Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det ska bli klart kul. Har laddat upp med nytt material,, både bra och dåligt :)

Nu gäller det bara att plocka fram alla skivor med underhållande musik.

Posted

Väskan är packad och även HD/USBminnet.

En lyssning till

dk_have.jpg

kommer att erbjudas

Nu är det spännande och se om CDON får iväg sista beställningen i tid :o

Posted
Nu är det spännande och se om CDON får iväg sista beställningen i tid :o

Vi skulle ju kunna rösta fram Årets Julskiva :cool: men det är kanske lite snävt med tid

för att få fram några mentometerknappar... :?::D

Posted (edited)
Vi skulle ju kunna rösta fram Årets Julskiva :cool: men det är kanske lite snävt med tid

för att få fram några mentometerknappar... :?::D

Snävt med tid ? Äsch!

Är det bara Admin/Mods som kan skapa omröstningar ?

Edited by Zalve
Posted
Snävt med tid ? Äsch!

Är det bara Admin/Mods som kan skapa omröstningar ?

Ja, på forumet mäste man ha adminbehörighet om jag har förstått det hela rätt. Du kan testa själv genom att starta ett nytt ämne och se om den här länken dyker upp vid Poll Options: "Click here to manage this topic's poll".

Fantiserade annars om en mentometerövning typ Tio i Topp... :D

Posted
Fantiserade annars om en mentometerövning typ Tio i Topp... :D

.. :D:D Den enda jag har är Phil Spectors Julskiva på LP....så jag hoppas den kan va med i så fall :):)

Posted
Stearindoften ligger tät och det drar ihop sig... ;):) Ray Kimber har rattat en julskiva och vi kan kanske kolla upp om innehållet skapar stämning... :?:

Kvaliten på inspelningen bör dock duga.

Fick med mig ett gäng skivor med mindre julkänsla, men med större glädje,, så det passar nog bra.

Hoppas Embla vill leka med mig och mina tillbehör.

Posted
Härligt,

om inte dagen plötsligt blir omplanerad, så njuter vi sammen imorgon!

...hmm...skall man få med sig ngn julmusik med tro?

\\K-man

Jag förutsätter att du har Yello's julskiva,,, och att du tar med den,, :D

Posted

Torsdagskvällens julmusik kunde avnjutas över olika uppställningar i skilda rum. Här var det kraftigt kablage från Transparent Cable och främst hårddisklagrad julmusik som gällde.

krall214.JPG

Spännande med nya grepp och kombinationer.

Ett stort tack till Zalve och HiFi Consult!

krall219.JPG

Posted

Maken till gråsugga har jag inte sett. Kul med saker som tar ut svängarna, även om det i bland kanske är mer av en grej än nytta :D

Torsdagskvällens julmusik kunde avnjutas över olika uppställningar i skilda rum. Här var det kraftigt kablage från Transparent Cable och främst hårddisklagrad julmusik som gällde.

krall214.JPG

Posted
Hehee, ja, det är nog risken...

...en det var en väldigt skön stund!

\\K-man

Ja, här var programchefen framme och tog sig ett rejält bett i saffranskatten trots att musiken klingade för fullt.

Hårddisklagrad musik tycks vara väldigt praktisk att hantera... :D

krall228.JPG

Posted
Här var det kraftigt kablage från Transparent Cable och främst hårddisklagrad julmusik som gällde.

krall214.JPG

Ibland brukar man tala om kablar tjocka som dammsugarslangar, men här verkar hela dammsugaren också ingå! :D

Ser otroligt spännande ut! :mm:

Vad innehåller " burken" om man lite vanvördigt kan kalla den burk. ;)

Har sett dessa IRL men tyvärr aldrig hört dem spela.

Måste låta mycket bra förmodar jag? :cool:

Calm

Posted
Ja, här var programchefen framme och tog sig ett rejält bett i saffranskatten trots att musiken klingade för fullt.

krall228.JPG

Ja,, för egen del så är jag helt övertygad om att det är liknande typ av mediauppslepning som gäller i framtiden.

undantaget är väl entusiaster som föredrar de större svarta skivorna.

Som en del ser, så är detta taget ganska tidigt på kvällen,,, Eller hur K-man :mm::D

Posted

Ja, det var så att t.o.m. jag började fundera på om det inte börjar vara dags....Embla verkar ju dessutom rätt lätt att hantera...

\\K-man

Posted
Ja, det var så att t.o.m. jag började fundera på om det inte börjar vara dags....Embla verkar ju dessutom rätt lätt att hantera...

\\K-man

OM man jämför med en klämlåda, så är det lite kvar i hanteringen, men tryckkänslig display är en trevlig sak och gör det klart lättare. Dock så behövs det en mer seriös titt på Embla för att ge en rättvis bedömning.

Posted
Berätta mer.... :D beror det på att det finns många tomtar kvar eller.. :blush:)

var det olika system julmusiken ljudade på eller var det enl tidigare bild.. :?::)

I det inre rummet, så var det Nebulosa som stod för presentationen, ihop med nån Gondul spelare

(tittade aldrig efter vilken).

Här var det en härlig botten i de stora arrangemangen, som det SKA vara. :mm: