Daniel Posted September 8, 2022 Share Posted September 8, 2022 10 hours ago, P-pan said: Rätt mysig uppstart på den begynnande hifi-säsongen kan jag tycka. Herbie Hancock's River är om inte annat fantastiskt avkopplande musik att få ta del av. Absolut. Jag älskar Joni och Herbie, båda är fantastiska. Dessvärre får jag lite hifi-mäss-utslag av Norah Jones, det är absolut inte hennes fel, hon är egentligen bra, men jag har blivit alldeles för exponerad för hennes röst genom åren. Lite som allergi. Synd när det blir så, men vissa låtar och röster har använts alldeles för mycket i den här världen. Den välinspelade musikens förbannelse kanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted September 8, 2022 Author Share Posted September 8, 2022 Jo, det finns ju ett antal artister och låtar som kanske inte är helt befriade från "frossa". Men vanligtvis så brukar ju det hantverksmässiga arbetet i studion vara på högsta nivå i dessa fall. En som fått ta många smällar på området är ju - You bring a message to millions, says Keith don't go. En annan som poppar upp i mitt sinne är Holly Cole Trio.. Bild hämtad från arkivet. Och till höger på bilden har vi ju Patricia Barber också. Men visst, jag använder fortfarande dessa som test-musik vid utvärderingar av allehanda utrustning som krävs för avlyssning av musik. Tur att det finns så många variationer av noter så att det finns något för alla Daniel, calm and Azur 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 8, 2022 Share Posted September 8, 2022 Ja, det finns några.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted September 8, 2022 Author Share Posted September 8, 2022 Här hemma har det annars inte hänt så mycket. Det är väl mestadels vinylskivor som rullat in den senaste tiden efter att högtalarna kom på plats. Okej, ett och annat elektronrör har väl också införskaffats. Utöver det så är ingenting förändrat eller utbytt. Antar att batteribyte i fjärrkontrollen inte riktigt räknas... Daniel and Ampalang 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted September 8, 2022 Share Posted September 8, 2022 Har du provat att rulla rören i fjärren? P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted September 8, 2022 Author Share Posted September 8, 2022 Nope, de jag har är för stora... Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted September 8, 2022 Author Share Posted September 8, 2022 Kanske ett nytt musiktips i all enkelhet nu när eftermiddagens sista ljusa timmar är på väg mot kvällens mörker... Cande y Paulo - Cande y Paulo En Argentinsk duo som spelar jazz med en otroligt lugn och fin känsla. Tror nästan det bara är Chet Baker som klarat detta, lugna och nästan vemodiga spelsätt, bättre. Detta är deras första album, som släpptes 2021, och förväntningarna från min sida på en eventuell uppföljare är rätt högt ställda. Mycket bra album som lämnar ett stort avtryck av lugn och ro. MatsT, byZan, Daniel and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted January 12 Author Share Posted January 12 Även små snören räknas ibland... Men först en lättare översyn och tvagning... Och spänningen är olidlig Daniel, hogen and Ivery 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted January 12 Share Posted January 12 Nu har jag ju förstått att den är begagnad. Men den mår ändå bra av inspelning. Bara för att komma i harmoni i det P-Panska hemmet. Lite äppelpajdoft brukar skynda på processen. 😉 P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted January 12 Author Share Posted January 12 Mmm, äppelpaj. Det har det varit dåligt med det senaste månaderna, jag får skylla på julbordet. Kanske lite kanel i öronen kan påskynda mitt tillfrisknande efter årets influensa också ? Det var en riktigt tuff variant i år men jag borde vara återställd om ett par dagar så lite ska väl kablarna hinna sätta sig tills dess. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted January 12 Author Share Posted January 12 Nu är vi lite på gång här... Mycket bra förslag @Daniel calm, Daniel, lindome and 6 others 4 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Monday at 11:48 Author Share Posted Monday at 11:48 Se upp i backen, nu kör vi... .... igen 🧐 Och till dessa lägger jag till min Nordost Frey2. "Må bästa kabel vinna" ? calm and VoicesInMyHead 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted Monday at 11:55 Share Posted Monday at 11:55 7 minutes ago, P-pan said: "Må bästa kabel vinna" ? ser ut som Neotech:en redan har fått fötter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts