hellbit Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hej! Tänkte höra om någon har erfarenhet av försteget i Audio Aero Capitole mk2? I framtiden har jag ev tänkt införskaffa ett slutsteg ifrån Gryphon el Mark levinson och undrar ifall någon här har använt capitolen på det sättet? Mvh Quote
Stereotypen Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hej! Tänkte höra om någon har erfarenhet av försteget i Audio Aero Capitole mk2? I framtiden har jag ev tänkt införskaffa ett slutsteg ifrån Gryphon el Mark levinson och undrar ifall någon här har använt capitolen på det sättet? Mvh Jag använder min Capitole II på precis det sättet och tycker inte att jag saknar något. Det är väl det som jag ser som vinsten med denna spelare att man faktiskt kan slopa att försteg och en signalkabel. Sedan om den är utrustad med analoga ingångar så behöver man ju absolut inte ett separat försteg. Quote
Timbre™ Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Jag använder min Capitole II på precis det sättet och tycker inte att jag saknar något. De gånger jag har blivit riktigt fascinerad av Audio Aero Capitole har den varit direktkopplad på slutsteg. Quote
Absolute Audio Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 Hej! Tänkte höra om någon har erfarenhet av försteget i Audio Aero Capitole mk2? I framtiden har jag ev tänkt införskaffa ett slutsteg ifrån Gryphon el Mark levinson och undrar ifall någon här har använt capitolen på det sättet? Mvh Vill du höra Capitole Ref SE direkt in i ett Levinson slutsteg så är det bara packa bilen full med skivor och bege dej till Sörmlands mörka skogar Det är bara att PM:a Quote
hellbit Posted November 27, 2008 Author Posted November 27, 2008 Vill du höra Capitole Ref SE direkt in i ett Levinson slutsteg så är det bara packa bilen full med skivor och bege dej till Sörmlands mörka skogar Det är bara att PM:a Tack för erbjudandet alltid trevligt med inviter Dröjer nog ett tag men en vacker dag har du pm hehe. Quote
Björn-Ola Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Är det någon som bytt rör på sin spelare än och vad händer med ljudet när det är dags att byta? Eller, hur vet man när det är dags att byta? Tystnar spelaren eller blir det en gradvis försämring av ljudet? Quote
Matrixen Posted November 28, 2008 Posted November 28, 2008 Jag valde mellan en AA Capitol II och Mark Levinson 390S att köras direkt balanserat till mina Gryphonmonoblock. Capitolen lät mycket vackert, smäktande och med en fin närvaro på den musik vi testade(förvisso gles akustisk). Däremot upplevde jag Mark Levinsonen som mer upplöst, transparent och med en bättre kontroll och driv. Det senare förmodligen pga mer tryck i försteget. Minst en i lyssningspanelen föredrog dock Capitolens återgivning i mitt system, så det funkade mer än bra. musikval och klangmässiga preferenser får bestämma i slutänden. Som jag uppfattat det hela så är halva grejen med tex Capitol II att köra den direkt på slutsteget. Det går säkert att hitta en billigare spelare som presterar likartat i de digitala domänerna, men en komplettlösning med AA Capitol direkt på slutsteg med vettig ingångsimpedans och mindre kablar, mindre komponenter ger ett väldigt bra resultat både estetiskt och vad gäller ljudupplevelse per krona. Quote
Recommended Posts