vovven Posted October 18, 2008 Posted October 18, 2008 Har ånyo sett reklamen från SJ där vi får följa en kille genom årtionden sjungande en låt om "Dream". Är här någon som vet vad det är för låt? Quote
Guest BTS Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Har ånyo sett reklamen från SJ där vi får följa en kille genom årtionden sjungande en låt om "Dream". Är här någon som vet vad det är för låt? Eftersom ingen vet hugger jag till med Blå Tåget´s Vägen till Koppargruvan.... :cool: Quote
eliot Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Har ånyo sett reklamen från SJ där vi får följa en kille genom årtionden sjungande en låt om "Dream". Är här någon som vet vad det är för låt? Om du har en mobil från Sony Ericsson kan du använda TrackID för att spela in en snutt och som resultat visas stycket på display'n med CD-omslag och allt. Det fungerar också på iPhone om man laddar ned gratisprogrammet Shazam från App Store. - Vet ej hur det är med andra mobiler //Eliot Quote
plundin™ Posted October 19, 2008 Posted October 19, 2008 Sån info brukar dyka upp ganska på "vad heter låten"! Fast inte i detta fallet ännu, Bowies Heros, var det senaste inlägget angående Sj reklam... På reklammusik.se är den redan efterlyst! /ptr Quote
Otto Posted October 20, 2008 Posted October 20, 2008 Det både liknar och låter som Richard Hawley, men..... Båda hans plattor, "Coles corner" och "Lady's bridge" är kanonbra Quote
Digital Living Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Har ånyo sett reklamen från SJ där vi får följa en kille genom årtionden sjungande en låt om "Dream". Är här någon som vet vad det är för låt? Såg reklamen nyss och tyckte mig känna igen den med Roy Orbinsons version som då går just Dream when you're feeling blue osv. Och det är faktisk så att även Frank Sinatra har sjungit den, även Ella Fitzgerald och Ray Charles har sjungit in den. Och The Pied Pipers version från 1945 blev en jätte hit, kanske är det just den versionen i reklamen. Och varför jag kände igen den var att den fanns med i soundtracket från filmen You've Got Mail med Tom Hanks och Meg Ryan. Hoppas att det är samma låt, annars är den väldigt lik. Mvh/Thomas Quote
Recommended Posts