Kent_n Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Från Audio Federation. . Räkna med ett par timmar av dregglande. Högst upp i reportaget har fotografen fotat alla utställares "specifikationer" och de är klickbara för att komma direkt till det "rummet". Fantastisk smidigt för att lätt kunna se det som är intressant. http://www.audiofederation.com/hifiing/200.../1500/index.htm Bilderna är ljuvliga Quote
Guest asimov66 Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Denna formuleringen gjorde min dag: "Speakers hard to photo. Dave and Carol agree. Albert Porter disagrees. He explains how. Now brain hurts. Not interested in photography as a hobby. Audio is already expensive enough. Lucky take photo of whole room. Speakers look OK." Har fortsatt läsa...han är helt brilliant på att skriva roliga bildtexter kommer lusläsa denna..asrolig !! exempel 2 "Missed this room in confusing elevator area of floor? Hall traversal algorithm is based on 50% false starts going down hallway wrong direction after exiting a room. 50% of time turning around in middle of hallway to go in right direction. Makes self look like idiot. Sometimes go into rooms I just photographed 1 minute ago. Makes self look like real idiot. But it works." Exempel 3: "Should get award for innovative rack placement. OK. I give award. Equipment rack placement award. Now to convince Neli. No. Easier to fix economy." jag vet bilderna är toppen de med men bildtexterna är genialiskt roliga skrivna. Eller så är det för jag är kraftigt sjuk Quote
toobs Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 jag vet bilderna är toppen de med men bildtexterna är genialiskt roliga skrivna. Eller så är det för jag är kraftigt sjuk Du är inte ensam i så fall. ûberroligt! Hittade denna: "Memory like old tube about to fail. Works most of time. Makes funny noises." och denna lite bitska variant: "Burmester plays such Germanic music sometimes. Not Daft Punk. Not Wagner. Not Daft Punk playing Wagner. More like Wagner than Daft Punk. Very cool. Bass must impress those unfamiliar with good systems. Good dynamics, resolution and everything. Just missing warmth and musicality of real music." För att inte tal aom denna: "Avoid thoughts of inadequacy and worthlessness with much effort." Dessutom bilder på saker man inte kunde föreställa sig fanns.... Toobs Quote
Guest asimov66 Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 låg på golvet när jag såg den om daft punk och wagner, då brast allt Quote
toobs Posted October 23, 2008 Posted October 23, 2008 låg på golvet när jag såg den om daft punk och wagner, då brast allt Trodde inte han kunde bli mer utflippad än ovan - men det kan han (t ex beskrivnignen av den egna utställningen). Väl värt att som du sade lusläsa allt! Makes one seem lost for words.... Han är min nya idol! Verkar dessutom ha väldigt klart definierade ljudideal... Toobs Quote
Recommended Posts