Jump to content

Recommended Posts

Posted
Vad är detta för typ av mixerbord? Kör det helt i den digitala domänen?

Min fråga baserar sig på farhågor om hur bra det är att ha digitalelektronik i närheten av audiosignaler som skall överleva på milli-volt nivå. Men är det rätt gjort så skall det funka. (Samma problem finns i alla CD-spelare)

Jupp, det är heldigitalt, om jag minns rätt vad Tobbe sa så är det ett euphonix S5? och helt integrerat med ProTools...

hur det inverkar på audiosignaler kan jag inte bedömma, att högtalarna gav mersmak kan jag intyga!

Dom kan spela värre än vansinngit högt från topp till botten... :D:D:D

Eftersom det är fråga om ganska mycket närfälltslyssning i detta tillfället så märktes inte mixern särskillt mycket... Men det är ju klart, det är ingen optimal lyssningsituation jämfört med vad man är van med hemifrån..

Ahh.. har vi ett reportage med Lundin i arbete att se fram emot?

Vi får se när jag har ett projekt som låter sig dokumenteras!

/ptr

• Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Med tanke på alla musikanter som har stegat in genom dessa dörrar har säkert både mixerbord- och monitoruppställningarna varierat genom åren. Förutom Streaplers och redan nämnda artister kan listan fyllas på med t.ex. Magnus Uggla, Kikki Danielsson, Lotta Engberg, Bosson (Staffan Olsson), All Jazz (göteborgare... :)), Lars Jansson Trio, Hawk on Flight (Göteborgs svar på Weather Report... :)), Andreas Jonsson, Rolf Jademark, Povel Ramel, Lars Danielsson, Anders Persson, Lars-Erik Norrström samt mer jazz i form av Brazz Brothers och E.S.T.

studio175.JPG

Posted

Naturligtvis har här erhållits en hel del utmärkelser under de gångna studioåren och entrén är utsmyckad med dessa kvalitetsbevis. Dessutom bidrar de till ett välorganiserat och stilfullt förstaintryck... :cool:

studio205.JPG

Något av det första blicken fastnar på när man kommer in genom ytterdörren.

studio208.JPG

Posted

När lördagen hade övergått i sen afton och studiosessionen led mot sitt slut upptäckte vi att det även fanns arbetsutrymmen och rejält med utrustning en trappa upp... :o:D

Som bäddat för ett kapitel två när kalendariet faller på plats... :mm:

studio191.JPG

Posted
Tänk över detta noga Calle... :D

Nu har jag tänkt :shy:

Alltid lika skoj att hota med "-Vill ni se lite diabilder?" när man har några polare på besök.

Men jag ser gärna ett sådant i nostalgiavd.

Posted
Är det ett spår efter "Latest Version of the Truth" som vi ser till höger ?!

Vi får be att vår guide reder ut begreppen i utmärkelsedjungeln... :) Här ser vi Tobias Lindell i skaparposition och jag rundar av för den här gången med ett stort tack för en trevlig, intressant och lärorik lördag!

studio057.JPG

Bohussound

Mesa Boggie

Neumann

Posted
Naturligtvis har här erhållits en hel del utmärkelser under de gångna studioåren och entrén är utsmyckad med dessa kvalitetsbevis. Dessutom bidrar de till ett välorganiserat och stilfullt förstaintryck... :cool:

studio205.JPG

Hatten av för inspelningarna med E.S.T, Lars Jansson och Lars Danielsson.

Bra på alla sätt.

Gillar inspelningarna med denna goda pianoklang och kropp.

Tycker verkligen att man lyckats fånga instrumentets själ!

Calm

Posted
Är det ett spår efter "Latest Version of the Truth" som vi ser till höger ?!

Hello, yes jag gjorde "Latest Version of the truth" i studion :cool:

Tog hem en Grammis -08 for arets rockplatta.

Posted

Ahh.. har vi ett reportage med Lundin i arbete att se fram emot?

Vi får se när jag har ett projekt som låter sig dokumenteras!

/ptr

Det ser jag fram emot :mm:

Posted

Många trevliga bilder Timbre!

Är tillbaka ifrån Thailand. Åkte nästan rätt ifrån Landvetter till studion för att jobba med EUROPE:

studio_kitchen.jpg

Ian Haugland, Me, Joey Tempest

Annars var det varmt och skönt i Thailand som vanligt. 30-35gr varmt och 27-28 i vattnet;

plajja.jpg

• 8 months later...