Dig :)

Posted
Theil 3.7 diskant/mellan kanske?

Mike

Diskant/Mellanregister på en Thiel 3.7 högtalare!

/ptr

Ni har rätt bägge två.

Vad sägs om denna? Låter fantasttiskt, enorm bredd, lättdriven,fyller verkligen rummet, men vad är det?

MusikhelgpBalance08-12-14022.jpg

Posted
small-1.jpg då provar vi denna :)

Visst är det den, Bravo :)

Nu kanske det blir lite svårare.

StympadLarsen6.jpg

En synnerligen välspelande högtalare som appelerade till dom flesta under helgen. Spelar med en inponerande bredd och med en förvånansvärd djupbas, sin storlek till trots.

Posted
typ stympad Larsen6 :black:

Bra jobbat, men tror att Du fuskade.

Nu blir det svårare

TjahaIV.jpg

Vi börjar så smått närma oss den totala bilden av en av de mest spelade riggarna.

Posted

Jo men det var tack vare hur det blev i citatet med bildadressen till din bild

den vart ju änna döpt med svaret.. så den var lätt :)

Posted
Jo men det var tack vare hur det blev i citatet med bildadressen till din bild

den vart ju änna döpt med svaret.. så den var lätt :)

Jo jag förstod det, klantigt av mig. Men för all del, hugg på den senaste bilden.

Posted

Jag vill inleda med att tacka Balance, vovven, Klasses med övriga deltagare för en fantastiskt trevlig helg :). Som Jönköpingsbo har ju Balance kommit att bli min ”oas” och jag måste här nämna att jag tycker Ingemar driver den trevligaste ljudbutik som jag satt min fot i.

Under den gångna helgen fick jag tillsammans med gamla bekanta och nya ansikten återigen uppleva den speciella atmosfären på Balance. Med många diskussionsämnen, flera nyriggade anläggningar att avnjuta musik på samt tusentals skivor att fynda bland räckte lördagen inte till... Patrikcaesar svepte in som ett yrväder på söndagen och bidrog till att höja den redan goda stämningen ytterligare med många kramar och några historier....Life is Good!

/Suomela

Posted

Nu blir det svårare

TjahaIV.jpg

Vi börjar så smått närma oss den totala bilden av en av de mest spelade riggarna.

TRIGON ENERGY?

Guest patrikcaesar
Posted
Jag vill inleda med att tacka Balance, vovven, Klasses med övriga deltagare för en fantastiskt trevlig helg :). Som Jönköpingsbo har ju Balance kommit att bli min ”oas” och jag måste här nämna att jag tycker Ingemar driver den trevligaste ljudbutik som jag satt min fot i.

Under den gångna helgen fick jag tillsammans med gamla bekanta och nya ansikten återigen uppleva den speciella atmosfären på Balance. Med många diskussionsämnen, flera nyriggade anläggningar att avnjuta musik på samt tusentals skivor att fynda bland räckte lördagen inte till... Patrikcaesar svepte in som ett yrväder på söndagen och bidrog till att höja den redan goda stämningen ytterligare med många kramar och några historier....Life is Good!

/Suomela

Ja, Balance är en STOR butik med bra urval och trevlig ägare.

Jag vet att det är en repris, men visst har vi alla råkat ut för den här typen av otrevliga handlare?

Jag kommer ihåg att som 14-årig pojke så var man så rädd för den här typen av handlare att man inte ens vågade fråga dem. :black:

Storebrorsan fick sälja sina prylar till en, för man vågade inte köpa av den där äldre otrevlige mannen som tog för givet att man inte hade pengar.

Fast jag hade sommarjobbat 2 somrar, så visst hade jag pengar. :app:

Fast min Nad 3020 köpte jag själv, fast i en annan butik, där brorsan kände den ena ägaren och där jag som grabb var välkommen.

Hette den Ljudshopen? :D

Regementsgatan i Malmö på en hörna.

Nåja, tillbaka till Balance, jag har aldrig blivit så välkomnad i en Svensk butik som i söndags. :)

Tack igen.

Patrik

Posted
TRIGON ENERGY?

Du har rätt Zalve, visst var det Trigon Energy.

Den fulla bilden kommer allt närmare.

Nu till vad jag tror är en tuffare nöt.

Förvisso en usel bild men jag tror att Ni klarar det.

TjahaV.jpg

Posted

Jag skall försöka bidra med några bilder från helgens tillställning och börjar här med en miljöbild.

Är det någon som känner igen denna snubben?

BalanceIntro3.jpg

/Suomela

Posted
Aha, en Leben 300 CS :)

Jajamensan, helt rätt IHS :)

Låt oss då se om någon kan lista ut vad mer det spelades på hos Balance i helgen. Vad kan detta vara..?

Balanceclose2.jpg

/Suomela

Posted
En Tannoy Supertweeter ST100. :mm:

Så rätt så Jörgen G!

BalanceT_close.jpg

Här lyssnas det koncentrerat på en uppställning bestående av ett par Glenair 10 toppade med ST-100, Lebens RS-28CX Premium Preamplifier och CS-660P Separate Power Amplifier. Oavsett källa en synnerligen spelglad kombination!

BalanceLyssning007.jpg

Leben.jpg

/Suomela

Posted

Även jag fortsätter med lite närbilder.

Här har vi en fantastiskt välljudande högtalare med ett hantverk "second to none".

Någon som vet vad det är...?

Balancediverseclose003.jpg

/Suomela