Jump to content

Äntligen inflyttning


Bebop

Recommended Posts

Nu på torsdag 30/10 är det dags för inflyttning. Efter 6 veckors förvaring i Malmö kommer containern fram med bohag och musikanläggning. Gissa om jag skall njuta... Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage...

Reportage följer...

Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Reportage följer...

Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet.

Mao årets julklapp,ja Telia har väl inte samma allmenacka som beställaren :diss: men då har vi något att se fram imot.... :mm::)

Link to comment
Share on other sites

Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet.

Sånt här tänker man inte på när allt fungerar som vanligt och det är nyttigt att få en liten påminnelse ibland. Hade mycket problem tidigare med tele2 ADSL men sedan Com Hem tog över fastigheten har det fungerat perfekt.

Ingenting går upp mot att vänta :mm::) och det blir desto trevligare när allt faller på plats.

Link to comment
Share on other sites

Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst.

Men då är det säkert en fin high-end kabel! :D

Link to comment
Share on other sites

Nu på torsdag 30/10 är det dags för inflyttning. Efter 6 veckors förvaring i Malmö kommer containern fram med bohag och musikanläggning. Gissa om jag skall njuta... Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage...

Reportage följer...

Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet.

Härliga inflyttningstider, Bebop!

Link to comment
Share on other sites

GRATTIS!!

Jag vet hur du sett fram mot detta ögonblick :)

- Låt oss hoppas att du besparas obehagliga överraskningar när du packar upp dina saker och istället snart kan njuta av din fina anläggning....

Välkommen hem!

Link to comment
Share on other sites

- Låt oss hoppas att du besparas obehagliga överraskningar när du packar upp dina saker och istället snart kan njuta av din fina anläggning....

Tanken har dykt upp då och då men jag förfäktar den tills vidare. 1,5 månad i en container utomhus plus drygt 3 veckor på Atlanten med risk för kondens är inte riskfritt... Måtte bubbelplasten hålla tätt.

Link to comment
Share on other sites

..var det någon som sa 450 eller...+ lite annat kanske.. :?::) nää jag är aldrig nyfiken. :blush:D

Jag tar här inspiration av Povels Anderssonfigur som staplade bräder - en åt gången och en höl hög innan han lade "en för sig".

Link to comment
Share on other sites

... 1,5 månad i en container utomhus plus drygt 3 veckor på Atlanten med risk för kondens är inte riskfritt... Måtte bubbelplasten hålla tätt.

Vi får hjälpas åt att hålla tummarna. Det vore för övrigt kul om du, med lite perspektiv efter ett tag i Sverige, kunde nedteckna några rader om hur din Kanada-vistelse ev. har påverkat dig musikaliskt och hifimässigt.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

För att klargöra var det ligger för alla de som liksom jag aldrig varit i Sölvesborg :)

bebop-bo.jpg

Det är nog ett vackert område :mm:

Jobbade straxt utanför Kalmar för ett antal år sedan, och pendlade med jämna mellanrum Malmö-Kalmar, passerade då Sölvesborg, passerar fortfarande då och då, min son bor numera i Ronneby, och Sölvesborg med omnejd är ett mycket vackert och naturskönt område, du blir säkert nöjd !! :):)

//-- Tompa --

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...