Guest Audio Concept Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 - - - PS. Idag var det dags för Gunnar att ta fram de vita handskarna - anledningen var att Focals nya SCALA redan kom in - och som den sanna kännare han är av Focals allra bästa, gick det inte att sätta fingeravtryck på en sådan skapelse. Och det är givetvis sant - SCALA är riktigt läcker - låter fantastiskt bra - och den förtjänar bästa möjliga hantering.... I morgon är det glöggpartaj hos oss - hela dagen. Passa på och avnjut glöggen framför ett par SCALA (eller annat). Välkommen in. Mvh, Audio Concept Quote
Käera Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Äntligen,då behöver ju ingen rynka på näsan längre om man säger att man tycker on Focal då.. :clown: Undrar hur dom presterar med en viss Japansk Elektronik.. det är för långt att åka nu o dom skall väl bara ha 1000tim eller så.. Quote
Zalve Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Typiskt att det skulle krocka! Men jag kommer att komma, var så säker! Quote
Guest Audio Concept Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 Käera, Focal är grymma. Med nya serien har de tagit ett stort kliv framåt. Vi ser framemot att du kommer in och upplever den kombinationen :-) Frågan är om det blir mycket bättre..... Zalve, välkommen in. Mvh, Audio Concept Quote
Sig 1.5 Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Käera, Focal är grymma. Med nya serien har de tagit ett stort kliv framåt. Vi ser framemot att du kommer in och upplever den kombinationen :-) Frågan är om det blir mycket bättre..... Zalve, välkommen in. Mvh, Audio Concept Focal / JM Lab är absolut grymma..väldigt tråkigt att det inte finns ett ställe i södra/västra Sverige att få avnjuta "Top of The Line" (Utopiorna och Electra) uppriggade och spelklara! ( Eller gör det........?????) Quote
calm Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Till och med en Sonus Faberälskare kan uppskatta ljudet i Focalerna. Fick min första dos igår. Hoppas jag hinner att hjälpa Gunnar idag att flytta BA-elektroniken. Calm Quote
Käera Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Till och med en Sonus Faberälskare kan uppskatta ljudet i Focalerna. Fick min första dos igår. Hoppas jag hinner att hjälpa Gunnar idag att flytta BA-elektroniken. Calm Trevligt Calm,finnes det någon kamera så ta med den om det blir fler tåg Quote
Timbre™ Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Till och med en Sonus Faberälskare kan uppskatta ljudet i Focalerna. Som Sonus faberälskare har jag ändå fått vara med och följa installationen av ett par JMlab Utopia och Nova Utopia... Inspelningstiden var inget att leka med. Quote
Käera Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Som Sonus faberälskare har jag ändå fått vara med och följa installationen av ett par JMlab Utopia och Nova Utopia... Inspelningstiden var inget att leka med. Timbre du har möjligtvis inte någon fundering på Focal repotage hos AC eller Gunnar igen... Quote
plundin™ Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Jag har nog tänkt kasta ett öra när jag passerar huvudstaden den 17:e! Det var länge sedan jag hörde nått Focalt... /ptr Quote
Timbre™ Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Timbre du har möjligtvis inte någon fundering på Focal repotage hos AC eller Gunnar igen... Tiden snurrar på och Utopiauppackningarna var från HiFiForumstiden om jag inte minns fel. Designen har onekligen genomgått en del förändringar. Quote
Guest gurkan Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Hej! Käera , jag tror Timbre skulle vända i dörren om han såg mitt rum idag. Mina egna funderingar och uppfinningar angående akustik har totalt spårat ut När Robert var förbi i våras sa han ordagrant " en gång i tiden hade du en fint rum " mvh en gurka som tänjer på gränserna Ps Mats tycker fortfarande om mig Quote
Käera Posted December 6, 2008 Posted December 6, 2008 Hej! Käera , jag tror Timbre skulle vända i dörren om han såg mitt rum idag. Mina egna funderingar och uppfinningar angående akustik har totalt spårat ut När Robert var förbi i våras sa han ordagrant " en gång i tiden hade du en fint rum " mvh en gurka som tänjer på gränserna Ps Mats tycker fortfarande om mig Jag är övertygad om att fler tycker om dej ett rum utan gränser,nu känns det nästan som ett Timbre repotage vore ännu mer spännande men inget skall ske utan ägarens stora sammtycke men AC har väl ordning på torpet. Quote
P-pan Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Hej! Käera , jag tror Timbre skulle vända i dörren om han såg mitt rum idag. Mina egna funderingar och uppfinningar angående akustik har totalt spårat ut När Robert var förbi i våras sa han ordagrant " en gång i tiden hade du en fint rum " mvh en gurka som tänjer på gränserna Ps Mats tycker fortfarande om mig Hmm, jag håller med Käera... det luktar reportage lång väg Quote
calm Posted December 7, 2008 Posted December 7, 2008 Lugn! Jag har lite bilder från gårdagens andra lite längre sittning. Intrycken håller i sig, kan jag bara kort meddela. Calm Quote
Guest Audio Concept Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Idag var det dags - ett halvt ton högtalare senare är vi rätt så mörbultade... Här tillsammans med Gunnar som är en relativt reslig kille... :-) Mvh, Audio Concept Quote
Guest krelle Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Hehe, vilken kanonbild! Rackarns va stora de är....Oj vad jag ser fram emot att lyssna på dessa monster Mvh Krelle Quote
Guest krelle Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Med tanke på vilket klipp det var i basen på de lite mindre Scala så blir man ju sugen på att höra basen.......nästan lite skrämmande kan jag tänka mig mvh Krelle Quote
Kent_n Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Idag var det dags - ett halvt ton högtalare senare är vi rätt så mörbultade... Här tillsammans med Gunnar som är en relativt reslig kille... :-) Mvh, Audio Concept Tråkigt att Gunnar är endast 153 cm lång Som flickan sa " dom var stora" vilka bjässar, jag som tyckte att mina gamla C4 var höga.. Ljudet från dessa "bestar" måste vara outstanding kan jag tänka. Spännande, skall bli kul att få tillbringa ett antal timmar med dom på Euphoniamötet som är på G.. Känslan innfinner sig för ett besök framöver.. Quote
calm Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Dom är gigantiska i verkliga livet, men ack så vackra i sin röda dräkt. De andra Focalerna är som pygmeér i jämförelse med dessa jättar. Ser också fram emot att få lyssna senare i veckan. Återkommer förhoppningsvis med bilder. Calm Quote
Kent_n Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Återkommer förhoppningsvis med bilder. Calm Väntar med spänning Quote
Harryup Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Den där bilden får mig mera att tänka på Chornichon än Gurkor. God Jul mvh/Harry Quote
Kent_n Posted January 3, 2009 Posted January 3, 2009 Hej! Käera , jag tror Timbre skulle vända i dörren om han såg mitt rum idag. Mina egna funderingar och uppfinningar angående akustik har totalt spårat ut När Robert var förbi i våras sa han ordagrant " en gång i tiden hade du en fint rum " mvh en gurka som tänjer på gränserna Ps Mats tycker fortfarande om mig Kanske dags för ett hemma hos reppotage..en uppföljning eller en fortsättning på tidigare tråd ? Quote
Recommended Posts