JMlab Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Ser att ett av mina favorit skivmärke Stockfisch har satsat på Sacd. De har idag flera utgåvor i Sacd tex Allan Taylors Hotels&dreamers mfl Quote
Timbre™ Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Klart att du skall ha en SACD-spelare! Sony eller Accuphase är mina gamla vanliga tips men det finns mycket mer! Quote
Neodynium Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Trevligt med mer och mer SACD skivor på marknaden!! Quote
JMlab Posted June 12, 2004 Author Posted June 12, 2004 Provade Sonys första Sacd precis när den kom var väl inte så impad den gången (det var en toppmatad historia med en väldigt lång uppstartstid) men utvecklingen går väl framåt ?Var skall hamna för att få ljud i samma klass som Vip? Quote
Timbre™ Posted June 12, 2004 Posted June 12, 2004 Omöjligt att svara på men de senare och frontmatade Sonyspelarna som jag träffat på har varit snabba och framförallt låtit bra. Tyst och fin mekanik. Vill du gräva djupt i lädret finns ju alltid Accuphase DP-77. Jan Nielsen har testat den i HIGHfidelity nr. 3. Quote
Wolfgang Posted June 14, 2004 Posted June 14, 2004 Tyvärr är det nog lite missvisande den enda SACD skivan som Günter Pauler har släpt är "The Tiptons". men han har låvat att det kommer fler. Günter kommer att producera både SACD / DVD-A / "vanliga CD" Quote
Recommended Posts