Käera Posted October 5, 2008 Posted October 5, 2008 Vart du Matt eller kommer det fler bilder på hornen :evil: :cool: Quote
Timbre™ Posted October 5, 2008 Posted October 5, 2008 Vart du Matt eller kommer det fler bilder på hornen :evil: :cool: BTS är säkert fångad i en tweakarupptäckt... Quote
Guest BTS Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 BTS är säkert fångad i en tweakarupptäckt... Så är det, dessa mattbitar av det tjockare slaget med skumaktig undersida kan göra nytta. I mitt fall mellan Cerabase och ett slamrigt parkettgolv, Duo Mezzo står ytterligare en tid på originalfot som hittills visat sig oslagbar. Kostnaden för detta tweak närmar sig noll kronor... :cool: Quote
Käera Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Är helt säker att det finns resurser att damma av det mesta i det rummet turn it up Quote
Guest BTS Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Det finns fler som skall ha nya fötter och det arbetet startar nu Trampar vidare på den väg som calle_jr stakat ut men det blir inte helt som jag tänkt från början eftersom MDF inte är uppfunnet så här långt ut i provinsen Quote
Timbre™ Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 MDF inte är uppfunnet så här långt ut i provinsen Clasicos de la Provincia med Carlos Vives är en helt underbar musik. Den skulle säkert fungera även i Lom... Quote
Guest BTS Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Clasicos de la Provincia med Carlos Vives är en helt underbar musik. Den skulle säkert fungera även i Lom... http://ecx.images-amazon.com/images/I/41G1...JWL._SS500_.jpg Helt okänd musik för mig men klassiker från denna provins innebär i princip knätofs så jag är beredd att ge honom en chans... Quote
Guest BTS Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Limmade och tillsågade, 2st ampstands redo för ytterligare handpåläggning. Quote
Käera Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Vad trevligt,då gick det få till kanterna utan att maskinfräsa hoppas ljudförbättringen kommer. Quote
Guest BTS Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 då gick det få till kanterna utan att maskinfräsa En "bessermacher" kommer långt med cirkelsåg.... Quote
Guest BTS Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 "Under Construction" Det här var riktigt kul... Quote
Absolute Audio Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 "Under Construction" http://i173.photobucket.com/albums/w49/btshifi/IMG_3362.jpg Det här var riktigt kul... Schnyyygt!! Funderar på att göra något liknande som fot till högtalaren för att sprida ut tyngden över min svajiga trossbotten. Nu väntar vi med spänning på en lyssningsutvärdering. Men låt färgen torka först Quote
Guest BTS Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 Schnyyygt!! Funderar på att göra något liknande som fot till högtalaren för att sprida ut tyngden över min svajiga trossbotten. Nu väntar vi med spänning på en lyssningsutvärdering. Men låt färgen torka först Flera lager färg ska på först och sen ska... :cool: Quote
Käera Posted October 26, 2008 Posted October 26, 2008 ...det på massor av fin klarlack,allt för att passa det enorma hornet ....ojdå här sitter jag o drömmer som vanligt ,kul att det går framåt gav mattbitarna det du ville.. Quote
Guest BTS Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Hu vilken bild , och de blev inte helt så vackra :evil: som köpestands, nu återstår att provlyssna Quote
Käera Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 ..men det var väl kul,o så vart dom väl ändå inte eller...nu hoppas vi på Quote
Guest BTS Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 ..men det var väl kul,o så vart dom väl ändå inte eller...nu hoppas vi på Jo, det var kul och om det inte fungerar är det ingen ko på isen.... Quote
Ekman Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Jo, det var kul och om det inte fungerar är det ingen ko på isen.... Så länge ändan är i land. Quote
Guest BTS Posted November 1, 2008 Posted November 1, 2008 Jäpp, där satt den Några första reflektioner: Klang: Något mörkare och renare, inte fylligare, bara mörkare. Ljudbild: Betydligt mer sammanhållen och med ökad precision, mer punktformig, ökat skiktdjup och en smula snävare på bredden. Bas: Något mer diffus, inte lika skarpskuren och poppande nyanserad. Slutsats så här långt, det är betydligt trevligare att lyssna på musik med ampstand... Quote
Guest BTS Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Ytterligare musik har spelats och återgivningen är flera klasser bättre ingen tvekan, så mina Ampstand stannar Hur de skulle låta utan Cerabase kommer jag inte att undersöka, Cerabase fanns lediga i huset sedan tidigare så de var "gratis". Helt klart var dock att Cerabase direkt på apparatfot var en återvändsgränd. Tack calle_jr för inspiration Quote
Guest BTS Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Och som avslutning på tråden kan jag passa på att visa hur mysigt jag har det ytterligare en liten tid... Motljus eller svart som i :evil: väst, det är belysningsalternativen för tillfället.... :cool: Quote
Absolute Audio Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Det funkade!! :cool: Då var ju allt DIY-slit värt sin möda. Snyggt blev det oxå och matchar resten av anläggningen. Plywood Rules! Quote
Guest BTS Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Det funkade!! :cool: Då var ju allt DIY-slit värt sin möda. Snyggt blev det oxå och matchar resten av anläggningen. Plywood Rules! Ja, det funkar och nästa blir bättre, nu vet jag exakt hur de ska göras Quote
Timbre™ Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Och som avslutning på tråden kan jag passa på att visa hur mysigt jag har det ytterligare en liten tid... Nu gäller det att dokumentera så mycket som möjligt innan tåget går... Kul med alla personliga hifimöbler som dyker upp i trådarna. Quote
Ekman Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Vilken kabeldragning Läckert system helt klart. Quote
Timbre™ Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Vilken kabeldragning Apropå kablar, hur blir det med internetuppkopplingen framöver... Här kanske vi kan börja prata om kabeldragning... Quote
Guest BTS Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Nu gäller det att dokumentera så mycket som möjligt innan tåget går... Du menar fotografera Alla andra inställningar och tweaks gäller tyvärr bara i detta rum.... Det slår mig att livslängden på en lyckad tweak bara är ett rum lång... :cool: Quote
Guest BTS Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Vilken kabeldragning Läckert system helt klart. Tack och jo, den är ingen svärmorsdröm just nu, många tweaks i luften samtidigt och tanken har en gång varit ädlare en så. Strax bär det iväg mot nya okända mål och allt börjar om Quote
Recommended Posts