Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag såg denne artist på "Parkinson" på tv och han sjöng ett stycke som heter Caruso,och det var OTROLIGT BRA!! :app:

Jag hoppas att det finns någon på Forumet som kan ge en rekommendation om vilken skiva man ska skaffa av Pavarotti.Och hellst någon "light"-version då,inte de allra tyngsta opera-prylarna,så skulle jag vara tacksam ;)

Mvh New Order

Posted
Jag såg denne artist på "Parkinson" på tv och han sjöng ett stycke som heter Caruso,och det var OTROLIGT BRA!! :app:

Jag hoppas att det finns någon på Forumet som kan ge en rekommendation om vilken skiva man ska skaffa av Pavarotti.Och hellst någon "light"-version då,inte de allra tyngsta opera-prylarna,så skulle jag vara tacksam ;)

Mvh New Order

Om du gillade Pavarotti hos Parkinson så är det kanske bara albumet med låten "Caruso" som du borde satsa på (Decca 475000-2), plattan heter "Ti Adoro" och är det mest "Pop" Pavarotti har gjort..

När man kollar Amazon.com verkar det som om plattan finns i flera utgåvor, där annonseras nämligen Carusolåten i en remix med Jeff Beck (i två varianter..)

Vad gäller andra rekomendationer av Pavarottialbum har jag inte nån större koll eftersom jag alldrig varit nämnvärt förtjust i hans röst, men det finns ju ett antal plattor med dom "3" tenorerna (av vilka han är en) och där är förmodligen en bra ingång om man är operaovan...

/plundin