Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag upptäckte märket för något år sedan och man blir riktigt imponerad när man ser innanmätet :mm:

control_amp_4_lg.jpg

BC-1 MK-II Control Amplifier

Posted

Det var som tusan :o vilka grejer. Så vackert så vackert så himla fint :mm::mm::blush

Posted

Riktigt läcker stärkare.

Läckert pris oxå, runt 125000 dollarees (för+slutsteg) .

-DARLING, glöm inte Lottoraden när du är och handlar... är du snäll .

Posted
Riktigt läcker stärkare.

Aj fan.........hur mycket får man för en njure i dessa dagar? Man har ju två :)

Posted
BAlabos designchef måste vara japansk men tillverkas de i Japan.. :?:

"The new wave from Japan"... :)

"We believe that BC-1 is a now or never product. The manufacturing industry in Japan is still slow: entities moving out of Japan; electronic components manufacturers going out of business. Yet, there are still some things that can be done only in Japan. Perhaps the only way to guide our country in a better direction is to gather up our unique skills to create something of true value. Many components used in BC-1 are from areas that should be preserved. We hope that this product will trigger the reformation of Japan and prove that good products are universal throughout the ages."

Posted

Jag har hört av den amerikanska distributören att dom skall vara något i hästväg. Handbyggda i Japan vad jag minns.

Känsla av kvalité som får det mesta annat att verka lite enkelt. Både vad gäller ljudkvalité och byggkvalité var hans kommentar.

mvh/Harry

Posted
"We believe that BC-1 is a now or never product. The manufacturing industry in Japan is still slow: entities moving out of Japan; electronic components manufacturers going out of business. Yet, there are still some things that can be done only in Japan. Perhaps the only way to guide our country in a better direction is to gather up our unique skills to create something of true value. Many components used in BC-1 are from areas that should be preserved. We hope that this product will trigger the reformation of Japan and prove that good products are universal throughout the ages."

Ja, det var ju ett okrystat svar... :cool: :)

Posted

En liten off topic-utsvävning men jag hade av topplocken på mina M-8000 häromdagen för att släcka ner en grön logolampa så att ingen av de två lyser. Verkar svåråtkomlig - men vilka byggen på insidan... :o Väldigt lite kablage och de mesta är draget silver på teflonisolerade kort.

Posted
Riktigt läcker stärkare.

Blir intressant att se hur länge till dessa prissättningar på hifi-utrustning kan fortsätta. Tror inte det priset gäller vid en offert idag ;)

Posted
Blir intressant att se hur länge till dessa prissättningar på hifi-utrustning kan fortsätta. Tror inte det priset gäller vid en offert idag ;)

Nej, belåna huset för att köpa hifi är inte direkt hett just nu :cool:

Posted

Ja det är lite väl saftigt... priset alltså. :) Även om den nog är väldigt kostsam att producera...

//Bo

Posted

Jag var i kontakt med detta företag för ett par år sedan när dessa var i första utgåva och inte mkII.

Det var nära ett köp,men det var inte tal om 125000 dollar.

earwin

Posted
Jag var i kontakt med detta företag för ett par år sedan när dessa var i första utgåva och inte mkII.

Det var nära ett köp,men det var inte tal om 125000 dollar.

earwin

Jag kanske var lite snabb med prisuppgiften :blush ... ber om ursäkt för det.

Den är något år gammal och infon kommer från ...

http://blog.stereophile.com/ces2007/011407magico/

Men även om dagspriset skulle vara hälften så är det "rätt" mycket pengar .

Posted
Jag kanske var lite snabb med prisuppgiften :blush ... ber om ursäkt för det.

Den är något år gammal och infon kommer från ...

http://blog.stereophile.com/ces2007/011407magico/

Men även om dagspriset skulle vara hälften så är det "rätt" mycket pengar .

P-pan

Du har helt rätt när det gäller priserna,55 för försteg och 70 för slutsteg,bara det att vid direkt köp från Japan var det ett annat pris för mig.

earwin