new order Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Jag såg denne artist på "Parkinson" på tv och han sjöng ett stycke som heter Caruso,och det var OTROLIGT BRA!! Jag hoppas att det finns någon på Forumet som kan ge en rekommendation om vilken skiva man ska skaffa av Pavarotti.Och hellst någon "light"-version då,inte de allra tyngsta opera-prylarna,så skulle jag vara tacksam Mvh New Order Quote
plundin™ Posted June 15, 2004 Posted June 15, 2004 Jag såg denne artist på "Parkinson" på tv och han sjöng ett stycke som heter Caruso,och det var OTROLIGT BRA!! Jag hoppas att det finns någon på Forumet som kan ge en rekommendation om vilken skiva man ska skaffa av Pavarotti.Och hellst någon "light"-version då,inte de allra tyngsta opera-prylarna,så skulle jag vara tacksam Mvh New Order Om du gillade Pavarotti hos Parkinson så är det kanske bara albumet med låten "Caruso" som du borde satsa på (Decca 475000-2), plattan heter "Ti Adoro" och är det mest "Pop" Pavarotti har gjort.. När man kollar Amazon.com verkar det som om plattan finns i flera utgåvor, där annonseras nämligen Carusolåten i en remix med Jeff Beck (i två varianter..) Vad gäller andra rekomendationer av Pavarottialbum har jag inte nån större koll eftersom jag alldrig varit nämnvärt förtjust i hans röst, men det finns ju ett antal plattor med dom "3" tenorerna (av vilka han är en) och där är förmodligen en bra ingång om man är operaovan... /plundin Quote
Recommended Posts