Transient Design Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Stello har just släppt några rykande färska nyheter! De kommer med en ny 500-serie i början på nästa år och bilderna ger åtmindstånde mig habegär. Infon jag fick är ytterst fåordig och jag kommer komplettera med mer info så snart det finns. Den info som står är följande: CD-spelaren CDA500 kommer att bli toppmatad. Förstärkaren Al500 är på 2x 150W och har förutom tre analoga ingångar och en balancerad ingång även 3 digitala ingångar (USB, optisk och coax) samt en iPod-ingång! Fjärr fräst ur aluminium. Mvh Lasse Quote
Educk Posted November 21, 2008 Posted November 21, 2008 hmm den cdn vill man ha. kommer den inte i svart? Quote
Transient Design Posted November 24, 2008 Author Posted November 24, 2008 Svart utförande: Skulle inte tro det eftersom de tidigare versionerna bara fanns i ljust eloxerad aluminum och de små bara finns i svart. Men jag kan kolla upp det och återkomma. Mvh Lasse Quote
Transient Design Posted June 26, 2009 Author Posted June 26, 2009 Nu ramlade det äntligen in lite mer info om dessa spännande produkter! CD-spelaren CDA500 Mechanism: Sanyo top-loading Format: Audio CD(CD-DA), CD -Recordable(CD-R) Upsample: Upto 192 kHz DAC: 24/192 Digital to Analog Converter Frequency Range: 10 ~ 45 kHz 2 Analog Outputs: RCA, XLR 3 Digital Inputs: COAX, TOS, PC USB Link 2 Digital Outputs: COAX, TOS Full Function Remote Control Pris till kund anges som 2500 USD vilket bör kunna bli (med dagens kurs på 8kr) ca 25 000 SEK med moms inräknat. Förstärkaren Ai500 Power Output 150 W/Ch at 8 Ohms (300 Watts/CH @ 4 Ohms) Output Stage: Para Push-Pull Sanken MT-200 Package Bipolar Power Transistors Power Supply: Custom Made 800 VA Toroidal Transformer 60,000 uF Capacitor Bank Output circuit: Preamplifier(Discrete class A push-pull), Amplifier(Class AB) Frequency response: 20~45 kHz THD + N: < 0.05 % Volume control: Cirrus logic CS3310 digital volume control Analog Inputs: 3 RCA/Unbalanced, 1 XLR/Balanced,1 RCA/Bypass 2 Analog Outputs: Pre-out, REC 4 Digital inputs: PC USB Link, COAX, TOS, iPod Docking Pris på Ai500 är satt till 3000 USD som då borde landa på ca 30 000 SEK med moms. Leverans tidigast i Augusti. Mvh Lasse Quote
Transient Design Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Jaha. Och så när man lagt upp nyhetstråd och nyhetsinfo i Hifi & Musik så byter Stello design på sin 500-serie. Mörker. Men vad gör man. Försöker gå vidare? Lite nya tester: http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html Sedan följer här inscannad test från hifiworld Quote
Transient Design Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 För mer bilder och info runt Stello 500 titta gärna in på tillverkarens hemsida och glutta lite: http://www.aprilmusic.com/main/sub02_03.html Eller skicka e-mail med konstiga frågor! Mvh Lasse Quote
Transient Design Posted October 9, 2009 Author Posted October 9, 2009 Kan inte låta bli att visa nån bild till när det för en gång skulle finns bra bildmaterial... Mvh Lasse Quote
K-man Posted October 9, 2009 Posted October 9, 2009 Det var snygga pjäser! Intressant att se att det är USB in på såväl CD som stärkare....undrar hur den är gjord... Snygga små prylar är alltid lockande....det tär inte så mycket på integrationen i rummet... \\K-man Quote
barbaresco Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Riktigt fina. Funderar på att byta min DP200 då jag saknar USB ingången. När finns dessa till försälning i sverige? Quote
Transient Design Posted October 15, 2009 Author Posted October 15, 2009 Sälar? För att en produkt ska kunna bli med säl-lik = försälning? :clown: CD-spelaren är inte klar på fabrik ännu men så snart de finns för leverans så kommer vi att ta hem dessa intressanta produkter. 6 Moons har gjort ena halvan av sin test dvs provat Ai500 men testet på CD-spelaren kommer så snart den finns tillgänglig: http://6moons.com/audioreviews/aprilmusic4/500.html Under tiden så väntar i varje fall jag med spänning på fortsättningen av testet på Raysonic CD-228 http://6moons.com/audioreviews/raysonic6/228.html Mvh Lasse Quote
Recommended Posts