Jump to content

Recommended Posts

Posted

Halmstadsgruppen... :)

Sex surrealister och den som söker bland gränderna i Hallands hifimetropol kan träffa på både det ena och det andra :mm:.

Euphonia söker dock andra konstarter och en annan dimension... :D

I Halmstad har vi hamnat alldeles rätt.

Juha006.JPG

Går det oss väl kan det bli mer sommarparadis den närmaste tiden... ;) Just nu har vi Juha på tråden och det blir (förutom tung utrustning) en hifinyhet i forumssvängen plus ett rum för det perfekta hifilivet. Livets trevligheter på en och samma plats kan man säga.

Missa inte detta... :cool:

Juha005.JPG

• Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest johan
Posted

Så mycket kaffe o kaka du har satt i dig på sistone Timbre så får vi på forumet snart bekosta en bantningskur :evil: ;)

Posted

Mycket hifi i Halmstad och mycket Bowers & Wilkins på Euphonia... :)

Det skall bli kabeljämförelser, en studie av ny signalkälla, Jacintha och Joe Sample, slutsteg i ryggskottsklassen och naturligtvis Bowers & Wilkins Nautilus 801... ;)

Juha014.JPG

Posted

Du är otrolig på bilder Timber! Känner ju knappt igen mitt eget hem...aha du använder något gött filter eller så ;)

Posted

Förstår att du hade en trevlig utflykt Timbre!

Blir en intressant tråd ifrån Juha:s trevliga vardag! :):mm: ...ser att det finns alla chanser till kaffe.....brygg, espresso och moccabryggare på samma bild...kan inte annat än bli bra! :D

\\K-man

Posted

Glöm inte dammsugarfilter :) Blev mest imponerad av Neo, maken till sluka kanelkrans finnes ej på denna himla boll!

Posted

"Blev mest imponerad av Neo, maken till sluka kanelkrans finnes ej på denna himla boll!"

hehee....jag förstår nu att det måste vara rena skräcken att få mig och Neo vid samma fikabord....det gäller då att ha extra kransar i reserv :D

\\K-man

Posted

Jag är ett riktigt kakmonster!! Bullar, kakor, tårta. .allt går ner i stora mängder!! :mm: Kaffe är gott till! :blush

Juha har ett riktigt riktigt mysigt och bra hifirum... dreggel faktorn är faktiskt på topp!! Elektroniken är i mitt tycke i svimklassen :app::D

Timbre har en förmåga att få till sina bilder såpass bra att man blir grön av avund.. Han har en konstnärlig klass på det han gör!!

Det blev en hel del bilder.. så det här kan bli hur bra som helst!!! :)

Posted

Neo, vi kanske skall ordna en Euphonia-fika, med lite hifi i pauserna :D:D

....helt klart skall det bli intressant med 801...efter att ha hört 803:orna i Perra:s rum så undrar man ju vart 801 "tar vägen"

\\K-man

Posted

Vi kastar oss rakt över de maritima skapelserna (passar ju bra när man ändå är i Halmstad... :)) och fascineras ännu en gång av de friliggande diskanterna i sitt eget snäckskal. Som en eremitkräfta ungefär... :D Det större snäckhuset härbärgerar mellanregistret med sin Kevlarkon och bägge dessa kamrar är gjutna i ett akustiskt dött och ultrahårt hartsliknande material som kallas Marlan.

Rejäl ytglans... :cool:

Juha020.JPG

Posted

Mycket intressant att få med ett par 801'or i ett repotage :mm:

Jag utgår ifrån att det blir riktigt tung elektoronik.

801'orna lär inte vara de lättast högtalarna att tygla!

Det verkar vara ett otroligt trevligt rum dessutom :cool:

Posted

Ang Timbres förra bilder på Halmstad. Det ni ser är Rådhuset i bakgrunden.. man ser lite av en mkt gammal byggnad som kallas Tre Hjärtan. Är ett fik/restaurang nu.. har varit sjukhus för länge sen och ett bryggeri. Statyn är den svenska och danska kungen har jag för mig.. som skakar tass.. statyn är från 1600 talet. Man ser också en del av vår stora kyrka!

Bilden där det står halmstad ser ni kanske att det är en telefonkiosk.. rätt kul faktiskt. Någon som vet vad som ligger bakom den? :?:

Posted

Wow vilken bild på 801orna... jag som har sett dem så ofta... bilden gör dem rättvisa så det visslar om det :) Vilken härlig lyster och färg du har fått till.. :o

Jag är snart mer fototokig än hifitokig.. hehe :D

Posted

För elementens upphängning inuti respektive kabinett och som isolering mellan de tre burkarna används ett vibrationshämmande material som kallas IsoPath.

Ultrahårt i kombination med mjukhet alltså.

Juha021.JPG

Posted

Här har vi ju Tre Hjärtan.. klart en stilig gammal byggnad! :) Det har varit klubb där.. samt en Jazzklubb om jag inte minns fel också. Fanns många sådana gamla byggnader i Halmstad innan.. men sent 60 tal så tog de bort en massa.. för att sätta dit några riktigt fula byggnader samt parkeringshus.. snyft