Jump to content

RoDa's anlegg


RODA

Recommended Posts

:blush Glemte helt at jeg skulle skrive noen inntrykk av RIAA her.... Får komme tilbake til det.

Meanwhile... The next generation.

From the V to the G, dude. :app:

00002_zps1c8492f5.jpg

00010_zps4367ba7c.jpg

Back in black :icon_smile_cool:

00014_zps0d49e211.jpg

Hele anlegget

00015_zps048f4921.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meanwhile... The next generation.

From the V to the G, dude. :app:

00010_zps4367ba7c.jpg

Kul, då är vi minst två på forat som kör integrerat i två kanaler med Audionet SAM G2 :)

Grattis till det eleganta o välljudande nyförvärvet!

Link to comment
Share on other sites

Tack Muffin!

Litt av mine intryck, via google translate från norsk til svensk..... :black:

G2 är mer än bara förlust av vridbrytare/bröst på fronten, den är faktiskt riktight annorlunda och - i mina öron - bättre än sin föregångare.

Det första som slår mig är basen, riktigt kul att höra att de har lyckats få det att låta som det går djupare med större kraft och samtidigt få mer detaljer och kontroll. V2 kan tyckas lite andfådd på de tuffaste passagerna, medan G2 verkar orörd.

Jag har faktiskt inte noterat något särskild om diskanten, så jag förväntar mig att det är bra på både V2 och G2. :app:

Kombinationen av lägre brusnivån samt mer information, betyder att G2 bland annat spelar bättre vid låga ljudnivåer, mycket bekvämt för sena nätter då frun och barnen tycker att det är lämpligt att sova ...

Detaljnivåen gör det lätt att "se" långt in i ljudet och höra detaljerna som innan har varit maskerade, men intrycket är också att det är bättre sammanhang i ljudet. Lyckad! Två röster samtidigt separeras lätt från varandra.

G2 gör det lättare att följa melodin, eller enskilda instrument och jag tycker det är mer ton och karaktär i röst reproduktionen. Musiken flyter lätt. "Liquid" som en jag känner skulle säga det, tror jag.

G2 låter fylligare, mer mättat ljud, och även en lätthet över återgivningen. Det kändes ändå som det finns rasp och punch när det borde vara och att det är något jag kan inte beskriva bättre än "snabbare dynamik". Saker bara händer utan att förstärkaren måste ta ränta först.

Jag vet att det är tufft att förklara hur skillnaderna framträder, men det är lätt att höra skillnaderna.

G2 har lyckats gje mig den barnsliga glädjen av bättre ljud, den gamla goda hi-fi känslan. Flin är bred och det är skitkul att höra musiken på ny!

Det låter så bra att det är ännu ett snäpp längre på trovärdighetsskalan. Det är mycket trevliga saker till ännu högre priser, och det är inte relativt sett väldigt stora skillnader från SAM V2, men denna hobby är fortfarande lika roligt när saker och ting uppfattas som bättre och distansen til musiken blir mindre.

Förstärkarjakten är över, Sam är död, länge leve SAM! Jag behöver inte leta längre, detta är den - för mig - perfekta match!

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Grattis med nye ampen RoDa, selv om knappene/rattene er borte, så er det jo innsiden som teller, sies det :icon_smile_cool:

Får legge inn en studietur hos deg neste gang man er oppafor, spennede at du forble Audionet eier, kan bar e holde med, min V2 synes jeg går fra klarhet til klarhet her hjemme, de kan väre kilne på matchninger men når det först stemmer :63:

Merkelig at "liquid" kommer igjen her også, erfarer det uttrykket selv om dagen :D ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Musicus

Howdy!

Takk for sist, som alltid hyggelig de gangene man har tid å stikke innom det RoDa´ske hjem. Så også denne gangen

Det har jo skjedd litt siden man var innom sist, ikke minst er det oppgradert på forsterker siden, og siden jeg selv en Audionet eier var det jo med en viss spenning man så frem til å lytte på G2 versjonen av SAM.

Tar er en enkel variant her siden det har värt mye jobb og flyttesjauing parallelt, jeg likte veldig godt det jeg hörte, faktisk er det noe av det mest musikalsk forförende jeg har hört på lenge, kombinasjonen Vienna og Audionet synes å trives särdeles godt sammen, det skjedde f.eks mer i de nedre regioner enn jeg er vant til, og når noen av mine mest spillte plater siden 80 tallet fremdeles kan by på overraskelser så viser det noe av potensialet i dette oppsettet, evnen til å se lag for lag innover i musikken er ikke hverdagskost, selv blandt oppsett til mange ganger prisen, faktisk ville jeg heller valgt dette fremfor noen oppsett jeg har hört til oppimot 10x prisen.

Selvsagt kom man ikke til hifihimmelen nu heller, skulle nesten bare mangle vil vel noen si men du har klart kunststykket å sette sammen komponenter som i mine örer passer särdeles godt sammen til en fornuftig penge (hva er fornuft i denne sammenheng forresten) og dette er ikke noe man bare kjöper seg, det må lyttes frem, eller matches frem, for å bruke ett lett infektert ord for visse.

Selv ville jeg testet én ting annerledes, men den tar vi når vi snakkes neste gang siden kabel snakk om dagen er såpass betent som det er ;)

Meget bra oppsett helt enkelt :app: , og jeg veeeldig nysgjerrig på hva en G2 kunne gjort med WB Vertexéne...

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tack grabbar :)

Jeg synes at anlegget spiller riktig så godt, spesielt med tanke på at det er et ganske moderat anlegg prismessig. :app:

Rega DAC gir rikelig med liv og analog feeling på de digitale signal fra Squeezebox. Rega RP6 spruter av liv via Heed Questar MM RIAA.

Audionet har tilstrekkelig med krefter til å styre Vienna Mozart Grand SE og har en karakter som passer godt sammen.

Streaming og Vinyl, det beste av to verdener?

1-IMG_2832_zpsaba386fb.jpg

All black i IKEA Lack :mm:

1-IMG_2830_zps669dfa74.jpg

Link to comment
Share on other sites

Her hender det saker .......... eller nei :black:

Men et par nye bilder kan jeg komme med

http://i13.photobucket.com/albums/a270/ROD...zpsbb616309.jpg

http://i13.photobucket.com/albums/a270/ROD...zps8a4693f0.jpg

Hej Roda.

Har följt din tråd sedan starten 08 och visst har det hänt en massa!!

Alltid lika snyggt vare sig det gäller rum utrustning eller tagna bilder. :mm:

Richard

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Toppenfina bilder RoDa! Vad fotar du med för något?

Och Vienna gör väldigt vackra högtalare, den saken är klar! Undrar för övrigt hur många högtalarmodeller olika varianter på den där ScanSpeak-diskanten sitter i? :o

Vh Micke

Link to comment
Share on other sites

Tack Micke! :)

Jeg har et Canon EOS600D og favorittobjektiv er et 50mm F1.8 fra Canon.

Stativ, "mirror lock-up" og tidsforsinkelse for å minimere vibrasjoner sånn at skarpheten blir maksimal. ;)

Hehe, ja den er velbrukt den domen der! :app:

Det står at denne er "exclusive to Vienna Acoustics" men hva som er spesielt med denne utgaven har jeg ikke sett noen steder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...