Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Hej Jag har varit medlem i många år men knappt gjort några inlägg.Men det ska vi ändra på nu Jonas heter jag 38år och bor i Malmö Har en anläggning som består av: KR Enterprise 18 BSI Audionet ART V2 Von Schweikert VR-1 Harmonic Tech Pro Silway MKII AZ Satori Solid Tech Quote
K-man Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Trevligt! De postningarna ser vi fram emot! Det ser redan ut till att låta gött! \\K-man Quote
Timbre™ Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Denna integrerade KR Enterpriseförstärkare har en något mer slimmad och "modernare" framtoning än det jag har träffat på hittills. Den ser läcker ut! Quote
calle_jr Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Snyggt Jonne! Du har metodiskt landat på en läcker och genomtänkt setup. Vi ses. Quote
P-pan Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Hej Jag har varit medlem i många år men knappt gjort några inlägg.Men det ska vi ändra på nu Jonas heter jag 38år och bor i Malmö Har en anläggning som består av: KR Enterprise 18 BSI Audionet ART V2 Von Schweikert VR-1 Harmonic Tech Pro Silway MKII AZ Satori Solid Tech Sitta och gömma så fina grejor ... fy på dig ... Och kameran kan du hantera också, riktigt snygga bilder. Ös på med fler bilder nu Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Denna integrerade KR Enterpriseförstärkare har en något mer slimmad och "modernare" framtoning än det jag har träffat på hittills. Den ser läcker ut! Årsmodell 98-99 tror jag Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Snyggt Jonne! Du har metodiskt landat på en läcker och genomtänkt setup. Vi ses. Tack calle jr Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Sitta och gömma så fina grejor ... fy på dig ... Och kameran kan du hantera också, riktigt snygga bilder. Ös på med fler bilder nu Tack P-pan Jag är nybörjare så bilderna kan vara lite ojämna.Tränar för fullt, har bara ett 50mm så det kan inte bli några översiktsbilder. Fler bilder komme..... Quote
Käera Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Jag är nybörjare så bilderna kan vara lite ojämna.Tränar för fullt, har bara ett 50mm så det kan inte bli några översiktsbilder. Fler bilder komme..... Jag tror du är blygsam nu..... Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Om jag skulle beskriva rummet så är det ganska litet 14kvm möblerat med en hylla bakom.Tjock matta på golvet, dacronskivor i varierande storlek bakom högtalarna och på sidoväggarna samt i hörnorna(taket) Lyssningsposition Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Racket var 4 hyllplan ifrån början,kortat till 2 och varför inte använda alla hyllplan Quote
Guest asimov66 Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Ser mycket bra ut. Kommer att höra av mig sen för att ta del av tipsen när det gäller att få till det i små rum. Även jag kommer köpa en vit expedit till den ena väggen men den skall fyllas med Vinyl. Mycket trevlig setup hade jag inte haft häcken full hela förgrymmade tiden hade jag suttit där fär lääänge sen. Quote
Guest Jonne Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Mycket trevlig setup hade jag inte haft häcken full hela förgrymmade tiden hade jag suttit där fär lääänge sen. Ja Setupen kommer att finnas kvar länge, även när du får tid asimov66 Quote
iroise Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Snyggt rum, smakfullt inrett och en setup som jag vet att du omsorgsfullt/målmedvetet fått ihop. Presterar säkert utsökt. Trevlig lösning på Solid-racket som har fyra hyllor men som du fått ner till två. Quote
Guest Jonne Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Trevlig lösning på Solid-racket som har fyra hyllor men som du fått ner till två. Var får man allt ifrån Quote
Timbre™ Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Måtten är 35 x 53 cm vikt 38kg http://i181.photobucket.com/albums/x169/Jo...os/KRprofil.jpg På en Malmömässa för ett antal år sedan visades en KR Integrated som fick tankarna att gå till Harley Davidson... :cool: Den var rejält stor och jag kommer ihåg att Lars Ek demade över ett par JMLab Mini Utopia. Tilltalande design på ovanstående 38 kg! Quote
Guest Jonne Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 På en Malmömässa för ett antal år sedan visades en KR Integrated som fick tankarna att gå till Harley Davidson... :cool: Den var rejält stor och jag kommer ihåg att Lars Ek demade över ett par JMLab Mini Utopia. Tilltalande design på ovanstående 38 kg! Tror det var mässan -99 Har för mig att det också var en KR 18 BSI men att i stället för mina alu. tuber så hade den samma skydd på triodrören som jag har på förstegsrören Quote
Wilhelm Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Hej, Jeg er nødt til lige at komme med en kommentar til Jonnes setup. Jeg har lige købt han KR Enterprise. Da jeg var over og hente den hørte jeg i slutningen af min prøvelytning, at der var brum på forstærkeren. Jonne sagde at det var fordi at hans nye Revel højtalere belastede forstærkeren så meget pga. høj drifteffekt - og at han ikke havde haft problemer med brum på hans Von Schweikert, fordi det var lette at drive. Da jeg skal bruge forstærkeren til horn højtalere, var jeg dum nok til at betale ham og tage forstærkeren med hjem. - Og selvfølgelig er der også brum på mine meget let drevne hornhøjtalere! Jonne fralægger sig nu et hvert ansvar - og mener at forstærkeren er købt beset - og at han ikke har haft problemer med brum ( så måske var det i min fantasi - at jeg hørte brummet hos ham??) Så pas på - man kan åbenbart ikke stole på Jonne -- eller Jonas fra Malmø!! Surt show Wilhelm Quote
shaft Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Hej! Trist med brum Är det stärkaren i sig som brummar eller är det brum ut i högtalarna också?? Eller båda. Jag tänkte om brummet går ut i högtalarna så borde man kunna hävda att den inte håller specifikation på S/N? /Shaft Quote
Timbre™ Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Hej, Jeg er nødt til lige at komme med en kommentar til Jonnes setup. Jeg har lige købt han KR Enterprise. Da jeg var over og hente den hørte jeg i slutningen af min prøvelytning, at der var brum på forstærkeren. Jonne sagde at det var fordi at hans nye Revel højtalere belastede forstærkeren så meget pga. høj drifteffekt - og at han ikke havde haft problemer med brum på hans Von Schweikert, fordi det var lette at drive. Da jeg skal bruge forstærkeren til horn højtalere, var jeg dum nok til at betale ham og tage forstærkeren med hjem. - Og selvfølgelig er der også brum på mine meget let drevne hornhøjtalere! Jonne fralægger sig nu et hvert ansvar - og mener at forstærkeren er købt beset - og at han ikke har haft problemer med brum ( så måske var det i min fantasi - at jeg hørte brummet hos ham??) Så pas på - man kan åbenbart ikke stole på Jonne -- eller Jonas fra Malmø!! Surt show Wilhelm Wilhelm Ett köp som leder till missnöje är ju något av det tråkigaste man kan råka ut för i hifisvängen och din redogörelse för problemet är givetvis en hififråga men avslutningen glider över på det personliga planet och där gäller andra kommunikationsvägar. Quote
Guest Jonne Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Hej, Jeg er nødt til lige at komme med en kommentar til Jonnes setup. Jeg har lige købt han KR Enterprise. Da jeg var over og hente den hørte jeg i slutningen af min prøvelytning, at der var brum på forstærkeren. Jonne sagde at det var fordi at hans nye Revel højtalere belastede forstærkeren så meget pga. høj drifteffekt - og at han ikke havde haft problemer med brum på hans Von Schweikert, fordi det var lette at drive. Da jeg skal bruge forstærkeren til horn højtalere, var jeg dum nok til at betale ham og tage forstærkeren med hjem. - Og selvfølgelig er der også brum på mine meget let drevne hornhøjtalere! Jonne fralægger sig nu et hvert ansvar - og mener at forstærkeren er købt beset - og at han ikke har haft problemer med brum ( så måske var det i min fantasi - at jeg hørte brummet hos ham??) Så pas på - man kan åbenbart ikke stole på Jonne -- eller Jonas fra Malmø!! Surt show Wilhelm Jag känner att jag måste bemöta detta personliga påhopp.Inte kul att bli utsatt för något sånt när man inte har haft några oärliga avsikter. Förstärkaren provlyssnades/inspekterades under ca:1tim före köp priset var 1/5 av nypris 6500 Dkk ca:9000kr Den såldes i befintligt skick och inga dolda fel. Här har vi ett problem som han tagit upp på sitt danska forum tidigare Jeg har en del problemer med støj og ikke mindst brum fra stort set al mit lyd udstyr i huset! Det er fra min Holfi forstærker, fra vores helt nye fladskæærm og i sær fra anlæget på mit værelse, som især består af udstyr med rør. Der er brum fra transformatorerne - og meget støj/brum fra mit rør anlæg - specielt min pickup indgang! Det har været der i al den tid jeg har boet i huset! - Apparater som ikke har afgivet brum andre steder, gør det hos mig! - Der er som om at der går lidt tid, fra et apperat kommer ind i huset, før det begynder at brumme! Jeg har ikke noget netstøjsfilter sat til - og tror heller ikke at dette kan løse et brum problem! Jeg har jordspyd uden for, men det løser heller ikke problemet! Jeg har tænkt på om det brumfylter som de laver i LCaudio kunne løse problemet (har nogen erfaringer med dette???) Dog jeg tror at problemet stammer fra min eltavle - som konstant "brummer" - Jeg har fået måleren uden at det hjalp! Så hvad siger I??? - har nogen set det før?? - Er der en elektrikker blandt jer, som ved noget om elmålere der brummer??? Hilsen Wilhelm Mvh Jonne,Jonas,Malmö Quote
stargazer Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Wilhelm / Jonne: Tråkigt att ni är oense, men snälla ta den diskussionen privat mellan er på PM / e-mail / telefeon. Låt tråden fortsätta handla om detta system och låt oss njuta av fina bilder av trevlig Hifi. Cheers / stargazer, moderator på bildforum Quote
Recommended Posts