vovven Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Trigon välspelande Energy och Recall testas i Novemberutgåvan av HiFi & Musik. Jag vill kommentera en del kritik som textförfattaren noterat. Notera att jag på intet sätt kritiserar vare sig författaren eller relevansen av dennes kritik, endast förtydliga. Författaren noterar med förvåning att displayer och dioder har olika färgton samt intensitet. Detta berodde på att företaget vid leveranstillfället var inne i en generationsväxling av displayer. Min leverans bestod av en enhet från respektive generation. Jag var dock fullt medveten om detta men prioriterade att så snabbt som möjlighet få hem demoutrustning. Problemet är sedan mer än ett år historia, idag har alla enheter samma färgton och intensitet. Kritiken avseende fjärrkontrollen är korrekt. Den är inte speciellt ergonomisk, alla knappar lika små och den har ett smalt "siktfält". Den har å andra sidan en härlig känsla i knappar och materialval. Enheten är fräst ur ett solitt aluminiumstycke och har en härlig tyngd. Här har Tyskarna helt klart prioriterat design och känsla framför ergonomi. Men men, de vanligaste funktionerna lär man sig snabbt och gläds i stället över tyngd och finish. Quote
Guest asimov66 Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Om man har en föregående modell och köper en nyare apparat sen kan man fixa displayerna/dioderna så de lyser likadant då eller? Quote
vovven Posted November 11, 2008 Author Posted November 11, 2008 Om man har en föregående modell och köper en nyare apparat sen kan man fixa displayerna/dioderna så de lyser likadant då eller? Jag vet uppriktigt inte hur det blir då. Känner Du någon som står inför detta problem? Quote
zood Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 trevligt med ett förtydligande. sedan kan asimov66 fråga vara bra utifall att någon köper begagnat och vill komplettera med en ny matchande enhet med Quote
Guest asimov66 Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Min fråga är endast för att utveckla frågan eftersom den tagits upp ATT det skiljer OM det går att fixa? Kan ju påverka 2hand marknad om man köper en 2hand att man kanske gnuggar sig i huvudet om det är så att det stör. Undrade bara om det fanns något "fix" på det. Bara för informativt syfte alltså. Quote
vovven Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Om man har en föregående modell och köper en nyare apparat sen kan man fixa displayerna/dioderna så de lyser likadant då eller? Har kollat med Trigon som säger att det går att fixa. Hojta till om det blir aktuellt. Quote
Guest asimov66 Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Perfekt, då finns det en lösning på det som de uppmärksammande som eventuell "kritik" och då finns det ju heller ingen egentlig kritik kvar och sådant gillar man (jag) Quote
Recommended Posts