Timbre™ Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Tiden snurrar på och Euphonia femårsjubilerar den 15:e oktober som är officiell födelsedag... Alltid kul att blicka bakåt och bl.a. forumets design har varit föremål för utomstående och kanske välmenande kommentarer. "Som det måste ha sett ut hos Carola på sjuttiotalet" är ju träffsäkert och möjligen mitt i prick... Kanske dags att blicka framåt och dagen till ära gör vi så med en liten omröstning i designfrågan. Tre alternativa Euphonialoggor och vi är mycket tacksamma för medlemmarnas respons i denna svåra valsituation. Man kan få beslutsångest för mindre och här kommer de två loggakonkurrenterna till vårt födelsedagsbarn. Glöm bara inte att klicka in din röst och valurnan låses den 31/10 2008 kl. 24:00... Alternativlogga No 1... Alternativlogga No 2... Bägge alternativen är utarbetade av vår chefsdesigner Åsa som även bär ansvar för våra E-pins... :cool:
Timbre™ Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 Det totala antalet röster stämmer inte med röstfördelningen. Där gick två pins upp i rök...
Zalve Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Det totala antalet röster stämmer inte med röstfördelningen. Där gick två pins upp i rök... 2+6+8 = 14 :clown: (bara det inte var min Pin som försvann,, det kanske räknas av när man gör en postning också )
Harryup Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Tycker 2:an är överlägsen. Gillar inte att man drar upp audioforum för högt över Euphoniatexten. mvh/Harry
Timbre™ Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 2+6+8 = 14 :clown: (bara det inte var min Pin som försvann,, det kanske räknas av när man gör en postning också ) Pin-frågan står på dagordningen inför nästa IRL-möte... :cool:
new order Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Varför ens byta?Originalet är bäst!En gammal sanning som gäller även här Det där med pins visste jag inte ens om.Men jag har ju inte en mugg heller....
Timbre™ Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 Tycker 2:an är överlägsen. Gillar inte att man drar upp audioforum för högt över Euphoniatexten. Som originalfixerad i fem år har jag helt enkelt inte noterat det... En designmässigt välgrundad aspekt och valutgången är oviss...
Timbre™ Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 Det där med pins visste jag inte ens om.Men jag har ju inte en mugg heller.... Baksidan av att bo i ett avlångt land... :angry:
Matrixen Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 jag har retat mig på organisationer och företag som byter logga till synes för sakens skull så i hederlig god konsekvens hade jag inget val annat än att rösta mot ändring av loggan. Jag stör mig på E-et i förslag nummer 2, men håller med om synpunkten angående texten "Audioforums" placering. Om vi "måste" byta, så ändrar jag min röst till No 1,5
Educk Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Baksidan av att bo i ett avlångt land... :angry: Går de köpa eller måste man vara värdig? är utan mugg å pin
K-man Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 ...hehee....tänkte inte kommentera....men jag är helt på Matrixens linje...tycker inte typsnittet skall bytas på någon logga(då stämmer ju t.ex. inte pinsen längre... ...däremot kunde det ju varit lättare att ha en stiliserad logga...så det var lättare att fixa "runtomkring" prylar. ...annars är jag lyckligt lottad med både muggar och pin.. \\K-man
Timbre™ Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 Går de köpa eller måste man vara värdig? är utan mugg å pin De går inte att köpa men vi har ett gammalt beslut på att de endast överlämnas när vägar korsas IRL. Alltså ingen postdistribution men man behöver inte kvalificera sig eller vara "värdig" på något sätt.
Guest om.s Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Om man skal knytte en kommentar til sitt valg så er jeg vel på linje med Matrixen og K-man her :cool: .... mvh
Guest asimov66 Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Tur man inte måste vara värdig hoppas ni kommer ner till mässorna i Malmö eller KBH så man kan tajma det skall trycka upp en tröja med "var är min pin?" .
iroise Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Nu har jag också röstat och valt mellan två loggar som är snarlika! Valde dock logga nr2 eftersom texterna där inte ligger på varandra iaf inte så mycket. Måste säga att de är skitsnygga!
Kent_n Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Väljer man nr 2, så blir det problem med Pin, för då blir E fel, och hux flux finns det två versioner. Tycker att skuggningen och reflexerna på nuvarande logga är charmig och milt uttryckt inarbetad.. Får inte bli ett byte för bytandes skull, utan måste tillföra något mervärde, som undertecknad anser att det inte gör.. M.a.o ändra inte på ett vinnande lag, behåll loggan som den är.
Tompa Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Håller med Kent_n, behåll loggan som den är !! Den är verkligen snygg och gediget förankrad !! :cool: //-- Tompa --
Jörgen_G Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Har röstat på att behålla loggan - är traditionalist, i synnerhet när det inte verkar vara några förändringar på gång som behöver markeras med att Euphonia byter logga. Bibehållandet av E-formen är viktig eftersom den finns på pinen. Skulle emellertid föredra att "Audioforum" minskas lite som i alternativlogga nr 2. /Jörgen G
calle_jr Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Jag gillar maroon-kulören i ursprungsloggan. Den återfinns dessutom i en del grafik i artiklar och trådar. Jag gillar även reliefeffekten och att Audioforum.se står lite över EUPHONIA. Därför går min röst till originalet. Om något så tycker jag att Audioforum.se kunde vara i något fetare stil för oss högupplösta. Alt 2 är snygg om maroon och relief bibehålls.
calm Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Håller med de som tycker att den ursprungliga loggan är helt ok. Om man vill markera 5 årsjubileét så kan man väl tillfälligt lägga in en undertext med 5-årsjubilar eller sedan 2003 el dyl. I vart fall under det celebra jubileumsåret. Att ändra för att den känns gammal tycker jag inte är skäl nog, tvärtom det tyder på ett kontinuerligt intresse som bara växer med antalet nya medlemmar till vilken jag räknar mig själv. Var äger födelsedagskalaset rum? Calm
iroise Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Ok, nu har jag hört så många bra argument för förslag 1 så jag sällar mig numera till förslag ett skaran!
Tompa Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Ok, nu har jag hört så många bra argument för förslag 1 så jag sällar mig numera till förslag ett skaran! Ett bra beslut iroise !! //-- Tompa --
plundin™ Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Jag har svårt att ha någon tydlig åsikt, Euphonia står eller faller inte med sin logga! Kanske att man skulle testa den gamla loggan med "audioforum.se" enligt förslag två! Sedan har jag kanske lite svårt att förstå varför det är ett versalt "a" i början av "audioforum"??? Jag röstar nog på kontinuitet i ansiktet på förändringens vågor! /ptr
Timbre™ Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 Jag röstar nog på kontinuitet i ansiktet på förändringens vågor! /ptr Det var fint uttryckt...
Timbre™ Posted October 15, 2008 Author Posted October 15, 2008 Var äger födelsedagskalaset rum? Just nu på jobbet och det får bli en falafelrulle med vitlökssås. Ursprungsloggans designer skall få en nybakad kanelbulle när han dyker upp...
Kent_n Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Inne på Calms förslag, gamla loggan ,med följd text "sedan 2003" På så sätt har man med automatik fixat att det framgår att forumet är 6 eller 7 år eller........15 år
Guest BTS Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Min röst föll på No.2 helt enkelt för tydlighetens skull. Loggan av idag liknar mest någonting som hämtats från en fransk 1800-tals bordell
Recommended Posts