Guest patrikcaesar Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 En vacker höst dag, som i mitt fall har varit en hostdag Jag har hostat mig igenom hela dagen och sitter nu på min kammare och ser fram emot Morfinets inverkan (Nej, jag har inte blivit inspirerad av Sherlocks 7 % lösning efter Londonresan) det är en hostmedicin, som brukar hjälpa. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Detta är vad som möter mig ute på den skånska landsbygden, jag gillar redan mitt besök mer. Här är det välbevakat, men det finns också godsaker här inne som jag bekantat mig med innan och andra som jag bara hört talas om. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Vi går in genom porten och i denna 4 längade skånegård väntar mig ett kärt besök. Man väntar sig nästan att se en röd Indian med sidovagn som en nynnande Stellan Skarsgård sitter och målar. Följ med in mina vänner. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Denna vackra gård tillhör en god vän till mig och en seriös aktör i vår Hifi branch. Träffar Lukas och får en chock, var det verkligen så länge sedan han och jag sågs, det är ju en ung man som möter mig med ett brett leende. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Önskar med en gång att någon av våra mästerfotografer skulle varit med, inte min Lidl kamera med 5 år på nacken. Nåja, det blir väl ett större reportage av en av dessa vid senare tillfälle, kanske väcker jag lusten hos någon av er? Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 I lounge arean innan vi låser upp järngrinden, det finns många sådana i det här hemmet, får ni en ledtråd till vem jag har besökt. Det är lustigt, jag åt den tristaste frukost man kan tänka sig i London varje dag eftersom det ingick, så jag har tänkt att jag skulle gå ner till butiken och köpa mig ägg och bacon, men det är som om min värd hade detta på känn. Då tackar jag för mig idag (kl är 02.30 nu och det är dags att sova, Cocillana, Binkibana tar också ut sin rätt nu och sängen viskar -"kom") och fortsätter i morgon, då jag är utvilad och stavar rätt. Sov gott Patrik Quote
Zalve Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Besöker du Larry ? Man skulle nästan kunna tro det om man ska förstå ryktet rätt. Om det är så, så hoppas jag isf att han har hittat en lugn plats att vila upp sig på... Quote
Käera Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 ...ibland kan det vara bra att ta det "piano" när man är sjuk,vilket du borde ha nära till :clown: så länge vi ser vad det föreställer så är nog bilderna okey,vi väntar med spänning på forsättning Quote
Timbre™ Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 En vacker höst dag, som i mitt fall har varit en hostdag Årets hostbild är tagen så nu slipper man halka omkring på höstlöven... :cool: Läckert motiv! Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Årets hostbild är tagen så nu slipper man halka omkring på höstlöven... :cool: Läckert motiv! JA, visst hostade jag mycket igår, gör så fortfarande tyvärr, men det blev klart för mig när jag tittade på mina bilder. Allt hostande gjorde att 75% av bilderna jag tog var obrukbara , det är trist för vilket hem jag besökte! Men någon av er mästerfotografer gör väl ett utförligare besök senare i höst kan jag tro. Patrik nu kommer mer bilder. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 ...ibland kan det vara bra att ta det "piano" när man är sjuk,vilket du borde ha nära till :clown: så länge vi ser vad det föreställer så är nog bilderna okey,vi väntar med spänning på forsättning På tal om att ta det piano, här finns det plats för en flygel i "hembiorummet" Det är så stort att man blir grön av avund PL.Audio kommer att bjuda ut VIP folk en helg, då vi kommer att bjuda på god mat och tillfälle att lyssna seriöst på produkter. Jag kommer då att hjälpa till, vi har ju ett långt förflutet tillsammans, jag har med glädje demonstrerat PL.Audios produkter på mässor. Larry har möjlighet att göra olika setups och jag kommer att ta med Vivid Audio V1.5 så ni kan höra dem i olika miljöer, men vi kommer naturligtvis till att lyssna på Focals fantastiska högtalare när de kommer in. Ni som har ett intresse att vara med på en sådan "High End helg" får höra av er till mig, det kommer inte vara plats till mer än ett fåtal intresserade. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Här står det intressanta produkter, jag tycker att detta är mycket bra produkter och jag ska kolla om jag hittar fler bilder på dem. Här är bilder. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 De här racket står det lite godsaker i. Quote
calle_jr Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Chapter, Bel Canto, Edge, Lavardin. Spännande. Anmäler man sig här? Önskar med en gång att någon av våra mästerfotografer skulle varit med, inte min Lidl kamera med 5 år på nacken. Det syns inte på utomhusbilderna. Snygga! Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Ett annat rack....kolla den där ASR riaan Det är verkligen ett seriöst bygge, delen som står under tillhör också. Wow! Mer bilder kommer.... Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Chapter, Bel Canto, Edge, Lavardin. Spännande. Anmäler man sig här? Det syns inte på utomhusbilderna. Snygga! Tänk så snälla mina HIFI vänner är mot mig, tack Calle, men jag gick hela tiden och tänkte på dig, Eliot, Timbre mfl. då jag försökte stå så stilla jag kunde mellan mina hostningar. Du kan väl ringa mig Calle? Har du tid på lördag så ska du få höra K1 som aldrig förr. De KAN ju drivas med i stort sett vad som helst, men med riktig kraft som i EDGE......WOW Vi måste snacka hur man kan ta bort de värsta akustiska problemen. Jag försöker nå dig, Patrik Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Ett annat rack....kolla den där ASR riaan Det är verkligen ett seriöst bygge, delen som står under tillhör också. Wow! Mer bilder kommer.... Det är roligt att titta på bilderna, eftersom vi pratade om allt möjligt och jag var så imponerad av huset (gillar ju äldre hus som bekannt) man ser nu efteråt att det var den ena godsaken efter den andra som stod i viloläge hos Larry. Viola, Lamm, Edge, KRON, ja listan är lång och vill ni lyssna på någon av dessa seriöst, så kan detta anordnas. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Det stod lite högtalare där också, vad sägs? Lavardin och......ja vad var de andra för några? Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Närbild på en bra högtalare German Physiks, tittade på deras hemsida, är det "The Borderland" månne? Intressant är den i alla fall. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Detta monster kommer jag ihåg då jag "demade" för PL.Audio i Göteborg. Det finns nog ingen förstärkare som fått mig att få ett sånt habegär som just denna. VILKA RÖR! Quote
Guest patrikcaesar Posted October 8, 2008 Posted October 8, 2008 Med denna bild från den parklinkande tomten och med mörkret i intågande säger jag hejdå till min vän Lars Ek som driver PL.Audio. Vi får säkert fler tillfällen att besöka honom och ge lyssningsintryck och proffsiga bilder från någon annan än mig. He det gott mina vänner, Patrik Quote
Engelholm Audio Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Närbild på en bra högtalare German Physiks, tittade på deras hemsida, är det "The Borderland" månne? Intressant är den i alla fall. GP är det och troligen Borderland! En av dom nyare versionerna med kolfiber-membran i DDD elementet! Quote
hellbit Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 En vacker höst dag, som i mitt fall har varit en hostdag Jag har hostat mig igenom hela dagen och sitter nu på min kammare och ser fram emot Morfinets inverkan (Nej, jag har inte blivit inspirerad av Sherlocks 7 % lösning efter Londonresan) det är en hostmedicin, som brukar hjälpa. Kan det vara cocillana etyfin hehe. Quote
Guest patrikcaesar Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Kan det vara cocillana etyfin hehe. Visst är det cocillana bikebana, som är nämnd, har precis tagit en stor klunk efter att ha hostat mig igenom denna hostdagen, sorry höstdagen. Jag riskerar numera att bli morfinist eftersom det nu är 3dje natten jag tagit mig en stor klunk, för att inte hösta mig igenom natten, det får räcka med dagen. Besökte en annan trevlig man på ute på den skånska landsbygden, det var intressant, jag tittade med skepsis på kablarna på mässan eftersom jag inte förstod och var blyg av mig att fråga varför de såg ut som de gjorde (nja, ni kanske inte instämmer, men dock) men idag blev jag mycket klokare. Per-Olof Friberg har en skön lugn attityd och i vår hobby gillar jag när saker verkar vara bonnaförnuft i stället för Grekiska som jag inte fattar. ta en titt, han har intressanta tankegångar Han ska tillverka sina värstingkablar och strömkablar, sen skall det testas kan ni tro för jag är nyfiken. Jag återkommer med vad jag tycker, var så säkra. Min favorit i pris/prestanda förhållande är REAL Cables toppmodeller som inte kostar vad Britten säger "an arm and a leg" De gör liksom inga fel tycker jag, vilket lätt blir fallet med kablage annars. De funkar väldigt bra och jag har med glädje använt dem på mässor, kundbesök och kommer så att fortsätta. Ha en god natt, min kommer snart att bli kanongod Patrik Quote
Educk Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 Visst är det cocillana bikebana, som är nämnd, har precis tagit en stor klunk efter att ha hostat mig igenom denna hostdagen, sorry höstdagen. Jag riskerar numera att bli morfinist eftersom det nu är 3dje natten jag tagit mig en stor klunk, för att inte hösta mig igenom natten, det får räcka med dagen. Besökte en annan trevlig man på ute på den skånska landsbygden, det var intressant, jag tittade med skepsis på kablarna på mässan eftersom jag inte förstod och var blyg av mig att fråga varför de såg ut som de gjorde (nja, ni kanske inte instämmer, men dock) men idag blev jag mycket klokare. Per-Olof Friberg har en skön lugn attityd och i vår hobby gillar jag när saker verkar vara bonnaförnuft i stället för Grekiska som jag inte fattar. ta en titt, han har intressanta tankegångar Han ska tillverka sina värstingkablar och strömkablar, sen skall det testas kan ni tro för jag är nyfiken. Jag återkommer med vad jag tycker, var så säkra. Min favorit i pris/prestanda förhållande är REAL Cables toppmodeller som inte kostar vad Britten säger "an arm and a leg" De gör liksom inga fel tycker jag, vilket lätt blir fallet med kablage annars. De funkar väldigt bra och jag har med glädje använt dem på mässor, kundbesök och kommer så att fortsätta. Ha en god natt, min kommer snart att bli kanongod Patrik tror jag pratade med Per-Olof Friberg på arken mässan. han gick igenom konstruktions filosofin över hans kablar. tycker de verkade rätt vettigt har nämligen varit i lite av de där tankarna i alla fall att jorda kablar dock inte på detta sätt som han gör. nått jag funderade över var hur de blev med en förstärkare som är jordad och man använder entreq nätkablar ur elsäkerhetssynpunkt. apparaten blir nämligen inte jordad som jag förstod. vill inte förstöra för dig å gå igenom hur de är konstruerat men fick du nått svar på detta? detta är enda frågetecknet nämligen och kom på detta efter mässan Quote
Guest patrikcaesar Posted October 10, 2008 Posted October 10, 2008 tror jag pratade med Per-Olof Friberg på arken mässan. han gick igenom konstruktions filosofin över hans kablar. tycker de verkade rätt vettigt har nämligen varit i lite av de där tankarna i alla fall att jorda kablar dock inte på detta sätt som han gör. nått jag funderade över var hur de blev med en förstärkare som är jordad och man använder entreq nätkablar ur elsäkerhetssynpunkt. apparaten blir nämligen inte jordad som jag förstod. vill inte förstöra för dig å gå igenom hur de är konstruerat men fick du nått svar på detta? detta är enda frågetecknet nämligen och kom på detta efter mässan Du förstör inte för mig, men är det inte Per Olof du bör skicka ett mail till? Det är trots allt han som kan sina kablar bäst. Ha det gott Educk och alla andra, titta in i morgon mellan 12 och 16.00, ska försöka komma ihåg att få med Kaffekokaren den här ggn. Patrik Quote
calm Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Med denna bild från den parklinkande tomten och med mörkret i intågande säger jag hejdå till min vän Lars Ek som driver PL.Audio. Vi får säkert fler tillfällen att besöka honom och ge lyssningsintryck och proffsiga bilder från någon annan än mig. He det gott mina vänner, Patrik Lars är verkligen en sympatisk herre med trevligt produktutbud i sitt lilla företag. Pratade en del med honom i samband med mitt köp av ASR:n. Fick till och med en egen lyssningstimme på mässan på Lärarhögskolan i Stockholm innan jag slutligen betämde mig för köp. Såg honom tyvärr inte Göteborg, annars brukar det vara trevligt att byta några ord med honom. Trevligt hem, inte fy skam med en egen skånegård Calm Quote
Recommended Posts