Rainman Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Har sista tiden fokuserat mer och mer på vinylspelaren. Nu har jag beställt nytt internkablage från Van Den Hul,deras silver rewiring. Det jag undrar är om någon här på forumet kan svara på är om man skall göra en fyrfläta av kabeln eller bara dra igenom dom en och en ? Rainman Quote
Guest Audio Concept Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 rainman, fläta dem inte - de måste vara så rörliga som möjligt. Mvh, Audio Concept Quote
Rainman Posted December 3, 2008 Author Posted December 3, 2008 Tack för snabbt svar. Blir ju lite enklare också att dra en tråd i taget genom tonarm. Tack Rainman. Quote
Guest Audio Concept Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Rainman, du kan dra alla samtidigt - det är väl enklare. Det jag menar är att när kablarna ligger i tonarmen så skall de inte vara flätade - för maximal rörlighet. Mvh, Audio Concept Quote
Rainman Posted December 3, 2008 Author Posted December 3, 2008 Ja jag förstår hur du menar. Återigen tack för tipsen,vet att det var lite "pilligt" sist jag drog en ny tonarmskabel,och ville göra rätt från början för att slippa dra ur igen och fläta om det skulle varit bättre. M.v.h. Rainman Quote
Recommended Posts