Jump to content

Romersk Hi-End


calle_jr

Recommended Posts

  • Replies 315
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack ska ni ha! :)

Fler o fler anledningar att åka till Italien. Alper, mat, vin och sol plus hifi!

Exakt så tänkte jag. Sol är väldigt bra om den kommer från rätt håll och är lite diffuserad.

Det fanns massor av sol i Rom, men tyvärr inte inne på Roma Hi-End :cool:

Den prisade förstärkaren LFD Integrated Zero stod på den snygga bänken från Guizu

DSC_0911.JPG

DSC_0910.JPG

Link to comment
Share on other sites

Den prisade förstärkaren LFD Integrated Zero stod på den snygga bänken

"When was the last time you heard of LFD, Essex University's audiophile spin-off? Indeed, the company's proprietors and designers Richard Bews and Malcolm Hawksford aren't exactly in the same league as an Ivor Tiefenbrun or an Amar Bose when it comes to marketing their product. They are far too much engineers for that... "

Från TNT-Audio

Man blir nyfiken då ju Malcolm Hawksford är en person man hört talas om :)

Link to comment
Share on other sites

"When was the last time you heard of LFD, Essex University's audiophile spin-off? Indeed, the company's proprietors and designers Richard Bews and Malcolm Hawksford aren't exactly in the same league as an Ivor Tiefenbrun or an Amar Bose when it comes to marketing their product. They are far too much engineers for that... "

Från TNT-Audio

Man blir nyfiken då ju Malcolm Hawksford är en person man hört talas om :)

Det är inte första gången man lullar förbi något som ser beskedligt ut. Den här lilla förstärkaren är intressant och det verkar som att Audio Azimuth nischar sig mot den här typen av elektronik.

Hehe, man kanske skulle ha Prof. Hawksford på jobb :)

hawksford.jpg

Foto: www.essex.ac.uk

Det var inget roligt lyssningsrum som tilldelats Audio Azimuth, alldeles för litet och när 8 besökare var där var det knöfullt.

De hade dock en del produkter för att åtgärda detta:

DSC_0909.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det kan löna sig, Kaera!

När jag först såg dem trodde jag, med tanke på tidigare rum, att det var panelhögtalare. Högtalare på italienska heter diffusori.

Jag minns inte vad de heter, men jag har för mig de är japanska.

Det stod fem st uppställda som ett slags surroundsystem :D:blush

DSC_0903.JPG

DSC_0904.JPG

Link to comment
Share on other sites

...och på en av dem stod dessutom den här lilla manicken:

DSC_0899.JPG

...vilket fick mig att tro att den hörde till "högtalarna". Det visade sig dock vara en pulsgenerator från Acoustic Revive. Den genererar en ultralåg frekvens som sägs skärma av hifi och lyssningsrum från störande radiofrekvenser. Den är alltså helt frikopplad från elektronik, och har endast en nätanslutning.

Link to comment
Share on other sites

funderingar finnes på lite annat med,detta kanske inte är fel... :?:;):)

Vet inte, faktiskt. Det beror på vad det är för problem du har. En mätning kanske?

Bakom stativarna från Stirling och JohnBlue stod det ett par relativt nätta, men supersnygga högtalare:

DSC_1151.JPG

DSC_1150.JPG

Link to comment
Share on other sites

Snygga,är det Omega som är så lättdrivna..

Ja, 93dB/8ohm ger en indikation på att de är det.

KingRex gör också nätt elektronik med smarta och många funktioner.

Här ser vi försteget PREference med 4 ingångar (varav en är mm/mc-riaa), 1 utgång, ALPS volympott och separat nätdel. Ingångsimpedans och -kapacitans samt gain kan ställas under den skjutbara luckan i toppen.

DSC_1141.JPG

DSC_1144.JPG

DSC_1145.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag kan meddela att vi får otroligt mycket positiv respons från Italien.

Så vi måste uppföra oss ordentligt, för vi har ögonen på oss :D

Ni kommer väl ihåg stenarna från PFA2 :?:

Här är lite mer info för de som är intresserade:

The Sublima Stones is a special mixture of rock that is found in a mine to about 15-20 meters below ground. This rock is processed in water and cut. Then you'll be immersed in 7 bathrooms with liquid natural elements and other chemicals, the latter two are working to ultrasound.

We held demonstrations with Pierre Bolduc Mizar great hall with more than 4500 people in 5 days. Among those present to listen to the effectiveness of the Stones were Dieter Burmester, Ray Kimber, Ken Kessler, Michael Fremer .. and everyone was amazed on how effective Sublima Stones.

These Stones are not conductive and can be placed anywhere, even under the electronic effects are great! better dynamic, more clean, more music, more timbre and more realism!

http://www.topaudio.it/EV_MI_07/AS.pdf

http://forum.audiophilesound.it/cgi-bin/gforum.cgi?post=312

There are the Mini Stones (10 pc 4x2x2 cm) for internal electronic chips, resistors, capacitors etc. ..

Medium Stones (diameter, 5 cm h 2 cm) above and below the electronic .. and the Big Stones (7x7x2 cm).

It is also based on the processors and wherever there is a transfer of electrons.

The site will be ready before December, sorry but I am very busy with production of cable Yasoda 4 and 5 and the Stones and I can not follow everything.

Best Regards

Alex Cereda - Sublima -

sublima_1.jpg

sublima_2.jpg

sublima_3.jpg

Foto: Sublima

Link to comment
Share on other sites

Dottore Franco Rispoli hade konfigurerat denna enastående välspelande setup som bestod av hans egen förstärkare Vitro Cantus Carillon

DSC_1097.JPG

DSC_1098.JPG

DSC_1102.JPG

Ska sanningen fram så brukar jag inte vara så förtjust i system med EL34, men det här spelade osedvanligt bra i denna korridorvrå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...