Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lyssnat till en samlingsskiva från det Spanska skivbolaget Glossa. Känner inte alls till bolaget, men det jag hör gör att jag borde sätta mig in i deras sortiment lite bättre. Det jag hört under dagen verkar riktigt lovande :mm:

Vad jag förstår ger man bara ut klassisk musik. Bland annat har man: tidigmusik, klassiker (typ: Mozart, Mendelsohn mfl), Spansk musik och gitarrmusik i sortimentet. Det finns också lite "midprice" skivor.

Ett exempel på skiva från Glossa.

921201.jpg

En skiva med tidig musik av Alessandro Stradella.

Men kolla här också. CD-konvolutstexten går att hämta hem som PDF format! Vilken service :o

Glossa hemsida: http://www.glossamusic.com

Är det något man bör känna till om bolaget anser ni?

Vill veta allt ni känner till om bolaget och gärna om skivor som ni har och kan rekomendera.

Toccata finns några skivor från Glossa.

Mvh Mattias

Posted
:) Samlingsskivan har jag sedan några år och skivorna verkar, både kvalitetsmässigt och musikaliskt, vara av god kvalitet, men svåra att få tag på i Sverige, dock har jag något ex.
Posted

Bravo, det skriver jag under på :)

Skivan jag har är: Passion and Reason - The Glossa portraits. Har du den?

Skumt, men den finns ej med på deras hemsida :?:

Såg förresten att det är nog Naxos som tar in skivorna i Sverige. Det fanns några stycken där.

/Mattias

Posted

:) Nej, jag har "SCÈNE pour l´art 2000" och så vitt jag kan se fick jag aldrig de skivor jag beställde, förutom någon skiva med en grupp vid namn "Sinfonye".

Däremot finns det ett antal listade på "CDON".

Posted

Skivan jag nämt tidigare är:

PaR.jpg

Passion and Reason - The Glossa portraits

Innehåller:

PaR_latlista.jpg

Den är från -97 och med en sådan är jag välmående. Man borde skaffa fler skivor med Glossa.

/Mattias