Holistisk HiFi Posted November 16, 2008 Posted November 16, 2008 Hej! Från min privata kollektion säljer jag min Hörninghybrid SATI 520B, mint condition och lätt inspelad. Det är en förstärkare som mycket sällan kommer ut på marknaden. SATI 520B är bland det mest kompromisslösa och exklusiva som du kan köpa inom SET, handtillverkad i Danmark, den är med och bråkar i samma klass som Kondo, Shindo, Wavac mm. Rören består av handtillverkade Emission labs 520B rör, en utveckling av det klassiska 300B röret, som signalrör sitter det i Sylvania 6sn7 NOS från 1952, det är den mycket eftertraktade och sällsynta "Bad Boys" typen...NOS direkt från US Army centrallager med originalkartong till. Tommy Hörning använder sig av Nanocrystalline trafos i konstruktionen och det är den första rörförstärkaren som använder sig av det. Uteffekt 2x20 W med kraftig strömförsörjning till 5U4G(vänster på bilden) Motorstyrd balanskontroll för varje kanal på baksidan. Ring för mer info, för mycket att beskriva här...ett sällsynt tillfälle att äga en av världens bästa förstärkare till ett riktigt bra pris! Nypris drygt 100 000 kr Mitt pris 61 000 kr!! (Eller bud) Mvh Mikael Karlsson Quote
Recommended Posts